Timo Soini lanseerasi uuden sanonnan "Iso Jytky". Tuleeko siitä nyt uusi suomalainen sivistyssana?

Avainsanat: iso jytky

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.04.2011 - 16:09

Voi jutku yy, on meillä päin sanottu, kun on joku isompi kiva asia ollut kysessä.
En tiedä miten kauan Soini jytky menee, mutta mies teki miehen työn.
En äänestänyt Soinilaisia , mutta jos kerran me muutosta kaipaamme johonkin suuntaan,
niin sitä voi alkaa tulla.
On ainakin haraamassa , että EU:ssa olevia sääntöjä ei mennä päätä pahkaa puhkomaan.
Mäissä maiden auttamisasioissakaan onko niissä mitään järkeä, maa peräjälkeensä
tulee konkurssikypsäksi.
En ole politiikan välkky, jotta ei keskustella tästä minun pohjaltani, mutta tulin nyt lausuneeksi
jotain.Minä ja monet ympärilläni kuuluvat paremmin sinne "persu"puolueen asiakkaisiin.
Katsotaan kyynnellaan ja "jytystellään"jos tarve on.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.04.2011 - 13:34

Enpäs tiedä, mutta monia firmoja ja seuroja on tällä nimellä...
www.google.fi/#hl=fi&xhr...918c367408

Tuskin nyt sivistys sanaksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 13:43

jäänee ainakin joksikin aikaa elämään ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 13:51

iso jytky on muistaakseni joku isompi uudenvuodenpommi, ollut ainakin joskus taannoin nimeltään.......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 14:56

sivistyksestä en tiedä mutta sanonta varmaan elää aikansa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.04.2011 - 15:13

Ei nyt ainakaan sivistyssanaa tule ja tuskin muutenkaan kauaa pysyy kenenkään puheissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 16:02

Kuinkakohan monta sivistyssanaa perus perussuomalinen osaa? Tai tietääkö mitä sivistyssana tarkoittaa? No nyt olen kyllä hieman ilkeä.Ei kai saisi yleistää....Anteeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 17:11

Itse en äänestänyt Persusta.Mutta ehkä seuraavalla kerralla sitten .Tuleehan niitä vielä uusiakin aikoja. Nyt seurataan tarkkaan.
Luulin että joku oli sen nimennyt tai sanononut Soinista.(lempinimi) Mutta itse hän sen sanonut.
Hyvin sopii. Nuoret äänesti muutosta.
Onko niin että Suomen vaikea tunnustaa ihmisten pahoinvointi ,omassa kansassa.Minusta tuo tulos kertoo tuosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 17:57

Jäänee elämään siihen saakka, kunnes tulee taas jokin yhtä erikoinen lausahdus kuin "veret seisauttava vaalivoitto".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 19:03

"Iso Jytky", kunhan ei perään tulisi "Iso Kytky". Saattaapa tullakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2011 - 11:02

liekö sitten miten kuten - ainakin suomalaisia on nyt tönitty hiukka verran liikaa.
sen huomaa vaalituloksesta. muutoksia kaivataan ja mitä sitä päivittelemään kuka siellä porskuttaa. ehkä on hyväkin saada hieman uutta näkökulmaa näihin helvetin kiemuroihin. aika näyttää - ja koska en todellakaan liikahtanut uurnien suuntaankaan, en voi mitään parkuakaan. näin o !!
ja on se jummi jammi kumma jollei isot ihmiset osaa sitten sopuun päästä tän piskusen maan johtamisesta siellä kun kinaavat linjoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2011 - 16:40

Aika näyttää tulevan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 08:26

Aina tulee uusia "muotisanoja", jonkin aikaa niitä rallatellaan, kunnes ne katoaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.04.2011 - 21:36

Jonkinajan päästä olemme viisaampia. Yleensä kun uutuuden viehätys menee ohi, asiat jäävät unholaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2011 - 12:35

Jytky ei ole uusi sana suomen kielessä. Sivistystä ja persuja en liittäisi yhteen millään muotoa... en tarkoita nyt Soinia kuitenkaan.

Lisätty: 26.04.2011 - 13:40

"Jytkyt" saivat vastuulleen ulkoasiainvaliokunnan eli puheenjohtajuuden siinä.... vastustavat ymmärtääkseni kaikkea "ulkoista" eli kuinkahan siinä mahtaa käydä... vastuunotto ja vastuunkantaminen on muuta kuin värikkäät vaalipuheet. Onneksi ei määrätyt harhanajohtajat voi Eurooppaa kaataa, menee pupu pöksyihin jo starttivaiheissa. Ja jos hallitukseen aikovat mennä on pakko jonkinlaisella aikaviiveellä joustaa kovasti siitä mistä lupauksia antoivat, muutoin on ovet suljetut.
Mikähän se haluttu muutos mahtaisi muuten olla, se jota kovasti peräänkuulutetaan?
Kytkyjä saattaa olla tulossa.