Koirani laatimat kotisäännöt isännälleen. Onko myös teillä kotonanne lemmikkienne laatimat säännöt?

1. Jos pidän siitä, se on minun.

2. Jos se on suussani, se on minun.

3. Jos pystyn ottamaan sen sinulta, se on minun.

4. Jos se oli minulla juuri äsken, se on minun.

5. Jos se on minun, se ei voi olla sinun.

6. Jos pureskelen jotain palasiksi, kaikki palaset ovat minun.

7. Jos se vain näyttääkin siltä että se on minun, se on minun.

8. Jos näin sen ensin, se on minun.

9. Jos leikit jollakin ja laitat sen maahan, siitä tulee automaattisesti minun.

10. Jos se on rikki, se on sinun.

Kun sanon "siirtykää", se tarkoittaa johonkin toiseen paikkaan menemistä, eikä paikkojen vaihtamista keskenään niin että olette edelleen molemmat tielläni.
Astiat joissa on tassujen kuvia, sisältää teidän ruokaanne. Kaikki muut astiat ovat minun ja niissä on minun ruokaani. Huomioikaa, että tassun laittaminen keskelle minun lautastani ja ruokaani ei tarkoita että niistä tulisi teidän omaisuutanne, enkä myöskään pidä sitä esteettisessä mielessä yhtään miellyttävänä.
Portaikko ei ole NASCAR:in suunnittelema, eikä se ole kilparata. Ehtiminen ennen minua alas ei ole tarkoituksena. Minun kompastuttaminen ei auta, koska putoan nopeammin kuin te pystytte juoksemaan.

En voi hankkia king-size -kokoa suurempaa sänkyä. Olen hyvin pahoillani tästä. Älkää luulko että nukun jatkossakin sohvalla teidän mukavuutenne takaamiseksi. Katsokaa videoita joissa koirat ja kissat nukkuvat; ne voivat suorastaan käpertyä palloksi. Ei ole välttämätöntä nukkua kohtisuorassa toisiaan vasten venyttäytyen niin pitkäksi kuin mahdollista. Tiedän myös että on pelkkää sarkasmia ojentaa hännät suoriksi ja roikottaa kieliä ulos suusta tilan viemisen maksimoimiseksi.
Minun CD-levyni eivät ole pienois-frisbeitä.
Viimeisen kerran, kylpyhuoneesta ei ole salaista uloskäyntiä. Jos jotenkin ihmeessä onnistun pääsemään ennen teitä kylpyhuoneeseen ja sulkemaan oven, teidän ei tarvitse raapia, inistä, yrittää kahvaa kääntämällä tai oven alareunasta tassulla vetämällä avata ovea. Minun täytyy tulla ulos samasta ovesta josta menin sisään. Lisäksi, olen käyttänyt vessoja jo monta vuotta, eläinten läsnäolo ei ole tarpeellista.

Oikea järjestys on se että ensin pussaatte minua, ja vasta sitten menette haistelemaan toisten koirien pyllyjä. En voi korostaa tätä asiaa tarpeeksi. Se olisi niin pieni muutos teille.

Teidän lepyttämiseksenne olen laittanut seuraavan viestin etu-oveemme:

SÄÄNNÖT VIERAILEVILLE, LEMMIKITTÖMILLE HENKILÖILLE, JOTKA HALUAVAT VALITTAA LEMMIKEISTÄMME:
1. Ne asuvat täällä. Te ette.
2. Jos ette halua niiden karvaa vaatteisiinne, pysykää kaukana huonekaluistamme.
3. Pidän lemmikeistäni paljon enemmän kuin useimmista ihmisistä.
4. Sinulle ne ovat eläimiä. Minulle ne ovat lapsia, jotka ovat lyhyitä, karvaisia, kävelevät neljällä jalalla ja puhuvat epäselvästi.
5. Koirat ja kissat ovat parempia kuin lapset. Ne syövät vähemmän, eivät pyydä koko ajan rahaa, ovat helpompia kouluttaa, yleensä tulevat kutsuttaessa, eivät koskaan aja autollasi, eivät roiku huumeita käyttävien kavereiden seurassa, eivät polta eivätkä ryypää, eivät halua ostaa muotivaatteita, eivät käytä sinun vaatteitasi, eivät tarvitse ziljoonia euroja opiskeluun, ja jos ne tulevat raskaaksi, voit myydä seuraukset.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.04.2011 - 05:03

