Miksi uimahalliin ei miehet pääse uimashortseilla? Miksi tarvitaan perinteiset uimahousut?

Avainsanat: uimahalli uimashortsit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.04.2011 - 19:40

Hygieniasyistä. Sortsit on sortsit ja uikkarit on uikkarit.

Kysyjän kommentti

Jotenkin vaan...Tuntuu suorastaan syrjinnältä, koska miehille nykyään etupäässä myydään näitä shortsimallisia uimahousuja.Perinteisiä uimahousuja löytyy enää harvasta putiikista ja niitäkin tasan kahta mallia ; mustia ja sinisiä punteilla ja ilman...
Uimahalleissa ei saa pomppia eikä hyppiä,siellä uidaan.Siksikin tuntuu epäoikeudenmukaiselta...En ole saanut poikaa mukaani uimahalliin,koska ei suostu pikkuruisia housuja päällensä panemaan : (
Kiitos kaikille vastanneille!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.04.2011 - 18:58

Shortseissa voi olla niin paljon taskuja, että altaan pohjalta joudutaan keräämään hiekkaa, nenäliinoja ja kolikoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2011 - 19:15

Sitä on poikanikin ihmetellyt kun omistaa ainoastaan uimashortsit...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2011 - 19:36

Meidän paikkakunnan uimahallissa tätä on perusteltu hygieniasyillä, eli kuten Rintintinkin on vastannut, taskut keräävät paljon nöyhtää ja muutakin roinaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2011 - 19:39

Niinpä. Miesten housujen taskuissa on mitä ihmeellisimpiä esineitä ja taatusti hiekkaa, likaa ja nöyhtää....anteeksi, mutta näin yleensä vain on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2011 - 21:05

Kyllä sääntö on laitettu noudatettavaksi kaikille asiakkaille. Shortseista ei voi olla takeita, että niitä käytetään pelkästään uimiseen. Justiin oli puhe uimahallin valvojan kanssa. Kielsi yhdeltä pojalta shortsien käytön ja selitti miksi ei saa käyttää.Keskusteluahan siitä laajemminkin riitti.Hygieniallisista syistä joku mainitsikin.Puhtaus uimahallilla on parasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2011 - 21:05

Tuutikki100 on oikeassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2011 - 21:14

" uimahallissa uidessa on käytettävä asianmukaista uima-asua - ei siis shortseja,
eikä uimashortseja".

tuon koipion erään uimahallin säännöistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2011 - 21:22

Jotta varmasti ymmärtäisit miksi uimahalleihin ei lihavat, laihat., pitkät, pätkät, nuoret eikä vanhat ukot saa mennä kuin tavallisilla uimahousuilla kerron sinulle erään ikävän tapauksen kyseisen säännön rikkomisesta. Rikkojana oli oma ah, niin mukava, mutta joskus varsin tottelematon poikani. Hän livahti eräänä uimalakäyntinään uimashortseissa altaaseen kenenkään tietämättä ja ehti polskia siellä kaveridensa kera pitkän tovin ennenkuin asia huomattiin. Tuolloinkin rikkomus selvisi vasta pojan housunlahkeiden tartuttua hyppylaiturin reunaan ja pojan pudottua altaaseen niin, että ensin hänen päänsä oli kolahtanut laituriin ja sitten poika oli putoa mätkähtänyt mahalleen allasveteen. Putoamishetkellä poika oli hörpännyt vettä melkoiset määrät keuhkoihinsa mistä johtuen hän ei ollut päässyt omin avuin altaasta. Seurausena sääntörikkomuksesta oli vuorokauden mittainen sairaalareissu ja ikuinen häpeä tottelemattomuudesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2011 - 22:44

Hyvä, että on säännöt tarkat tälläisiin paikkoihin, mutta miksi pitää pullikoida sitten uimashortseissa,
jos säännöt kerran sanovat niin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 09:44

Koska ne eivät sovellu allas uintiin niissä on paljon löysyyttä et voivat tipahtaa ja valua jonnekkin altaassa minne ei ole niiden suotavaa mennä. ja ne putoavat myös helpommin eikä ole niin näyttävän näköiset sekä käytännölliset uinissa. noloa nousta nakuna vedestä kun ei mitään päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.04.2011 - 22:15

Jos sinne pulahdetaan samanlaisissa shorteissa kuin nuorison olen nähnyt pulahtavan avoveteen, niin ei ihme että kielletään. Niiden mukanahan kulkeutuu vaikka mitä veteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2011 - 03:09

Uskoisin olevan hygi puolen juttuja.