Virvon, varvon jne, joko pienet virpojat ovat käyneet ovellasi?

Avainsanat: virpominen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.04.2011 - 13:15

On niitä useampi kerinnyt käymään. Vielä on suklaamunia kaikille riittänyt. Lasten ilo on aito ja sitä on mukava katsella.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastaajille!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.04.2011 - 11:05

toivottavasti ei ihan vielä ole tulossakaan , kun nyt just lähdetään äänestämään ja sammalla tehdään fillarilenkkiä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 11:27

Muutama on käynyt jo, yleensä 10 - 14 virpojaa käy meillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 11:58

Ei ainakaan vielä ole käyneet ja kohta lähden töihin. Siellä todennäköisesti on liikkeellä pikku virpojia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 14:18

Omat lapsenlapset jo virponeet...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 14:36

Meilläpäin tämä perinne ei oikein ole ottanut tuulta alleen...On pikkunoidat lennelleet muualle virpomaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 14:55

Virpojat tekivät oharin,olin pihalla hajottamassa lumikasaa,näin kaksi noitaa,jotka kolkuttivat ovia ja mun ovi oli auki,itse siinä lähellä,mutta ohikulkiessaan eivät kysyneet "saako sua virpoa?",niin pettyneenä annoin niiden mennä suklaaonnensa ohi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 16:01

Eipä noita virpojia ole näkynyt ovellamme yhden yhtä koko päivänä. Yksi syy lienee missäpäs muussakaan, kuin siinä, että oma poikani ja hänen kaverinsa ovat jo ohittaneet sen iän jolloin lapset vielä kehtaavat pukea noita-asut päälleen ja kiertää ovelta ovelle tarjoamassa koristeltua pajunoksaa palkion toivossa niitä avaamaan tuleville. Toinen syy siihen ettei virpojia ole käynyt on varmasti siinä, että uutta virpojasukupolvea asuinseudullemme ei poikani ikäpolven jälkeen ole syntynyt lapsia tehneiden vanhempien päätettyä jo jälkeläisten tekovaiheessa, että tulevat estämään keinolla millä hyvänsä heidän "pääsiäisnoitailunsa" ja pajunoksien kaupittelun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 16:54

Kyllä niitä pari kävi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 17:29

Eipä mummelin ovella ole pikku noitia näkynyt, meille on vähän vaikea päästä.
Kiva piristys tuo olisi voinut olla. Tuoreeks terveeks, sitä kaipaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 18:24

Joku oli avannut rapun oven ja siitähän sitä rallia sitten ovella riittikin. En pidä tästä perinteestä, joten eivät ovetkaan auenneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.04.2011 - 21:36

Ei käy virpojat meidän ovellamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.04.2011 - 22:02

Ei näkynyt ensimmäistäkään virpojaa. Hyvä niin, ei olisi ollut antaa mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 22:18

Ei meillä niitä ole näkynyt, ollaan senverran etäällä muista mailmoista.Mutta kun menimme äänestämään jalan ,näimme siellä ihania pieniä virpoja ryhmiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 22:51

Roskista päätellen ovat käyneet rapussani, itse en tosin ollut silloin kotona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 00:12

pari partiota kävi päivänmittaan meidänkin oven takana eli meni munat jakeluun

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 12:45

Kävi pieni poika-kissa ja pieniä noita-tyttöjä. Paljon olivat nähneet vaivaa pukeutumisen ja virvontaoksien kanssa ja lorutkin osasivat. Varaamani virvontakarkit loppuivat kesken, mutta onneksi kaapin kätköissä oli marianne-pussi, josta annoin palkkiot päivän viimeisille virpojille.