Huomenta jälleen. Onko mitään uutta tapahtunut puutarhassa tai parvekeviljelmässäsi?

Lisätty: 27.04.2011 - 07:15

Meillä perunat itämässä ja pian laitan ne esikasvatukseen Onnelaan. Viinimarjapensaissa isot silmut..toivottavasti ei tule enää kovaa pakkasta etteivät palellu. Aitassa talvehtineet Wisteriat siirsin Onnelaan ja kaikissa on uusia silmuja näkyvissä. Selailen puutarhalehtiä sillä pitäisi hankkia yksi sireenipensas ja pari omenapuuta. Näkyy olevan variksilla urakka päällä sillä lentää leuhottavat risuja nokassaan aamusta myöhään iltaan. Varmaan tulee taas "komeita" pesiä.

Avainsanat: puutarha kevät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.04.2011 - 07:17

Minä olen mielissäni kun sinisiä tulppaaneja syksyllä istutin ja ne tulee ylös, toivottavasti kukkivat myös. Mangoliassa ei ole mitään elonmerkkejä ainakaan vielä. Ja syksyllä istutin myös valkoisia helmililjoja sinisten rinnalle, ei näy valkoisia missään, no syksyllä uusia kasveja taas istutan, kokeiluahan nämä puutarhan istutukset on minulle, on niin savista maata tässä kaupungin osassa, hyvää multaa olen pihalle ajanut vuosien mittaan paljon ja hiekkaa joukkoon sekoittanut, aina sieltä sitä savea tulee ylöspäin vaan.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.04.2011 - 07:27

Eipä ole parvekkeellani vielä yhden yhtä kesäkukkaa, täytynee käydä kaupasta hakemasta. En ole puutarhuri, joten kesäkukat riittänevät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 07:43

Vilkaisin naapurin emännän kukkapenkkiin ja nyt siinä kukkivat jotkuin siniset kukat mitä en tunnistanut,koivut ovat hiirenkorvalla ja lumet tosiaankin alkavat olla vain muisto.Viime yönä on satanut vettä ja ilma on selvästi viileämpää,kun eilen.

Lisätty: 27.04.2011 - 07:44

Parveke kukat laitan vasta toukokuun puolivälissä tai sitäkin myöhemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 08:16

Parvekkeeni on siivottu jo mutta kukat ostan vasta vapun jälkeen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 09:40

Kyllä on sipulikukat nousseet pintaan.Krookukset jo osittain kukkineet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 09:41

Pensaskrassin ja kehäkukan siemenet pistin kasvamaan. Josko onnistuisi kerran minullakin. Olisi harvinaista herkkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 10:42

Mikä kottei kaikki kasva nyt, kun on niin hienot ilmat.
Minulla on iso lasitettu aurinkoinen parveke, päivä paistaa koko päivän, vasta illalla mene varjon puolelle.
Olen laittanut kauniita muovikukkia, kun ei enään oikein hoidu minulta aitojen kukkien hoito.
pelkään tuonne parvekeelle mennessä, että kompuroin, se kynnysjuttu on kerran minut heittanyt nurin.
On ilo lukea teidä kasvimaa- ja puutarha-, sekä kukkamaistanne.
Tämänkin kohdala pitänee sanoa, että kyllä minullakin ennenvanhaan oli laitettuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 11:28

Katsastin kellariin siellä vielä hyviä porkkanoita 100kg. perunoita kaikkia lajeja paljon joissa ihan pieniä silmuja.Todella paljon kaikkea. Ulkona orvokit kasvaneet ja kukkii kauniisti padoissa ja kottikärryissä ,amppeleissa ja koffin kaljakorissa.Ihmetttelin mihin lumikelloni penkistä kadonneet, mutta nyt vasta nouseevat.Kaivoin ekat maaartisokatkin esiin jos tekis keiton. Myyrrät oli käyttäneet niitä talviruokanaan. Mutta onneksi ei lopu kesken kaikki saa oman osansa.Meillä kissat syöneet innolla fasaanin lihaa. Olipa iso ja hyvä rasvainen ,lihainen lintu.Joka jäi auton alle jonka korjasin tieltä pois.Eilen ojalla harjasin toisen matonpätkän. Toinen kuivuikin pian.On ollut niin lämmintä.
Nyt tiedossa siivoomista ulkona ja sisällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 16:56

Kovasti on alkuja kukkapenkissä, muistaisi vain mitä kukkia sieltä tulee! Esikasvatuksessa on taimia paljon sisällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 18:13

Terassi siivottu ja kukkaruukut puunattu ja mullat vaihdettu, istutettavat vielä herra kauppiaan hoidossa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 20:16

talon reunalla piskusia sinisiä kukkia - isäni sanoi että ovat lemmikki nimisiä. nättejä on ;)
pitäisi noita pottuja heittää pihalle, ja kohta uskaltaa koristekaalia jne.
orvokeita ostan ehkä viikonlopuksi istutettavaksi.
vielä kun ton kuistin saa kesäkuntoon - kuinka siihen aina talvella kerääntyykin tavaraa?? ehkä se on remonttikirous ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 16:01

Maasta nousee perennojen alkuja vauhdilla ja raparperikin jo niin iso, että kohta saa piirakan tehtyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.04.2011 - 18:57

Hei vaan. Joka päivää tapahtuu uutta, kovalla kohinalla nousee kaikkea maasta - ne mitä myyrät eivät vieneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 22:20

minun puutarhani ulottuu Hangosta Petsamoon, uutta täällä eteläpäässä

rajavartija.blogspot.com/201...kkeja.html

Lisätty: 30.04.2011 - 22:53

rajavartija.blogspot.com/201...alkoi.html