Oletteko kuunnelleet ja nähneet. Mitä, kerroppa minulle.

Kova linnunlaulu oli tossa ennen pimeän tuloa ja lepakkokin lenteli hyvin matalalla koukkien hyönteisiä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 25.04.2011 - 16:47

Tuolla puissa sirkuttavat pikkulinnut, mutta eivät näyttäydy. Montaa lajia kuuluu olevan. Lokkeja näin rannassa joka toisella kivellä. Pesäpaikkoja taisivat varailla. Palokärki nakutteli puuta lenkkipolun vieressä. Pulut pitää kauheeta meteliä parvekkeeni yläpuolella. Sitä ei jaksaisi kuunnella millään kun aamuaikaisesta iltaan asti jatkuu sama huuuu huuuu, uuuuu, uuuuu.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille. Tuli pulusta lapsuus mieleen.Ihania kurnuttajia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.04.2011 - 22:36

Meillä lentelee pihallamme joka ikinen kesä ilta lepakko. Vielä en ole lepakkoa bongannut, mutta on jo useamman kesän lennellyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2011 - 22:47

on tuossa pihapiirin lähellä lepakkoja suhahdellut jo muutamana iltana,

mutta varsinainen hämmästys meinasi tulla tuossa iltapäivällä kun olin kuulevinani satakielen lirkutusta .... sitä piti lähteä oikein bongaamaan kun ahkerasti vaan jatkoi konserttiaan ...

se olisikin ollut liian hyvää ollakseen totta ja niinpä se ollutkaan,

aikani tirkisteltyäni keksin että se oli taas tää meidän puolihullu talitintti joka on aikaisemminkin säikytellyt vierailla lurituksillaan, edellisellä kerralla se teeskenteli olevansa mustarastas ... ompahan varsinainen imitaattori

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2011 - 23:28

Kyllä tuolla pihamaalla olin klo 21 asti..Linnut kyllä lauloivat,mutta ei lepakot lennellet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2011 - 23:41

Linnun laulua ja välillä mopojen pörinää on täälläpäin illan ohjemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2011 - 08:21

vastapäisen talon parvekkelta juhlijoitten örinöitä eilen illalla kuului, voitti jopa linnunlaulujenkin äänen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2011 - 08:42

En kartakaikkiaan ole nähnyt ja kuullut mitään.Vaan kerron eilisen päivän harmin.
Minä ostin oikein pihviä, hyvännäköistä possua oli kyklklä vain.
Mutta kun kotona iltapäivällä laitoin kuppiin ja uuniin , huomasin sen, että
paketin päällä luki ppippuripihviä.
Minulla oli kylävieras jame emme voineet syödä niitä pihvejä,oli niin karmeen mausteisia,
että suu miltei ensipalasta paloi rakolle.
No soimme salaattimme ilman pihvejä j a vaikka raaputimmekin pinnan pos, ei niitä
sikakaan voinut vinkumatta syödä.
Nyt olen kahteen kertaan ne keittänyt ja raaputellut pinnalta satoja pippurimurskeita
pois. Saas nähdä voinko niitä tänä iltana syödä. Harmitti niin hirveästi, kun hyvä
liha pilataan liiallisella maustamisella. En huomannut ostaessani pippurisanaa laatikon päällä.
No hyt helpottaa, kun sain napsulaisille kertoa harmini, Niin ja Bongarin kysymys, ei minulle täällä
kuulu linnunlaulu sisälle ja lepakoita en ole nähnyt kun lapsena, oli vanhan asuntomme vintillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2011 - 09:21

ei paljoa linnun laulua kuule kun mopot pärisee...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.04.2011 - 10:39

Erisorttisia lintuja, mutta ei västäräkkiä vielä. Pari perhoslajia on lennellyt, samaten pörriäisiä. Oravat säksättävät koivunoksalla - vahtien linnunsiemeniä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2011 - 13:52

Olin mökillä ja siellähän oli jatkuva konsertti meneillään. Ihanaa, kun on kevät. Näin kurkiauran 21.4.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2011 - 16:06

Tiaisia kaikenlaisia, rastaita, hanhia, joutsenia, lokkeja ja pari korppiakin näkyi tänään mökkimaisemissa. Vesilintujakin montaa lajia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2011 - 09:03

Lepkoita en ole tavannut mutta aikaisin aamulla alkaa jo mahdoton sirkutus takapihalla.