Miten voin sanoa jollekkin etten pidä hänestä silleen?

Kun en halua hirveästi loukata häntä, mutta se on ahistavaa se käytös miten hän on mua kohtaan...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.04.2011 - 17:03

Voit, mutta se ei kannata.
Hän tietää sen sanomattakin. Kysy mieluummin, että "Mitä tarkoitit tuolla?" tai jotain vastaavaa, jos et pysty olemaan hiljaa.
Jos on jotain selkeästi loukkavaa tai ikävää, niin siitä voi kyllä varovasti huomauttaa ja jos se ei vaikuta, kannattaa vältellä koko ihmistä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.04.2011 - 17:47

Monasti ihastus voi olla toispuoleista. parempi kun et sano mitään. Toimi niinkuin parhaaksi näet ja koet. Mutta älä loukkaavasti Puhumatta monasti parempi.Toiselle voi jäädä traumoja.Fiksusti vaan .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2011 - 18:24

Minä koittaisin välttää tilanteita tavata häntä, jos hän huomaisi jotenkin sen.
Mutta voithan sanoa olevan ystävänä hänelle jos se käy.
Kerrot ettet halua suhteesta enempää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2011 - 18:26

Pahinta varmaan, mitä hänelle voit sanoa, on että " olaan vaan kavereita..." Osoita muilla keinoin, että hän on vain ystävä.Asioilla on yleensä tapana järjestyä.Anna ajan kulua ja ystäväsi hoksata itse,ettet ajattele häntä "niin vakavasti". Vihjasee vaikka,että tuopa on mielenkiintoinen persoona ja osoita aivan toisenlaista ihmistä kuin hän...Älä loukkaa häntä,ettet menetä hyvää ystävää.

Ja jos tämä ei toimi, niin sano suoraan. "Anteeksi,että sanon näin kiertelemättä, mutta minun mielestäni me emme ole ihan samalla aaltopituudella kaikista asioista.Enkä halua seurustella kanssasi. " Tai jotain vastaavaa.Rohkeasti vaan! Vastoin omaa tahtoaan ei tarvitse tehdä yhtään mitään :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2011 - 20:21

parasta se on kun vaan suoraan kerrot kuika asiat ovat,
loppujen lopuksi se kuitenkin satuttaa kaikista vähiten

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2011 - 20:32

Kun sanan "säilä" heilahtaa,
se kaikkein vähiten kolahtaa.

Ystävyyshän kai silloin jää,
ei sekoa kummankaan pää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2011 - 20:37

Ystäviä ei koskaan liikaa, joten pidä hänet pelkästään ystävänäsi. Jos kyseinen henkilö ahistaa edelleen, niin sitten on parempi ottaa kunnolla välimatkaa. On todella rasittavaa, jos kiinnostus on vain yksipuolista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.04.2011 - 22:51

Kauniisti sanottu totuus on kaikkein parasta tapa sanoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2011 - 04:09

Jos otat vähän etäisyyttä, ja kerrot hänelle hienotunteisesti tunteesi ajan kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2011 - 18:38

Totuus pitää sanoa, vaikka tuo taatusti toista kirpaiseekin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2011 - 22:07

Jos et kerran pidä hänestä silleen..parmpi ilmaista asia suoraan kauniisti hänelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2011 - 12:13

"Sä olet todella mukava kaveri ja haluan pitää sinut aina ystävänäni. Mulla on sellainen periaate, ettei ystävien kanssa seurustella." Ei siis näillä sanoilla, mutta sillai pehmeästi ja tilanteeseen sopivasti.