Millä suojataan sähköjohdot, jotka menevät puujuurakoiden päällä. Kaivaakaan ei voi.Ruohonleikkaaja rikkoo johdot useasti.

Ulkovalojen johdot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.04.2011 - 14:32

Pakko se on kaivaa tai vetää korkealla ilmassa!
Ei noin ainakaan saa olla! Sähkömiehen paikka, vaikka vähän kukkaroa kirpaisiskin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.04.2011 - 12:13

esim. alumiiniputkella voisit suojata.
eikö lie vaarallisia maanpääliset suojaamattomat sähköjohdot yleensäkkin. joku eläin voi jyrsiä johdon poikki, oikosulkuvaara olemassa. näin maalaisjärjellä ajatellen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2011 - 13:24

Metalliputki ja putken päihin polyuretaania, jotta vesi ei pääse sisään. Oletko harkinnut ilmakaapelia, tätä käytetään, kun ei voida kaivaa lain edellyttämää 60 cm syvyyttä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2011 - 15:11

jos et lakia/asetuksia/määräyksiä noissa säköasenuksissa noudata (mm.luvanvaraiset työt) niin turha haikailla minkään korvauksen perään vahingon sattuessa ja muistettava että 'virittelijällä' on myös täysi vastuu muille mahdollisesti aiheutuvista vahingoista

"älä säästä sähkössä" on se vanha tee se itsemiehen viisas ohje

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2011 - 15:53

Mieheni on alan ammattilainen ja meillä on maahan kaivettu johdot, ovat metalliputken sisällä siellä maan alla, ei sellaiset putket ole kivan näköisiä siinä juurakon päällä, kaivamaan vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2011 - 17:33

keskustelu.suomi24.fi/node/3404340

www.rakentaja.fi/index.asp?s.../32314.htm

tässä keskustelua aiheesta ylhäällä ja alimmaisesta voit itse kysyä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2011 - 19:31

Ensimmäisenä tulee mieleeni metalliputket, ne taitavat olla ainoat kestävät, jotka sitten kaivat maahan. Ei muuta kuin lapiohommiin !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2011 - 20:24

Jos tuollainen vaara on olemassa ovat johdot ihan väärässä paikassa. Joko ilmajohtona tai maahan upotettuna on ainoa oikea tapa. Muut ovat vaarallisia kepulikonsteja.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 26.04.2011 - 09:11

Ymmärsinkö oikein, pihavalojesi johdot kulkevat pihanurmikon päällä? Älä leiki sähköllä, kaivuri paikalle ja ojankaivuu hommiin, sähkö tappaa sisällä ja puutarhassa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.04.2011 - 21:54

Minä olen nostanut ne johdot puun oksille. Simppeliä meillä, kenties onnistuu teilläkin.