mistä vihnusjärveen virtaa vettä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.10.2008 - 15:53

Sain sen käsityksen, että Vihnusjärveen vesi virtaa pääasiassa Myllypurosta ja että tilapäisesti järveen voi virrata hieman heikompilaatuista Pyhäjärven vettä. Leväkukinnat ovat harvinaisiaVihnusjärvi on vuonna 2008 tehdyn ekologisen luokittelun mukaan erinomaisessa tilassa. Suurin syvyys on 17 m.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.10.2008 - 19:34

Myllypuro keraa vetensä Nokian, Ylöjärven ja Tampereen kaupunkien väliseltä Ylänköalueelta.

Valuma-alueella on runsaasti asutusta, rakennettua aluetta sekä Kalkun ja Myllypuron teollisuusalueet. Myllypuron latvajärviä ovat pienehköt Tesomajärvi ja Pohjajärvi.

Myllypuro ja puronvarsilehdot on sisällytetty NATLTRA 2000-ohjelmaan. Myllypuro laskee Vihnusjärven itäpäähän. Vihnusjärvi on pitkänomainen ja melko syvä järviallas
aivan Nokian kaupungin keskustaajaman välittömässä läheisyydessä.

Lähteet:
www.nokiankaupunki.fi/@Bin/1...4+2007.pdf