Mikä on se kieli, jonka sanotaan olevan maailman vaikein?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.04.2011 - 11:39

Saattaa olla huonekasvi nimeltään "anopin kieli".

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastaajille :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.04.2011 - 18:31

tuyuca -kieli

"Vaikeinta kieltä etsiessään lehti päätyy lopulta itäiselle Amazonille, mistä löytyy vajaa tuhat tuyuca -kielen puhujaa. Ääntämiseltään kieli ei ole vaikeimpia, mutta kielioppi on sitä konstikkaampaa."

www.kotus.fi/?5430_m=6031&s=3244

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 19:13

Se on se kieli, jolla yrittää saada murkkuikäisen ymmärtämään, että pyöräillessä pitää käyttää kypärää. Ei ymmärrä ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 20:11

Ruotsihan se taitaa olla,kun siitä pakko-oppimisesta ja opettamisesta taistellaan jatkuvasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.04.2011 - 22:19

Enpä tiedä. Itse en ossoo kuin suomee - savvoo- hiljoo - ja kovvoo. Vaikeita ovat nuokin oppia.
Suomenkieltä on sanottu vaikeaksi - siis ne ulkomaalaiset sanovat, jotka sitä joutuvat opiskelemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 22:39

Kiinan kieli.En osaa edes omaa äidinkieltä oliko se sittenkin Suomi-Finlandia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 23:29

Suomen kielioppi, vaikka jo n. 1 vuotiaana opin kielen suurinpiirtein, niin kieliopista en vieläkään tiedä juuri mitään. En tiedä mitä adjektiivit ja verbit yms. on suomeksi.
Tosin olen 1/2-kielinen usealla kielellä. Onneksi olen jotenkuten selvinnyt korvakuulolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 06:41

Itselleni se olisi kiinan kieli, mutta on niitä maailmassa vieläkin vaikeampia. Vaikka tuo Valperin mainitsema.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 07:59

rakkauden kieli!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.04.2011 - 09:35

Kaikki kielet joita en osaa, ja niitä on tuhottoman paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 11:52

Lankomies kävi Kiinassa ja sanoi, ei se voi olla vaikea kieli, pikkupojatkin sitä sielä puhuu!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 00:46

Kaupunkitarinat leviävät nykyisin käännöksinä nopeasti ympäri maailman Internetin ... suomen kieli on maailman toiseksi vaikein kieli kiinan kielen jälkeen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 03:16

Kielet joita en osaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 22:34

Kuulemma suomen kieli on vaikeimpia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2011 - 12:08

Minulle se olisi kyllä kiinan kieli, en tiedä mitä tutkimukset kertovat. Kiinaa en suostuisi opettelemaan mistään hinnasta.