Onko ikäero15 vuotta liikaa parisuhteessa?

Nyt läksi siipiveikko..tyttäreni lapsen elämästä...Tämä uusi rakkaus elämässä...on 15 vuotta vanhempi ja 2:si lasta olemassa..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.04.2011 - 20:39

Rakkaus ei katso ikää. Riittää, että molemmat ovat aikuisia ja osaavat vastata tekemisistään. Jos henkilökemia pelaa, niin ikä ei ole esteenä.

Kysyjän kommentti

Kiitos Maarit.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.04.2011 - 18:11

Vaikea kysymys ja vaikeaa vastata. Se niin riippuu niistä kahdesta kyseessä olevasta ihmisestä. Ehkä he itse tietävät mikä on hyvä. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että eräs suhteeni kauan sitten ei varmaan olisi enää tänä päivänä onnellinen sillä mies oli minua 17 v vanhempi. Suhde onneksi loppui, mutta tiedän tänä päivänä, että se ikäero olisi nyt juuri tuntunut liian suurelta. 10 vuotta on vielä sellainen kohtuullinen ikäero, mutta se niin riippuu ihmisistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 18:11

riippuu henkilöistä.
mutta tyttärentytär voi joskus aikojen kuluessa ihmetellä mitä tekee niin vanhalla miehellä.

veljelläni on 20 v nuorempi asuinkumppani (nainen),
ja vielähän tuo menettelee, mutta entäs sitten kun veljeni on vanha käpy ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 18:27

En tarkkaan osaa sanoa, mutta kyllä veikkaan, että naisella menee nuorempi mies paremmin, mutta toisinpäin voi jossain vaihessa alkaa "tökkiä". Kaikki on kiinni hehkilöiden vireydestä ja fysiikasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 18:27

tunnen vieläkin suuremmalla ikäerolla olevan pariskunnan joidenka homma näyttää pelaavan vielä seniori-iässäkin, niinkuin edellä jo useammastikin todettu nämä ovat ihan yksilökohtaisia juttuja, parasta olla ennustelematta ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 18:48

Kyllä aivan yksilöllisiä tapauksia. se ero ei ei tunnut nuoremmalla iällä, mutta sitten jos on 15 v. vanhenmpi mies esimerkiksi, niin kyllä se 55 vuotias voi siinä iässä saada vielä niin sanotun menokauden.
lapset ovat pesän jättäneet ja jos tämä vanhempi mies on vielä senluontoinen, että ei kulje paljon
ja ole kinnostunut toisen menoista, voi siinä ero tulla.
Ei en minä ainakaan anna neuvojani mihinkäään suuntaan. Vakka kantensa valitkoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 19:10

Omalla kohdalla voinen sanoa, että liitto huomattavasti nuoremman miehen kanssa sujuu ja voi hyvin kohta kymmenettä vuotta. Henkilökemiat määrää tahdin ja ikä on vain numeroita.Toki aikuisia oltava molempien :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 19:15

Niinkuin tuolla jo mainittiinkin,että ikä on vain numeroita.Onnea uudelle parisuhteelle ja paljon rakkautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 21:14

Uusista vaimoista johtuu myös isoja ikäeroja sisaruspuolten kesken.

Olen kuullut kerottavan näin:

Esi-isäni ( ei siis minun ) avioitui ensi kerran vasta 27-vuotiaana samanikäisen vaimon kanssa, joka kuoli pian esiäitini syntymän jälkeen. Parin vuoden oli vuorossa 20-vuotias siippa, joka sai 10 lasta. 20 vuoden päästä jälleen 27-vuotias, eli nyt 22 vuotta nuorempi vaimo, jolta kuusi jälkeläistä, viimeinen isän ollessa varttuneessa 63 vuoden iässä (äiti 41). Nuorin sisarpuoli oli esiäitiäni 37 vuotta nuorempi. Siinä meinaa melkein väkisin mennä sukupolvet sekaisin. Isompikin ero olisi ollut mahdollista, jos esi-isäni olisi ryhtynyt puuhaan jo nuorempana.

Täsmällisiä vuosia ei tiedetä, sillä viimeisin sisaruksista kuoli vasta 2000-luvulla yli 90 vuoden iässä.

P.S. Lisätään vielä sellainen tilastofakta, että tuossa tapauksessa isän syntymävuoden ja tyttären kuolinvuoden väli oli ollut 155 vuotta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 22:43

Sitä on kuule tästä hyvin vaikea sanoa. Omille pojilleni aina sanoin että katsokaa ikäistänne seuraa ja sellainen kellä ei ole lapset valmiina.Hyvin viesti meni perille kellään ei omiakaan lapsia yhtään.Kyllä vaikea tapaus. Sivusta voi vaan seurata mikä on tarkoitus. Eihän siinä mitään pahaa ,mutta ikäero on iso.Ei siitä mihinkään pääse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 22:53

Riippuu tyypeistä,mutta ainahan se on "riippa" suhteelle ja uudelle osapuolelle,kun mukana on entinen elämä lapsineen.Faktahan on,että samanikäiset lapset leikkii parhaiten keskenään.Ikäerokaan ei mahdoton,kun aikuisia molemmat,mutta esim.parikymppinen ja lähes nelikymppinen...smaksak ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 00:52

Ei pidä kenenkään puuttuman, itse olen ollut äitini ja veljeni välissä ollut kun veljeni meni naimisiin 12 vuotta vanhemman naisen kanssa, siinä olin erotuomarina heille..
Sain äitini ymmärtämään että veljeni vaimoa itselleen haki eikä äidilleni miniää..
Avioliitto kukoistaa yli 10 vuoden jälkeen, äitini pitää miniästään kaikki hyvin OK...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 13:01

Rakkaus ei tunne rajoja, jos se on todellista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 17:12

vain jos nuorempi on oikeestikin nuori iältään
mitä pidemmälle elämä kuljettaa, tuo ikäero ei enää haittaa mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 17:35

On se ihan ok,kunhan laittomaksi ei mee (esim.15v ja 30v)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.04.2011 - 21:30

Miten sen nyt ottaa. Mies vanhenee nopeammin kuin nainen, siellä myöhemmällä iällähän tuo sitten tulee eteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 22:46

15 vuotta ei haittaa, jollei siitä tee numeroa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 13:07

15 vuotta on iso ikäero, jos tyttö on esim 15 ja mies jo 30. Mutta myöhemmin ikäero ikäänkuin pienenee, kun elämänkokeus kummallakin kasvaa. Naispuolinen (46v) alkoi seurustelemaan hiljattain 32-vuotiaan miehen kanssa ja on saanut kovasti paheksuntaa, vaikka tässä tapauksessa mielestäni kovin tasaveroiset kumppanit eikä ikäeroa huomaa mistään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 18:23

Ei ole. Ei minua ainakaan viidentoista vuoden ikäero haittaisi. Kun muuten vain menee hyvin. Ne ovat vain vuosia.