Minkä ikäisenä opit lukemaan ja missä?Mitä luit?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.04.2011 - 18:52

Minä ennen kouluikää luin Pekka Töpöhäntä kirjoja, 6 vuotiaana, isoisäni opetti minut kesän aikana lukemaan kun olin koko kesän Suomussalmella hänen ilonaan, koulu syksyllä alkoi ja minulla oli tylsää kun muut opetteli aakkosia ja minä osasin jo lukea.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastauksista.
Itse opin lukemaan viisi vuotiaana.Ja kuinka se tavaaminen sitten olikaan aluksi koulussa vaikeaa...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.04.2011 - 18:40

Kyllä minun oma isäni oli opettajanani ja luin jo 5 vuotiaana. Samoin veljeni ja siskoni lukivat sujuvasti
jo kouluun mennessä. En sitä minään meriittinä, sillä lapsin aika käy hirveän pitkäksi kuntoiset tavaavat.Aapinenhan se oli ensimmäinen lukukirja ja sitten kuljin kirjastossa lainaamassa satukirjoja.
.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 18:46

kuuden ikäisenä lueskelin Hesaria vaarin kanssa saunaa lämmittäessä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 19:00

Varmaan koulussa ekaluokalla. Ja Aapisestahan sitä aloitettiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 19:04

Ekaluokalla opin lukemaan, koko syksy harjoiteltiin ja jouluna jo sitten luin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 19:30

Viisivuotiaana aloittelin Aapiskukon alkeilla .......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 19:52

Koulussa tuli opittua eka luokalla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 20:53

Kyllä vasta ekaluokalla koulussa opin lukemaan..Kirjaimia vaan tunsin ennen koulun alkua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 21:09

Koulussa kuusivuotiaana. Aapiskirjan avulla sitä harjoiteltiin ja runsaasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 23:24

Koulussa tavaamaan ja sitä vieläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2011 - 06:06

Ensin alkeet 6 vuotiaana kotona mummon opastuksella ja loput sitten koulussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 28.04.2011 - 07:40

Äitini mukaan olin reilun neljän ikäinen kun luin tarhan joulunäytelmässä jouluevankeliumia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2011 - 10:06

Olin hyvin nuori mutta ikä ei ole ole enää muistissa tarkkaan, mutta oli ehkä 4 vuotta, ei enempää. Olin innokas lukemaan ja kotiopetusta sain.kun menin kouluun jouduin sitten tavaamaan ja aluksi se tuntui oudolta.
Sanomalehtiä luin myös ,joku aikuinen oli aluksia mukana siinä, oli mielestäni mielenkiintoista eli asiat kiinnostivat. Ekan aapisen sain jo hyvin varhain, ja kirjoja tuli aina joululahjoiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2011 - 15:00

Opin lukemaan noin viiden vanhana ja missäpäs muualla kuin kotonani sanomalehtiä selaamalla. Olin kuulemma kyllästynyt kuulemaan lukekaa lehteä pyyntöihini tulleita ijänikuisia kohta kohta vastauksia ja päättänyt, että koska sain sitä kohta hetkeä odotella välillä kyllästymiseen opettelen itse lukemaan ja vieläpä mahdollisimman nopeasti. Kuuluinkin sitten koulussa niihin joiden oli vaikea hyväksyä sitä, että lukutaitoisenkin piti tavata muiden oppilaiden tavoin monta viikkoa ennen suoraanlukuluvan saamista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2011 - 15:01

Koulussa 7-vuotiaana., aapiskirjaa lukien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2011 - 22:22

Kolmen ikäisenä luin kuulema Aku Ankkaa ääneen, vaikka en osannut vielä edes lukea. Muistin vain ulkoa, mitä minulle oli sieltä luettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.04.2011 - 15:56

Ekalla luokalla koulussa opin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.04.2011 - 19:13

7 v. ja kansakoulun ekaluokka, tuosta aloittaen:
fi.wikipedia.org/wiki/Aapinen

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 21:54

6-vuotiaana koululaisena. Yritin kyllä huijata tätiäni lukemalla hänelle kirjasta jotain ulkoa oppimaani. Ei mennyt läpi. Minulle luettiin paljon, mutta onneksi kukaan ei yrittänytkään opettaa lukemaan ennen kouluikää, muuten olisi tullut aika pitkäksi. Äitini oli oppinut itse lukemaan 4-vuotiaana. Kirjaimet opin jo hyvin pienenä, sillä olin kova kyselemään. Meidän perheessä on aina luettu paljon ja siksi lukeminen on minunkin suosikkiharrastukseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 02:56

Ensimmäisellä luokalla olen lukemaan oppinut.