Tarvitaanko pitkään ja onnelliseen suhteeseen papin "aamenta" ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.04.2011 - 16:54

pitkiä ja onnellisia suhteita on ollut jo paljon ennen pappejakin
ja niitä on edelleen siitäkin huolimatta vaikka papit ovatkin yrittäneet monopolisoida onnen avaimet itselleen

paljon siihen tarvitaan, mutta ilman pappeja kyllä pärjätään

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastaajille hyvistä vastauksista !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.04.2011 - 13:30

Ei, mutta rahaa pitäisi olla paljon enemmän kuin naapurilla. =)
www.uusisuomi.fi/viihde/8847...nelliseksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2011 - 14:25

Jos todellisen rakkauden on löytänyt, kyllä minä papin aamenen siihen haluan.
Olen jo niin kaiken kolunnut mutkat ja matkat, että se olisi onnen kruunu sitten.
Eihän sitä ennen voinut avoliittoa ajatellakaan.
Mutta jokainen tavallaan, minun kohdalla ne aamenet on jo toivoteltu siltä osin.
Onnea ja rakkautta en silti pois heitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2011 - 15:39

Ei tarvitse jos on molemmat sitä mieltä..
Itse ystäväni vihittiin yhteen 30 vuoden yhteisen elon jälkeen ja sama jatkuu nyt vain papin aamenen jälkeen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2011 - 15:40

Papilla ei kait liene siinä kovinkaan suurta osaa sillä kaikki riippuu niistä kahdesta ihmisestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2011 - 15:47

Ei tarvita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2011 - 15:48

Eipä välttämättä tarvitse, on kiinni ihan muista asioista...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2011 - 16:03

Ei siihen tarvita kun 2 onnellista ihmistä jotka tulee toimeen yhdessä ja onnellisena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2011 - 16:05

Ei tarvita papin aamenta. On useita pariskuntia, jotka ovat olleet yhdessä onnellisesti vuosikymmeniä ja ovat edelleenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2011 - 16:24

Meillä on 36 vuotinen yhteinen taival jo takana päin, ja jatkuu vielä,,,. olimme pitkään avoliitossa ja 2 lastakin oli jo kun naimisiin menimme, lähinnä lasten vuoksi ja jos toinen vaikka menehtyy niin saa pientä leskeneläkettä että saa asioita makseltua jotka 2 tuloille oli mitoitettu, ja kun tätä yhteistä omaisuutta alkoi kertymään niin haluamme sen toistemme saavan , vaikka lapset meidät kyllä perii, mutta on jotenkin turvallisempaa olla naimisissa, pappi ei onneksi meitä vihkinyt, maistraatissa meidät vihittiin, ei ole kirkolla mitään tekemistä meidän naimapuuhissa, eikä kuolemassakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2011 - 16:32

Papin amen ei tee suhteesta pitkää eikä se todennäköisesti onnellisuuteenkaan vaikuta. Mutta papin amen on hyvä olemassa jos suhteesta ei kaikesta huolimatta tulekaan pitkää. Omaisuuden jako on tasapuolisempaa varsinkin jos on lapsia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2011 - 20:19

vain jollei nämä eläjät osaa olla onnellisia ilman sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.04.2011 - 21:20

Ei se aamen sitä miksikään muuta. Ei nykyään enää niin ole merkitystä kuin vielä muutamia vuosia sitten. Jopa vanhempia ihmisiä elää avoliitossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2011 - 21:42

Jokainen löytää onnensa aikanaan, eikä siihen aamenta tarvita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2011 - 22:31

Ei siihen nykyään papin aamenta tarvita.Se on pääasia,että eletään onnellisesti.Silloin kun minä olin nuori..sehän oli ihan ehdoton,kun ei ollut vielä avoliitoja...Eihän silloin voinut mennä miehen kanssa asumaan..ilman papin aamenen sanomista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2011 - 07:42

ilman papin aamenta `susiparina´ olen 16 vuotta asunut avomieheni kanssa.
tuskinpa aamenet lisää onnea toisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2011 - 09:32

No eipä taida tarvita...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2011 - 09:35

Tuskimpa tarvitaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2011 - 14:08

Amen ei muuta mitään, eikä ole tae tulevasta. Yhdessä ollaan joko siunauksella tai ilman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2011 - 12:19

Minusta se kuuluu asiaan, on ikäänkuin reilua...kaikille ei ole edes soveliasta (aseman mukaan) elää avoimessa suhteessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2011 - 11:43

Ehkä se voi joissakin tapauksissa olla enemmänkin haitaksi..