Mitä muuttolintuja olet tänään nähnyt?

Olimme tänään ajelemassa ja näimme 2 komeaa joutsenta Pallonlahdella,nämä olivat ensimmäiset muuttolinnut mitkä olen tänäkeväänä nähnyt,tämä on kummallinen kevät,kun en ole nähnyt muuttavia hanhia,kurkia ja joutsenia,kun vasta tänään.

Avainsanat: joutsenet muuttolinnut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.04.2011 - 18:23

Mustarastas ja käpytikka näkyi kävelylenkillä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.04.2011 - 19:50

Joutsenia on näkynyt (ja kuulunut) ainakin parina päivänä, muita en ole vielä nähnyt....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 19:53

No eipä ole ehtinyt lintuja tiirailla..
Lapsenlapset koko päivän ovat olleet hoidossa, on tullut siis heitä hyvin seurattua!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.04.2011 - 21:52

Launtaina näin joutsenparin. Mustarastas poikkesi yhtenä päivänä, peipposen valtaavat pihamme, eikä muita sitten ole vielä näkynytkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 22:06

En tänään mutta eilen kurkiauran.Tämäpäivä mennyt puurtamisen kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.04.2011 - 22:10

En tiedä mitä tirppejä noissa puissa on, mutta sirkutus on mahtava monella eri äänellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 00:05

lähes kaikkihan nuo ovat tulleet ja nähty pääskysiä lukuunottamatta

pari päivää sitten tuli niin suuria parvia peipposia että läheisessä kuusikossa oli oikein hornan meteli ja meininki

pihapiirin pesijöihin liittyi taas punarintakin niinkuin sillä on viime vuodet ollut tapana

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 02:09

Muutamia puuttuu vielä, kuten esim. pensakertut.

ps. Muuten onhan se ihmeellistä, että muuttolinnut osaavat suunnistaa ilman karttaa ja kompassia.
Mutta olisihan se vielä ihmeellisempää, jos ne osaisivat käyttää karttaa ja kompassia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 04:32

joutsenia näkynyt jo toista viikkoa sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 06:25

Joutsenia ollut jo pari viikkoa, mustarastaita ja kuovin näin muutama päivä sitten. Pienimpiä lintusia en ole ehtinyt bongata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 09:57

Kohtalaisen suuri(vrt.varpunen)musta ja keltainen nokka,jäykistyy yhtäkkiä paikalleen ja kuuntelee,ehkä mustarastas kekotteli pihalla eilen etsien sulaneesta maasta saalista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 12:21

Ei ainuttkaan, ei ne tänne sisälle liiemmin lennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 12:35

Jousenia olen nähnyt jo monena päivänä ja niitä näin tänäkin aamuna tulevan kotimme rannassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 08:17

En ole kovinkaan hyvä lintubongari.