Pitääkö koneeni viedä huoltoon , mitä arvelette nettiviisaat?

Kun aukaisen tulee teksti ensimmäiseksi, Määritetään Windows päivityksiä 0 % valmis.
Älä katkaise virtaa. Kestää noi 6-7 min sitten ilmestyy teksti: Virhe määritettäessäsi Windows päivityksiä. Älä katkaise virtaa. Sen jälkeen toimii normaalisti.en koske mihinkään hanikkan, odotan vain sen touhuamiset,. Kiitos jos lyhyesti voitte vastata. .
minun nettinikkari tulee vasta 10 pvä paikkakunnalle.Tälläistä se on mummon kanssa.Tekisi mieli kirota, auttaisiko se. J
Kone on vuoden vanha acer.

Lisätty: 28.04.2011 - 12:41

Käyttöjärjestelmä on Windows 7.

Avainsanat: auttaako mikään.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.04.2011 - 20:20

Ei ole vakavaa, asia liittyy vain koneen "Automaattiset päivitykset -toimintoon" joka ei nyt jostain syystä toimi ? Mietin ja tutkin asiaa ja vastaan myöhemmin paremmin.
Voit tuolta lueskella asiaan liittyviä juttuja.
Määritetään Windows päivityksiä
www.google.fi/search?q=M%C3%...=firefox-a

Automaattiset päivitykset -toiminnon määrittäminen ja käyttäminen Windowsissa
support.microsoft.com/kb/306525/fi
Katso myös kohtaa "Korjaa ongelma puolestani"

Onko kyseessä Windows XP, Vista vai 7 ?
Onko koneen "Automaattiset päivitykset" (n. 1 kertaa kuussa) yleensä toimineet ?
Onko koneeseen asennettu "Windows XP Service Pack 3 (SP3) vai vain SP2" ?

Jos se on tapahtunut nyt vain kerran (tai muutaman kerran viime kuukausina), niin silloin se on ollut vain normaali automaattinen päivitystapahtuma.

Lisätty: 28.04.2011 - 23:14

Kun tuo ongelma ilmenee nyt aina käynnistyksessä, niin jonkun pikku-päivityksen asentaminen on jotenkin epäonnistunut. Ei se varmaan ole sen vakavampaa ongelmaa.
Nyt sitten vain toistaiseksi kärsivällisyyttä aina käynnistyksessä.

En oikein uskalla näillä tiedoilla neuvoa, muuta - kuin, että katsoisit Windowsin päivitysten luetteloa ja se ehkä auttaa sitten "nettinikkariasikin" ?

support.microsoft.com/kb/910339 (alla vapaa suomennos)

Tarkista asennetut päivitykset:
(näin ainakin Windows XP:ssä, Windows 7 en tunne ?)

1. Klikkaa "Käynnistä", valitse "Kaikki Ohjelmat" ja sieltä "Windows Päivitys" tai "Microsoft Päivitys". (tai Windows Update -sivusto)
Internet Explorer -selain käynnistyy väkisin ja avaa sivun "Tarkastele aikaisempien päivitysten tietoja"

2. Avautuvalla sivulla, valitse (vasen reunasarake) "Tarkastele aikaisempien päivitysten tietoja"

3. Katso luettelosta viimeisimpiä tapahtuneita päivityksiä.

4. Huomaa Tila -sarakkeessa olevien pallojen väri, jos pallo on vihreä niin se päivitys on asennettu onnistuneesti.
Jos se pallo on punainen niin päivitystä ei ole asennettu onnistuneesti.
Jos päivityksen asentaminen epäonnistui, saat ongelman korjausohjeet napsauttamalla epäonnistumiskuvaketta (punaista palloa).
Huomautus: Jos haluat poistaa päivityksen, valitse Ohjauspaneelista Lisää tai Poista sovellus. (poistamista ei yleensä oikein suositella).
Harmaa pallo = Peruutettu (olet voinut epähuomiossa peruuttaa tai keskeyttää päivityksen asentamisen).

Voit kyllä ihan hyvin - itsekin - ainakin katsoa (kurkata) tuon ohjeen mukaisesti, miltä siellä (päivitysluettelossa) näyttää. Näkyykö siellä jotain "epäonnistunutta", jos ei, niin ongelma on jokin muu asia ?

Lisää ohjeita (englanniksi)
windows.microsoft.com/en-GB/...ng-updates

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.04.2011 - 20:00

Taitaapi olla viruksia koneessa, minulle tulee koneeseen silloin tuo sama homma, ja vävyni tyhjentää koneen ja pistää kaikki uusiksi ja homma jatkuu taas kuin ennenkin...
Hidasteleeko myös!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 20:02

Päivitä virustorjunta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 20:54

Jos sinulla on käyttöjärjestelmänä Windows 7.
Windows Live Messenger aiheuttaa ongelmia päivitysten kanssa. Jää takomaan samaa kohtaa, eikä osaa mennä eteenpäin.
Asian saa korjattua lataamalla ja asentamalla Windows Live Messengerin manuaalisesti tuolta sivulta.

explore.live.com/windows-liv...r?os=other

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2011 - 17:03

Putte_46 lienee oikeassa, että kone vain sählää omien päivityksiensä kanssa.
Oma vähän vanhempi Vista-kone takkusi joskus viikkkoja, ennen kuin alkoi tulemaan itsensä kanssa toimeen. Käynnistyi ja sammui miten sattui, kun päivitysten määrittäminen epäonnistui.
Joskus jätin yöksi päälle, kun homma kesti tuntikausia.
Oli hyvä olla varakone. Vista läppäri tuntuu joskus olevan kuin Jaguar vanhan vitsin mukaan, että niitä täytyy ostaa kaksi, kun toinen on kuitenkin koko ajan korjaamolla.
Ei silti, samoilla vehkeillä tässä vieläkin naputellaan ja hyvin pelaavat. Taisi olla ensimmäiset pari vuotta uuden kankeutta?

Nyt on muuten ilmestynyt Advanced SystemCare 4, joka tuntuu varsin pätevältä puhdistusohjelmalta.
Vanhemman version saa täältä www.mbnet.fi/perusohjelmat/v...ritys.aspx jonka voi sitten päivittää nelosversioon. Harmi vain, että siitä ei vielä saa kuin englanninkielisen version.
Tuon "Deep care" löysi juuri edellisellä versiolla siivotusta koneestani lähemmäs tuhat "ongelmaa" ja korjasi ne. Maksullista versiota en aio ostaa, vaikka kuinka tyrkyttävät.

Sirkkaliisan alkuperäiseen ongelmaan tuo ei vaikuta, mutta olen kantapään kautta oppinut, että konetta täytyy aina joskus putsata tuon kaltaisella ohjelmalla, sillä muuten siitä tulee ajan mittaan etana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2011 - 17:48

joo varmaan kannattaa mun siskon kone puhuu jotain robotti kieltä ja sitte se lakkaa toimimasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2011 - 23:34

Yritä sitä kiroilua,jos vaikka auttasi..Kyllä sitten ainakin selviää,kun sinun nettinikkari tulee..
Tulihan tuolla jo paljon hyviä neuvoja..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.04.2011 - 19:08

Toivottavasti koneesi pelaa jälleen. Nämä ovat ainakin minulle sellaisia vempaimia joista tiedän vain, ettei niitä saa kivittää eikä potkia, muut hommat hoitaa Helpson.