Muuttolinnuista,onko sepelkyyhky niitä? Eilen illalla pihapuussa kujerteli pariskunta,tänään akka ison puun latvassa ja ukko

alempana;varmaan funtsivat mitä tuli eilen tehtyä?

Avainsanat: sepelkyyhky pariskunta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.04.2011 - 14:58

Suomalaiset sepelkyyhkyt talvehtivat Ranskassa ja Iberian niemimaalla. Kevätmuutto on maalis-huhtikuussa, syysmuutto syys-lokakuussa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.04.2011 - 13:03

Kyllä sepelkyyhky on muutolinta ja sillä on tapana huhuilla aika innokkaasti, ihan kuin siinä huhuilussa olisi jokin rytmi. Ehkäpä näkemäsi pariskunta oli tehnyt ensin jotain muutakin "rytmikkäästi".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 13:28

Kyllä se on muuttolintu, minä viime kesänä ruokin pariskuntaa joka 3 eri poikuetta teki ja näin niiden poikasetkin, ovat nyt parisen viikkoa taas olleet kujertelemassa lähistöllä ja samaan ruokintapaikkaan tulevat syömään. Ei nämä sepelkyyhkyt ole mitään toripuluja kuten joskus aikaisemmin vastasit kyssäriin. Sepelkyyhkyn poikaselle tulee se valkoinen seppel niskaan vasta myöhään syksyllä kun ovat jo muuttomatkalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 15:50

On todella muuttolintu... joten kyllä tuo kesä tuolta tulee väkisinkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 16:51

Meinaatko, että äänestämässä kävivät, vai onko jotain parempaa tiedossa.
No ompa se kiva kun kesä tulee ja vedet aukeavat täällä Keski-Suomessakin.
Pääsen tuonne Pihlajaveden (Keski-Suomen) rannoille lintuja minäkin katselemaan,
kun nyt saan tästä tärkeämmät ja hartaimmat hommat tehtyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 17:21

Huu-huu-hu-huu rohiseva matala huuto ,etsii kumppaniaan.Sepelkyyhky isompi, pullukkamainen uuttukyyhky.Aivan ihana seurata pesintä touhuja ja soidin lentoja . Tekee kuuseen oksalle risuista pesän, toinen puunonkaloihin ja pönttöihin.Meilläkin tässä yksi pariskunta komeilee lennoillaan ja äänillään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 19:00

Onhan se muuttolintu. Äänen olen jo kuullut. Muuta havaintoa ei vielä ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.04.2011 - 21:35

Täällä maaseudulla ei moista muuttajaa näe. Västäräkkiä täällä odottelen kohta saapuvaksi.