Mitä Aatamilta ja Eevalta puuttui, mitä meillä on?

Lisätty: 14.04.2011 - 10:08

Siis syntyivät ilman reinoja ja ainoja jaloissaan? Ei minullakaan kyllä ollut syntyessäni........????
Muistaakseni?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.04.2011 - 21:55

Aluksi heiltä kai puuttuivat ns. värkit, sillä Jumala kysyi heiltä, että kumpi haluaa taidon pissiä seisaaltaan.
- Minä, minä! Huusi Aatami. Ja niin Jumala antoi hänelle pippelin ja Aatami juoksenteli iloisena ympäriinsä sohotellen sinne ja tänne.
Tästä Eeva harmistuneena kysymään, että hyvä Jumala, mitä minä saan.
- Aivot, Eeva, sinä saat aivot.
Ja näinhän se on edelleenkin. Vai mitä pojat?

Kysyjän kommentti

Joskus aikojen alussa,
kun Jumala oli luonut Aatamin ja Eevan ja antanut heidän tehtäväkseen lisääntyä ja täyttää maan,
he olivat juuri näissä puuhissa. Jumala odotteli hienotunteisesti,
että he ovat lopettaneet ja meni sitten keskustelemaan heidän kanssaan.
Aatami oli paikalla, mutta Eevaa ei näkynyt missään.
Jumala kysyi Aatamilta:
- Missäs Eeva on?
Aatami vastasi:
- Eeva meni joelle pesulle.
Tähän Jumala tokaisi:
- No voihan helvetti, nyt se haju ei lähde kaloista mihinkään!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 14.04.2011 - 09:58

Reinot ja Ainot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2011 - 10:13

Vaatteet.

(Oikeasti kai napa, vaikka se monissa maalauksissa onkin.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2011 - 10:34

Napaa niillä ei todella pitäisi olla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2011 - 10:53

vaikka Aatami kuvittelikin olevansa maailman napa ( niinkuin miehet yleensä ),
niin napahan se kait oli mikä kuitenkin puuttui niin Aatamilta kuin Eevaltakin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2011 - 11:02

Varmaan Saara nauroi sille,ettei Aatamilla ja Eevalla ollut napaa,minuukin naurattaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2011 - 11:08

vanhemmat nyt ainaskin tarinan mukaan puuttuivat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2011 - 11:52

Olkoot se jonkun tarinan mukaan napa, mita heillä ei ollut.
Mutta kun otan Raamatun käteen ja alan sieltä tosikertomuksen pohjalta luettelemaan
mitä heiltä puuttui, mitä meillä on, niin luettelo olisi mahtava.
Ymmärrän huumorinkin tässä mielessä ja laitan nyt, että kummit ja kastemekko eivät olleet vielä silloin
käytössä, ainakaan niitä ei mainita.

Lähteet:
ulkomuistista Raamatun pohjalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2011 - 11:56

Tää on semmonen juttu, että tähän tarinaan voisi keksiä vaikka mitä,mutta eikö ne navat nyt ainakin puuttuneet?... Perheestä puhumattakaan....vaatteista....ystävistä....kummeista....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2011 - 12:03

Ainakin vanhemmat. Koska Jumala loi ensimmäisenä miehenä Aatamin. Eevan hän loi Aatamin kylkiluusta .Aatamin avuksi.Koittihan jumala heitä auttaa alkuun ,siinä onnistumatta.Napa näkyi olevan molemmilla.Sehän on muinaisjäänne .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2011 - 12:17

Ainakin vaatteet puuttuivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2011 - 14:22

Mahtoikohan olla sähkötermistä kyse. Olikohan napojen vaihto. Aatamilla kun ei ollut yritti vaihtaa Eevan kanssa parikin kertaa. Tuloksena Kain ja Abel.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2011 - 15:51

Navat, aatteet ja vaatteet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2011 - 17:06

Mulla tuli ekana vaatteet mieleen. :) Mutta pitäähän sitä ainot ja reinot olla. ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 12:08

Aika paljon puuttui, vaatteet muun muassa. Ja tietsikka!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 14:12

Reinot uupuivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 22:29

Alkuun ainakin häpeä, olivat sinuja itsensä kanssa aina siihen kuuluisaan ompun syöntiin saakka.