-m-
Kysytty: 20.04.2011 - 12:59

Ydinvoimaloita mannerlaattojen päällä?

Maapallon kuori muodostuu mannerlaatoista, eli minnekköhän niitä sitten pitäisi rakentaa..?

www.iltalehti.fi/vaalit/2011...9_vl.shtml

Avainsanat: ydinvoima

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 20.04.2011 - 15:13

Rakentaisivat tyhjän päälle, niin ei järistykset vaivaisi. Kaikkea sitä saa lukea ja kuulla.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.04.2011 - 13:11

se on se kaikkien alojen asiantuntemus joka jaksaa hämmästyttää tavallista kukijaa ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 14:29

.. ja sitten vaan kotimaan asioita hoitamaan tällä asiantuntemuksella......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 14:52

No voi, voi. Jospa nämä viisaat keksivät nyt ihan uudet sijoituspaikat ydinvoimaloille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 14:58

Kyllä ne niitää ja mitä muuta tahansa rakenttaa.Mihin vaan. Kun ottaavat sen pään. En kuitenkaan kanata ydinvoimaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 14:59

Kyllä ne ydinvoimalat menee mannerlaattojen päällä, mutta kun niitä on rakennettu niiden laattojen siirtymiskohtiin, joissa maa elää monenmuotoisesti, se on vaarallisempaa kun on epävakautta maakerrostumissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 15:40

Maailman kenties vaarallisin ydinvoimala
Maanjäristyksen aiheuttama kriisi Japanissa on kääntänyt katseita myös Armeniaan, sillä sikäläinen, neuvostovalmisteinen ydinvoimala sijaitsee seismisesti epävakaalla alueella.

natgeo.fi/tiede/energia/maai...uge16_2011

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 17:32

Onko tutkitttu kotomaamme ydinvoimaloiden alla olevat laatat, missä asennossa ne ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 19:35

Kynä pilannut tuonkin naisen. Olisi vain jatkanut bodarina ja laulajana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 20:43

Ehkä Kike tarkoitti kuitenkin mannerlaattojen reuna-/yhtymiskohtia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 22:02

Varmaankin sitten jollekin toiselle planeetalle, niin ei ehkä osuisi mannerlaatan päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.04.2011 - 21:52

Vähän kuin hölmöläisten hommaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2011 - 12:31

Päällä, alla tai välissä - sijoittelu ei tee siitä turvallista. Kuulin uutisista, että Jenkeissä on 100 ydinvoimalaa ja lisää 50 suunnitteilla. Suomessa ei liene vielä kuopattu lisäydinvoimahanketta, ja miksi olisi, sillä Eputhan totesivat jo kauan sitten, ettei ydinvoima ole Suomessa vaarallista...
www.youtube.com/watch?v=0Fx0TBYMH_k

Lähteet:
Eppu Normaali, Uraani halkeaa