Hankittu narissit ja orvokit pääsiäiseksi. Mitä pääsiäiskukkia sinä hankit?

Avainsanat: pääsiäiskukka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.04.2011 - 07:34

Olen kasvattanut padoissa kellarissa narsisseja ja tulppaaneita. Näyttäisi, että kukkivat pääsiäisenä. Otin ne päivänvaloon viikko sitten ja vien ulos aurinkoon talon seinustalle. Eivät myyrät päässeet niihin käsiksi. Tosin hiiri oli nakertanut vähän lehden kärkeä, mutta suurempaa tuhoa ei ole tapahtunut. Orvokkeja voisi kyllä ulkoeteiseen laittaa, mutta ei ulos koska täällä on vielä lunta ja viime yönäkin on ollut yksi aste pakkasta. Teen myös pääsiäisasetelmia työmaalleni vanhusten ruokasalille...mutta en ole vielä varma mitä kaikkea niihin laitan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.04.2011 - 07:45

Ostan tulppaaneita ja ruusuja maljakoihinpidän juuri näistä kukista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 08:12

Narsissit parvekkeella mielihyvää antamassa. Tulppaaneja pöydällä napsuttelijan vieressä. Kenties viikonloppuna mökille orvokkien kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 08:24

En hanki narsisseja ollenkaan , Mulla orvokit kauniina loistaa kasvaneetkin jonkiin verran.Olen tähän mennessä laittanut 60 orvokkia 2 amppelia.Vielä 10 ainakin haen haudalle.

Lisätty: 15.04.2011 - 08:26

Niin onhan minulla pajun kisuleita aina maljakossa, vaihadan aika useasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 08:45

Minä en hanki mitään pääsiäiskukkia, minun kissani niitä nakertavat ja maljakot kaatavat öisin salassa. Helpommalla pääsen kun tekokukkia käytän, ovat samat olleet jo 4 v pääsiäiskukkasina, muuten ne ovat kaapissa, oikeat kukat olisi ihanat, mutta käytännön sanelema juttu nuo tekokukat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 09:24

En hanki kukkia mutta pääsiäisruoho kyllä kasvamassa ( jotta saan siihen vuonna papu olevat koristeeni) ja odotan saavani suuren noitani taas esiin.
Heiluttaa luutaansa ja silmät vilkkuu.. noin 50cm korkea.. ( on aivan aito)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 10:27

Yleensä pari punttia valkoisia tulppaaneja,mutta nyt kaunistaisi tyhjää kotia.Poistun kuvioista...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 10:58

Maalle hankin pääsisäänkäynnin viereen isoja narsisseja ruukkuun, kestävät ulkona pitkään. Muut kukat ostan sitten ensi viikon lopulla. Valkoisia tulppaaneja on ainakin ostoslistalla, pidän niitä, ja tietysti jotain lajeja narsisseja. Matkan jälkeen tarkentuu kukka-ja muut pääsiäisostokset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 10:59

Tasettiruukkuja ja pikkuneilikoita yleensä tulee hankittua.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 13:28

Minä ostan tulppaanikimpun pienelle pöydälleni.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 15.04.2011 - 14:20

Meillä on narsisseja ostettuna ja näköjään oli ruohoakin kylvettynä. Toivottavasti ehtivät pääsiäiseksi itää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.04.2011 - 14:30

Ottotyttöni tykkää ihan liiaksi syödä ja repiä kukkasia, joten parempi on etten osta mitään kiusauksia kisulille.
Katselen päivittäin luontoa lenkeilläni. Vaikka siellä ei vielä mitään kasva, antaa se kevään tuntua ja kesän odotusta mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 15:08

Orvokkeja amppeleissa etuportailla, narssiseja parvekkeella. Tuovat niin keväisen, suorastaan kesäisen tunnelman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.04.2011 - 21:59

En taida nyt hankkia. Nousee tuolta maasta noita omia joita ihailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 14:29

Hankin kauniita tulppaaneita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 21:37

Todennäköisesti keltaisia tulppaaneja,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 22:18

En hanki pääsiäiskukkia, odotan vielä vähän aikaa ja sitten laitan parvekkeelle orvokkeja.