Mikä on valittu tämän vuoden linnuksi?

Avainsanat: lintu valinta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.04.2011 - 18:10

BirdLife Suomi on valinnut vuoden 2011 linnuksi kuovin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.04.2011 - 15:59

Kuovi on vuoden lintu 2011

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 19:09

Kuovi 2011

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 19:36

Suomeen on saapunut kuovi, jonka BirdLife Suomi on valinnut vuoden 2011 linnuksi.
Kuovi esiintyy koko maassa, mutta harvinaisempi
Etelä-Suomessa. Valinnalla on tarkoitus kiinnittää huomio tähän hyvin tunnettuun
lintuun.
Maailmalaajuisessa uhanalaisuus tarkastelussa se on arvoitu silmällä pidettäväksi
lajiksi. Kuovi on Etelä- Pohjanmaan maakuntalintu.

Tuntomerkkina ruskeankirjava höyhenpeitto ja pitkä komia nokka.

Lähteet:
Google/KUOVI

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 20:35

www.youtube.com/watch?v=OvMq5NsYmi4
Pitkänokkaisimman linnun soidinäänet kantautuu kauas asti.Siellä missä peltoja ei ole salaojitettu.Kuovi pesii heinäisillä niityillä ja avosoilla.Kuovinaaraan nokka pitempi kuin koiraan.Kuovinaaraat lähtevät etelään juhannuksen pikkeilla ja koiraat huolehtivat jälkikasvustaan.Kuovilla kauaskantava kutsuääni josta saanut nimensä Kuu-i.Etelä- Pohjammaan maakunta lintu. Tuli lapsuusaika mieleen . Olin Savonlinnassa 30km kaupungista sivussa. Siellä paljon kuovia ja ääni oli mahtava ,kauaskantoinen .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 21:11

Kuovi oli mainittu teksti-TV:n uutisissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 21:46

Kuovi. Omalla tavallaan hyvin viehättävän näköinen lintu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2011 - 03:24

Lintujen kevätmuutto on päässyt hyvään vauhtiin myöhäisestä keväästä huolimatta. Suomeen on saapunut myös kuovi, jonka BirdLife Suomi on valinnut vuoden 2011 linnuksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2011 - 09:36

Kuovi on vuoden 2011 lintu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.04.2011 - 22:05

Tämä lajike:
fi.wikipedia.org/wiki/Kuovi

Lähteet:
wiki