-m-
Kysytty: 12.04.2011 - 11:47

Oletko kasvattanut bataatteja kotipuutarhassasi?

Luin Viherpihalehdestä että ne pitää istuttaa puolittain multaan ja saattaapa jopa pikku bataattejakin ilmestyä mullan alle. Ilmeisesti sitä kuitenkin kannattaa kasvattaa vain sen köynnöksen vuoksi. Pitääköhän mukuloita idättää ennen istutusta...?

Avainsanat: bataatti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 13.04.2011 - 08:20

En puutarhassa, mutta juurruttanut ensin vesilasissa ja sitten istuttanut kukkapurkkiin. Olen saanut kauniin köynnöksen - tosin eivät ole kukkineet.

Kysyjän kommentti

Minä laitan kesällä bataatteja kasvamaan ihan vaan niiden köynnöksen vuoksi. Toivottavasti vielä kukkisivatkin...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.04.2011 - 11:49

Eipä pysty moiseen, mutta bataattia jos haluan saa ostamallakin noita...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 12:31

En ole,luulen olevan helpompi ostaa lämpimämmissä maissa kasvaneita...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 12:42

En ole kyllä ikinä kuullut että bataatteja Suomessa kasvatetaan, ne kasvavat lämpimissä maissa, ei Suomessa. Ihan pihalla oleva kysymys, sorry vaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 12:59

Ei varmaan onnistuisi vaikka kuinka yrittäisin. Pitäydyn kaupan tuotteissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 13:15

En ole kasvattanut ja tuskinpa onnistuisi näillä puutarhurin lahjoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 13:28

Enpä ole kokeillut, ja tuskin tulee kokeituakaan.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 15:15

Enpä ole kokeillut ja luulen sen onnistuvan vain kasvihuoneessa Suomessa tai sitten Etelä-Suomessa oikein lämpimässä paikassa. Pitäisköhän kokeilla Onnelassa tulevana kesänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 16:28

Bataatti minulle aika uusi. Olen tehnyt perunan kanssa keittoa siitä. Kaunis ja hyvän makuinen. Väri viehättää.Ei ole käynyt mielessä kasvattaa sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 16:32

Jos kukkaruukkubataatteja on tarjolla, voin sen yhden kokeilla, mutta ei kiitos muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 17:32

taitaa olla sama ongelma bataatin kuin maissinkin kanssa,
kasvukautemme on liian lyhyt, oikein hyvänä vuotena voi onnistuakin saamaan jonkinlaista satoa, mutta eipä siitä paljoa taida iloa olla ... parasta että kasvavat luontaisessa ympäristössään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 22:21

En ole koskaan kasvattanut bataateja..vaikka olen innokas kasvattamaan vihanneksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 13:23

En ole kokeillut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 18:51

kaupasta olen bataatit ostanut.