Oletko koskaan miettinyt, että myisit autosi pois ja käyttäisit vain julkisia?

Säästäisitkö siinä? Olisiko tämä ylipäätään mahdollista nykypäivänä?

Avainsanat: julkinen liikenne auto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.04.2011 - 18:10

Kalliita ajokilometrejähän näillä ajoilla omalla autolla tulee, mutta vaakakupissa painaa lähtemisen joustavuus, täältä yhteydet muualle ovat julkisilla kulkuneuvoilla aika onnettomat....

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastauksista!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

-m-
Vastattu: 12.04.2011 - 14:56

Ei onnistu, meidän perheessä on kaksi autoa eikä vähemmällä pärjää. Maalla kun asuu, niin vaikka se bussi aamulla menisikin oikeaan suuntaan ei se enää iltapäivällä tule takaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 15:08

En todellakaan koska täällä ei ole julkista liikennettä ja silloin en pääsisi töihin, en kauppaan enkä yhtään minnekään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 15:08

Kyllä onnistuu..
Tuon peltilehmän pitäminen turhan kallista!
Taksillakin voi huristella kun ei ole noita automaksuja..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 16:08

Julkisia ei meilläpäin ole näkynyt. Jalan,,pyörällä,kävellen tai oma auto.Olisi aika hankalaa.Olen sitäkin joutunut aikaisemmassa elämässäni joutunut kokemaan, eikä silloin sähköä
, vesikaivoa,, nyt on sähkö ja vesikin tulee.Kaikki tuoreessa muistissa yli 45v,den jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 16:22

v,1999 vai liekö kahdeksan tuli ylempää määräys, että autoa en saa ajaa näkökyvyn heikettyä.
Siinä meni rillakin sitten alta, mutta ei se harmita enään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 17:23

kyllä tuo autoton elämä on ihan mahdollista (eikä edes ylivoimaisen hankalaa) täällä pääkaupunkiseudulla,

on vaan tullut pidettyä vanhasta tottumuksesta ja jos tosiaan oikein rupeaa laskemaan niin kyllä ne 6000 - 7000 km/vuosi jotka meilläkin ajetaan ovat aika kalliita kilometrejä

yhdistelmä taksi/vuokraus/julkiset tulisi varmasti halvemmaksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 18:19

Ainoa leikkikalu näin vanhemmalla iällä. En luopuisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 18:22

Minä olen selästäni niin vammautunut että ilman autoa en pärjäisi, en esim. kaupasta voisi paljon ostaa kun en kykene niitä kantamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.04.2011 - 21:36

Minulla ei ole koskaan ollut autoa ja hyvin olen pärjännyt. Menonsa voi järjestää julkisen liikenteen aikataulujen mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 21:45

Kyllähän sitä ilman autoa pärjäisi, mutta hankaloittaisi paljon elämää, esim. työmatkat ajallisesti pitenisivät, sillä kahdelle bussilla pitäisi kulkea sekä lasten treenikuljetukset ja omat harrastukset olisi huomattavasti hankalampaa julkisilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 23:58

Kahdesta en luovu (vapaaehtoisesti), autosta ja vapaudesta.
Se ei onnistu edes Helsinkiläisenä, vaikka muuten olisi julkiset pelit kunnossa.
Kahden hengen meno-paluu-lippu mökille (matkaa alle 100 km) maksaa nykyään reilusti yli 60e, sillä rahalla saa nyt 38,7 l (ennen sai 52,2 l) bensaa ja sillä ajaa nytkin reilusti 2 kertaa edestakaisin mökille. Se mukavuus tavaroiden kuljetus ja vapaus aikataulusta.
Kummallista, että julkinen liikenne (kimppakuljetus) on aina niin paljon kalliimpaa ?
Nuorena kuljettiin monta vuotta bussilla, siten että aamulla töihin mennessä raahattiin kassit linja-autoasemalle päiväksi (maksulliseen) säilytykseen, kylmälaukku, ruoka, juomat, lamppuöljy ym.
Nykyään ei tosin ole edes sitä ainoaa bussivuoroa.
Anteeksi - tosiaan, nykyään saisinkin lipun eläkeläishintaan n. 50e, mutta silti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2011 - 01:28

hankaloittaisi elämää huomattavasti, kuskaan pyörätuolihenkilöä ja koiraa sinne tänne. koiraakaan ei joka bussiin huolita. ja pyörätuolilla liikkuva tarvitsisi matalalattiabussin.
muuten kyllä kannatan julkisia liikkumisvälineitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2011 - 07:54

Täällä maalla se ei ole mahdollista,eli en ole miettinyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.04.2011 - 08:27

En, koska silloin en saisi kaupasta tuotua ostoksiani enkä pääsisi kunnolla liikkumaan.
Sitä paitsi, autollani ajaminen tulee kaikki kustannukset yhteenkin laskien edullisemmaksi ja on huomattavasti nopeampi siirtymään paikasta a paikkaan b kuin julkinen kulkuväline.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2011 - 17:27

Voi voi, monta kertaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2011 - 17:36

Olen harkinnut myyväni jossain vaiheessa autoni pois, sillä käytän sitä todella vähän. Tiukan paikan tullen voisin käyttää mieheni autoa, vaikka hän on tosin aika lailla reissun päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 13:26

En voi luopua autostani, koska julkinen liikenne ei kulje meille asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 23:10

Meilläpäin on hyvä julkinen liikenne, jota käytän. Kävelen myös paljon, sillä kaikki tarvitsemani on periaatteessa kävelyetäisyydellä. Autosta en luovu, sillä se on ehdoton peli mökkimatkoille.