Teetkö Vapuksi simaa?

Meillä mies innostui siman valmistuksesta ja äsken pullotin tulevan Vappujuoman. taitaapi ennättää jo pääsiäisjuomaksi.

Avainsanat: sima

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.04.2011 - 19:10

Joo, pistän kossupulloon kolme rusinaa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.04.2011 - 19:15

Tyydyn kaupan simaan, pappa4:n versiokin maittaa vappuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 20:05

tyydyn jos ostan , niin kaupan simaan.
En ole uskaltanut ostaa, pelkään jos siinä onkin ylimäärin %.ja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 20:14

en tee normaalia enkä Papan pikasimaakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 20:38

Kyllä sitä täytyy tehdä lapseni ei yksikään sitä tee ja lapsenlapset kyllä täytyy simaa saada maistaa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 20:48

lähden häihimään naapurikaupunkiin, eiköhän heillä ole siellä simat varattuna minullekin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 20:51

Kyllä minä teen 8 ltr simaa vapuksi, menee lasten perheisiin, olen jo 2 satsia harjoitellut sen tekemistä, joka vuosi olen monta satsia tehnyt pikkuihmiset tykkää mamman simasta ja ei montaa päivää kestä sen juominen, teen pelkästään fariinisokerista tummaa hyvää simaa tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 21:57

En tee simaa,kun mieheni sisko sitä valmistaa ja antaa myös meille,minä paistan munkkeja vapuksi mieheni kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 22:02

Huomena on laitettava tehden, samalla kaljaa.Teen kyllä muulloinkin.Se on hyvää mutta en osta valmista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 22:47

Tänään kaupassa tuli mieleen, että tekisikö simaa monen vuoden tai paremminkin vuosikymmenen jälkeen. Taisinkin kerran kertoa, että simani on niin hyvää, että ihan joukolla reseptiä kyseltiin. Niin, että mikä on salaisuus. No, ensikertalaisena simantekijänä en uskonut, että niin mitättömän pienellä hiivamurulla saadaan juhlajuoma kuplimaan, joten lisäsin muutaman murusen lisää. Eihän sitä juo erkkikään, ajattelin valmista simaa maisteltuani ja puisteltuani. Olin juuri kaatamassa siman viemäristä, kun futaamaan lähdössä ollut ukkoni ehti hätiin ja vei pullot mukanaan urheilujuomaksi kavereille. Nämä kaverit pyysivät kysymään tämän hyvän siman reseptiä. Että sellainen se tarina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2011 - 06:07

En ehdi sellaiseen joten kaupasta pitänee ostaa. En niin kauheasti kyllä välitä koko simasta...koska laihdutan edelleenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2011 - 07:08

En tee itse simaa, olen ostanut kaupasta jo muutaman pullon ja ostan myös vapuksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.04.2011 - 11:22

En tee. En pidä noista sokeriliemistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 19.04.2011 - 14:34

Mieli tekisi tehdä simaa ja olen sitä muutaman kerran tehnytkin. Menekki on vaan tosi kehnoa ja aina on itse joutunut simat juomaan. Kaupan sima ei kuitenkaan ole samaa kuin itse tehty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2011 - 16:37

Tänä vuonna ostan kaupasta valmista, mitä tulee juotua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.04.2011 - 21:40

On niin vähän juojia, että ostan valmiina pullossa. Eihän se todellakaan maistu simalta, mutta menettelee paremman puutteessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2011 - 12:57

Ei, mutta ostan Hommanäsin kartanon valmistamaa todella hyvää simaa, saa Stockalta aiankin, mutta ei tavallisista kaupoista. Myivät sitä jo ennen pääsiäistä. Kallista on mutta en viitsi yhtä pullollista simaa alkaa itse tekemään. Makeahkoista juomista ei meillä juuri välitetä.
Vappua ei meillä juhlita, tehdään pihatöitä yleensä maalla, ellei sitten olla jossain reissussa.