Minun uteliaisuuteni heräsi ja mietin miksi vietämme toista pääsiäispäivää. En muistanut muistatko Sinä?

Avainsanat: toinen pääsiäispäivä (kategoria voisi olla tietokin)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.04.2011 - 18:13

Päivänä muistetaan ylösnousseen Jeesuksen ilmestymistä opetuslapsille ja muutamille naisille

(näin olin muistavinani, mutta tunnustan tarkistaneeni (luntanneeni))

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastaajille me Valperin kanssa lunttasimme reilusti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.04.2011 - 18:45

Kyllä itsellä on vähän hakusessa nämä jälkimmäiset pääsiäispyhät, mutta tässä peesaan Valperia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2011 - 19:44

Toisena pääsiäispäivänä Jeesus ilmestyi opetuslapsilleen, mikä vakuutti heidät siitä, että Jeesus oli voittanut kuoleman.

Lähteet:
oppiminen.yle.fi/miksi_paasi..._vietetaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2011 - 20:09

Jeesus todella ilmestyi opetuslapsilleen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2011 - 20:18

eikös se ole "kolmantena päivänä nousi kuolleista..." sinne päin muistaakseni.
vaikka voipi mullakin olla päivät hiukka sekasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.04.2011 - 21:22

Tulikin jo monta samaa vastausta mitä minäkin olisin vastannut.

Lisätty: 24.04.2011 - 21:24

fi.wikipedia.org/wiki/P%C3%A...%C3%A4inen

Lähteet:
google ja wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2011 - 21:46

En olisi muistanut ilman tiedon etsimistä. Kiitos kysymyksestä sirkkaliisa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2011 - 22:09

En olisi muistanut..eikä tarvinut tietoa alkaa etsimään,kun tuli napsulaisilta oikea vastaus..Valperilla paljon tietoa..olen vuosien mittaan huomannut..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2011 - 09:21

Enpä olisi tiennyt ilman fiksuja napsulaisia tätäkään asiaa. Minulle se on aina merkinnyt vain ylimääräistä vapaapäivää.