Miksi me pohjois-euroopassa, amerikassa, australiassa, uskomme just lähi-idän tapahtumiin, eikä esim suomessa tapio metsän henkeen

Lisätty: 27.04.2011 - 05:34

Miksi me pohjois-euroopassa, amerikassa, australiassa, uskomme just lähi-idän tapahtumiin, eikä esim suomessa tapio metsän henkeen, zeukseen kreikassa tai thoriin, miksi raamattu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.04.2011 - 10:03

onhan luonnonuskontoja vieläkin voimissaan Afrikassa, Oseaniassa, Etelä-Amerikassa sekä harvaan asuttujen pohjoisalueiden kansojen kuten inuiittien keskuudessa.

Lehto – Suomen Luonnonuskontojen yhdistys ry on suomalainen luonnonuskontojen kannattajille ja niistä kiinnostuneille tarkoitettu uuspakanahenkinen yhdistys, jonka tarkoituksena on parantaa luonnonuskontojen tuntemusta sekä yhteiskunnallista asemaa Suomessa.
www.lehto-ry.org/lehto.html

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.04.2011 - 08:20

Oliskos tuo raamattu ja uskonnot tässä aiheena...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 09:26

Outo kysymys, en ymmärrä mitä yrität kertoa tai kysyä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 09:35

Perimätieto on aiheuttanut tuon vuosien saatossa. Pikkuhiljaa sekin on muuttumassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 10:51

Kyllä niitä hyviä henkiä voi olla olemassa, sanoin kuin pahoja henkiä.
Voin minä uskoa metsän henkeenkin, sehän on elävää luontoa.
Mutta jos omaa sisintäni ajattelen, kyllä minulle se Raamatun Henki on tärkein.
Uskon sen sanomaan ja odotan sen täyttymistä, jos ei täällä alhaalla vielä.
Kysyitkin miksi uskomme Lähi-Idän tapahtumiin, kyllä se siinä Isossa Kirjassa Raamatussa on
hyvin pitkälle ennustettu Lähi-Idän tapahtumat ja valitettavasti minä seuraan niitä.
En nyt pidä esitelmää omasta uskostani, mutta kyllä minä kantani voin sanoa kenelle vain.
niin sitten iänkaikkisuudessa.
Veden henki on myös hyvä henki ja minusta kaikkinainen sellainen, jossa ei ole
paha tarkoituksena. Mutta palvo en niitä, en rukoile niitä, toisin kun taivaalliseen
Isääni joudun turvautumaan joka päivä, enkä tunne itseäni erilaiseksi kuin toisetkaan.
Valitettavasti ev.lut kirkko, johon kuulun on menemässä pois siitä sanomasta,joka on alkuperäinen, monta eksytyksen henkeä tulee ilmenemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 11:26

meillähän vallitsee uskonvapaus, jokaisen oma valinta mihin uskoo ....

anonyymille kyselijälle varmaan harva viitsii ruveta omaa uskoaan perustelemaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 13:22

Suomen evankelis-luterilainen seurakunta on varsin sekalainen sellainen, sen sisälläkin on monia uskontonäkemyksiä, ja suurin osa jäsenistä ei usko yhtään mihinkään. Itse arabimaassa asuvana kunnioitan kaikkia niitä muslimeja, jotka rituaalinomaisesti rukoilevat nuo päivän viisi rukoushetkeä. Viisi kertaa päivässä he pyytävät ohjausta korkeaamalta voimalta päivän töilleen. Ehkä he selviävät sillä tavalla paremmin päivästään kuin me "ei mihinkään uskovat" länsimaalaiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 14:59

Totuus on kaikkia uskontoja korkeampi.