Tulipa mieleen eräs silkkiterrieri, joka tykkää nukkua sylissäni ja puree jos aion nostaa sen jonnekin muualle torkkumaan. Terveellisintä on olla hievahtamatta niin kauan, kuin se haluaa kauneusuniaan nauttia.
Silkkiterrierin opaskirjassakin on maininta, että silkkiterrierin omista ei ole koskaan yksin, ei missään.
Pytyllä istuessasi se on sylissä silloinkin, autolla ajaessa se toimii niskatyynynä, koska siitä näkee parhaiten ja silkki tietää etukäteen minne olet menossa ja kulkee aina askeleen edellä, joten et voi sulkea siltä ovea takanasi.

Lisätty: 27.04.2011 - 16:29

Eipä ole oma silkki, vaan usein kylässä.
Tuosta kylmässä viihtymisestä uskallan olla vahvasti toista mieltä. Hauska lemmikki, kun ei tarvitse itse hoitaa. ;)

Kysyjän kommentti

Papitille tiedoksi, että Silkkiterrieri on:

Silkkiterrieri on erittäin älykäs rotu ja psyykkistä koulutusta vaaditaan.....ehkä myös omistajalta....

Ne eivät irtoa.....seuraavat kuin hai laivaa.

Silkkiterrieri ei ole ongelmallista mullan ( ehkä sulla? ), eikä sinun tarvitse paljon kokemusta käsitellä tätä rotu. Koiranrotu ei ole enempää vastaanottavainen kuin likimääräisiin koirarodut. Nämä olentoja ovat erittäin energisiä ja jopa pitkä ja vaativa matkoja ei tule vaikeus. Koiranrotu vaatimuksiin hieman lelu liikunta.

Ja Silkkiterrieri voi olla hieman varattu, syrjässä ja varoa vierailija. Ne ovat pää friendly muiden koiria. Ne ovat lapsiystävällisen ja hyvä lasten kanssa. Nämä eläimet voivat paljastaa joitakin saalistushinnoittelua suuntauksia. Ne voivat olla "kopsu", mutta se ei ole aina vaistomaisesti.

Tämän koiran rotu toukokuu kuori, mutta enimmäkseen ei liikaa.. Ne eivät viihtyvät erittäin kylmässä ilmastossa. Tämän koiran rotu tiedetään olevan erittäin playful. Silkkiterrieri voi tottua olla kotona yksin pari tuntia joka päivä. Ne ovat erittäin sopeutua asut huoneistossa..... ehkä jopa papitin???

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.04.2011 - 20:19

Noi lopun säännöt vieraileville lemmikittömille ihmisille on raameissa meidän ulkoeteisessä,ettei vaan kelleen jäisi epäselväksi.... :)) Siltikin meillä käy yhä vieraita!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2011 - 20:33

kyllä Fiina-koiralla on ihka omat sääntönsä. mutta mukautuu myös minun laatimiini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2011 - 21:13

Koirille koirien säännöt ja lapsille omat säännöt vai kummin päin sen menikään. Hiekkalaatikko meikinkiä, mä tahdon ton punasen lapion, enkä tota sinistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2011 - 22:56

No siinäpä sääntöjä kerrakseen...
Mutta Pikillä omansa ehkäpä näistä on jokunen Pikinkin sääntö...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 08:06

Kun meidän hamsteri oli vielä hengissä, sen ainoa oma sääntö oli: kun sinä nukut, minä hurisutan juoksupyörää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 17:07

ompa kiva kun ei ole lemmikkieläintä, ei siis sääntöjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 18:49

Kuu koirasta kesään!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2011 - 17:37

Hyvät oli säännöt, näin se taitaa mennä.