-m-
Kysytty: 12.04.2011 - 14:41

Porkkanoiden syöminen saattaa pidentää elämää?

www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli...at_uutiset

Avainsanat: porkkana

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.04.2011 - 19:32

Olen porkkana-fani,maistuu keitossa,leivässä ja kaikessa mahdollisessa.Kasvatin porkkanaa palstalla ja aion kasvattaa edelleen.Hyvän ihon ja kivan värisen antaa,sisältäpäin tulevaa terveyttä,tosiaan elämän pidentymisestä ei todisteita...

Kysyjän kommentti

Porkkana maistuu meillä koko perheelle niin raasteena kuin padoissakin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.04.2011 - 14:46

Tämähän me ollaan tiedetty meitin Jäneksen kanssa jo pitkään...Molemmat pupelletaan porkkanoita päivittäin.Meinaa mennä minultakin suu ristiin....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 15:09

En tiedä elämän pidentymisestä, mutta auttaa rusketukseen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 15:10

Porkkanoita käytetään sopivasti mm. raasteena joten pitkä ikä lienee tilauksessa, mutta toivottavasti ei liian pitkä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 16:18

Minähän kasvatan omat luomu porkkanat ja niitä yli 100kg vieläkin kellarissa. Kyllä niitä tuli viimekesänä paljon. Se lämpö niitä kasvatti ja syksyn sateet. Ovat hyviä olleet.Kaikkeen olen laittanut ja raakana telkkaa katsellessa.Ainakin vastustuskyky on noussut eikä flunssaa ole näkynyt.Meillä tupataan jo kyllästyyn tuohon juurekseen. Lapsetkin jo kaihtaa kun käväiseevät kotona. Tulee korvistakin porkkkanaa.Mutta siitä huolimatta siemenet taasen ostettu .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 16:26

Kyllä porkkana raasteena olen porkkanaa käyttänyt ja paljon keitoissa ym.
Mutta en usko elämänkaareni pituuteen sen vaikuttavan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 17:06

pelkillä porkkanoillakaan ei varmasti niin kovin pitkälle pötkitä, kohtuus kaikessa

amerikkalaisen tutkimuksen yksi sanomatta jäänyt puoli varmasti oli se että enempi porkkanoita popsineilta jäi monta kassillista roskaruokaa syömättä ja se jo sinänsä vähentää riskiä kuolla ennen aikojaan

porkkana ei ole paha, ei varsinkaan järkevissä määrissä syötynä ...... mutta tuskinpa se maailmaa pelastaa .....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 18:15

Pakkasesta otettu porkkanaraaste on poikaa, kohtuudella syötynö......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 18:16

Voihan se olla niinkin, mutta korvat ainakin venyvät huomattavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 18:37

Täällä oli porkkana kampanja karjalassa kun miehiä opetettiin syömään kasviksia läskin sijaan joka sydän ja verisuonisairauksia aiheutti, no ukot porkkanoita alkoivat syömään ja syöpään kuolivat, on se porkkana hullutus onneksi lopetettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 21:41

Porkkanoita tulee popsittua päivittäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 22:15

Porkanoita syön paljon..ja muitakin vihanneksi..Ovat ainakin terveelisiä,kun syö terveellisesti..voi ikää pidentää mahdollisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.04.2011 - 08:25

Saattaa, mutta tätä se tekee:
www.youtube.com/watch?v=SaBht8Z6LbI

Lähteet:
you tube

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2011 - 11:59

Auttaa rusketukseen, en tiedä eliniän pidentymisestä kylläkään.
Jos syö liikaa porkkanoita alkaa iho kellertämään eikä se ole myöskään vaaratonta, sen tarkempaa selitystä en enää muista. Kohtuus kaikessa oli sitten kyse mistä tahansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 13:25

No, nyt ruvetaan sitten raksuttamaan niitä oikein kunnolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 23:16

Luomuporkkanoilla voi hyvinkin olla tuo vaikutus. Ainakin ne maistuu todella hyviltä. Pidin porkkanoiden syömisestä muutaman vuoden tauon, sillä 80-luvulla mokomat laittoivat jotain säilöntäainetta, joka sai suuni todella kipeäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 18:50

Parikymppisenä söin porkkanoita niin, että lääkäri ihketteli ihon keltaisuutta. Kun syy selvisi, lääkäri tiuskaisi, ettei niitä tarvii kilotolkulla rouskuttaa. Jätin sitten rouskuttelut vähemmälle, mutta ehkäpä siitä muutaman vuoden porkkanakuurista siunaantui muutama lisävuosi elinaikaa. Söin siis tuolloin porkkanoita ihan vaan niiden maun vuoksi, en esim. laihduttaakseni.