Mitä "siima" tarkoittaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.10.2008 - 17:33

Siima on se läpinäkyvä lanka jonka jatkeeksi pistetään koukku ja mato ja solmitaan keppiin ja sillä voi onkia.

Toisaalta se tarkoittaa myös poliisiautoa ja tyhmää.

Lähteet:
urbaanisanakirja.com

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.10.2008 - 17:51

[[ tuossa alla on sitten vähän erinlainen siima. ]]

Siima eli flagelli (latinaksi flagellum, monikko flagella) on eräiden solujen rihmamainen liikuntaelin, joka toimii ruoskan tai propellin tavoin. Siima on muun muassa siittiösoluilla, useilla yksisoluisilla levillä ja alkueläimillä sekä liikuntakykyisillä bakteereilla ja arkeilla. Siimat muistuttavat värekarvoja. Alkueliöt, joilla on yksi tai useampi siima, luokitellaan toisinaan siimaeliöiksi (Flagellata). Siiman rakenne ja liikkumismekanismi on aitotumaisilla hyvin erilainen kuin esitumaisilla, ja niitä yhdistääkin lähinnä ulkomuoto.

Lisätty: 09.10.2008 - 17:51

www.google.fi/url?sa=t&s...J0q7_vQsGg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2008 - 09:59

Eikos se vahva ja läpinäkyvä lanka ole siimaa, mitä onkijat ja virvelöijät käyttävät kalastellessaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2008 - 13:46

Annoin siimaa. Hän tarttui siihen ja selvitti ongelman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2008 - 11:30

tietynlainen lanka.. voimakas ja melekinläpinäkyvä..
ongissa se naru joka pitää kohoa kiinni.
(-jos sanasta ottaa toisen i pois siis tulisi sima niin se on taas sitten juoma)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2008 - 15:22

Ei kuulu kauneuteen ja terveyteen.On kalastuspuolen juttuja.Jos menet onkimaan,tarvitsen onkeesi siimaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2008 - 17:54

jos jollain ei oo lihaksii lainka voidaan sanoo et se on siima