Miten facebookin sensuuri toimii?

Yritin laittaa kommentiksi aforismia, jonka alkuperää en tiedä ja se poistui samantien. Näkyi ehkä sekunnin ja katosi, muu kommentti jäi orpona paikalleen.
Laitoin aforismin uudelleen uuteen kommenttiin ja kas kummaa, se pysyi siinä puolisen tuntia ja katosi. Seuraavaksi kommentoin katoamista vain toteamalla katoamisen, niin sekin kommentti poistettiin muutaman minuutin päästä. Tässä tämä mystinen aforismi; "Onni ei ole aina sitä, että saa mitä haluaa. Joskus se on sitä, että hyväksyy sen, mitä annetaan."
Mikä siinä on sensuroitavaa? Mitään muuta minulta ei koskaan sensuroitu.

Laitoin kokeeksi saman toisellekin kaverille ja niin vain katosi sekin.
Kumpikaan henkilö ei itse käynytkään fb:ssä sinä aikana.
Sensuroiko Napsukin tuon aforismin?
Selityksiä?

Lisätty: 20.04.2011 - 20:24

Selvisihän tuo, copypaste ei tosiaan enää kelpaa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.04.2011 - 01:03

Ei käy enää kopiominen pitää ihan itse näpytellä näppäimillä itsekin tuon huomasin..

Kysyjän kommentti

Näin on. Kopioitu häipyy joko heti tai tunnin päästä. Ei auttanut, vaikka harvensin tekstiä lisäämällä joka kirjaimen väliin välilyönnin. =)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.04.2011 - 14:37

tunnen hyvin huonosti TB:tä ja sen käytäntöjä,
oman kokemuksen mukaan voisi luulla että siellä on joku 'satunnaislukugeneraatori' joka luutii mitä sattuu ... mutta varmaan siinäkin on jotain periaatteita

napsusta ei tuollaiset aforismit käsittääkseni häivy minnekkään, ei vaikka joku yrittäisi niitä moittia

Lisätty: 16.04.2011 - 15:51

hupsista, vastauksessani tuo TB tarkoittaa tietysti FB:tä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 15:00

erittäin erikoista...onhan siellä jokin sensuurielin,mutta kait seuloo määrättyjä sanoja tai voimakkaita tunteita(negat.),ei kokemusta.Minusta kommentointi siellä joskus arvaamatonta,joskus painetaan*kommentoi*palkkia ja joskus vain ENTER riittää,siksi kommentointia joskus hävinnyt,mutta sehän onkin itsesensuuria ;-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 15:04

Onpas kummallista, en ymmärrä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 18:58

En ole huomannut itseltäni katoavan koskaan mitään. Tosin en siellä paljon käy.
Vain lapsenlapsieni kuvia laittavat sinne, en hoida asioitani muuten Facen kautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 03:22

No eihän tuossa ole mitään pahaa, ihme juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 12:28

Siellä kaikki on säännöllisen epäsäännöllistä. Rappaavat laastia milloin mitenkin. Parempi jättää käymättä niillä sivuilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 18:02

Siellä on nyt kyllä ollut ylläpito harvinaisen tiukalla päällä. Olen nimittäin minäkin sinne joskus runonpätkän laittanut ja tekijän nimen puolivahingossa jättänyt pois ja siellä se on luettavissa tänäkin päivänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 07:36

Eipä ole omalle kohdalleni sattunut, että sensuuri olisi iskenyt, onpa outo juttu.