Alkoholiton friteeraus?

Onko hyviä ohjeita?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.04.2011 - 11:18

enpä ole alkoholia friteeraukseen käyttänytkään (mitä nyt itse ottanut pientä stimulanttia kokkauksen lomassa)

tässäpä yksi ohje

www.hartwall.fi/fi/Juomat/Ru...akastike-/

jos ihan absolutisti haluat olla niin taikinan oluttilkkasen voit korvata alkoholittomalla oluella

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.04.2011 - 11:29

friteeraus tarkoittaa ruoka-aineen kastamista frityyritaikinaan ja sen jälkeistä keittämistä kuumassa rasvassa eli uppopaistamista. ja kyllähän öljyt ovat alkoholittomia.
www.borges.fi/content/oliivi...friteeraus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 12:02

Friteerausta suoritan rasvakeittimellä...

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 12.04.2011 - 12:32

Meniköhän sinulla vahingossa flambeeraus ja friteeraus sekaisin. Enpä ole kuullutkaan että friteerausöljyissä olisi alkoholia, ellet sitten tarkoita friteeraustaikinaa.

Lisätty: 12.04.2011 - 12:36

Alkoholiton friteeraustaikina sipulirenkaille:

- vehnäjauhoja
- soijajauhoja
- (vehnägluteenia)
- suolaa
- vettä
- leivinjauhetta

- Sekoita jauhot, suola, vesi ja leivinjauhe tasaiseksi.
- Leikkaa sipuli noin sentin siivuiksi ja erottele renkaat toisistaan.
- Kuumenna öljy paksupohjaisessa kattilassa, testaa sopiva lämpö.
- Dippaa renkaat friteeraustaikinassa, tipauta öljykattilaan ja kypsennä.
- Nostele esimerkiksi reikäkauhalla renkaat metallilävikköön valumaan hetkeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 12:32

enpäs ole kuullutkaan,liekityksessä käytetään alkoholia,mutta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 12:47

En ole kyllä koskaan kuullut että alkoholia käytettäisiin friteeraukseen, taidat nyt sekoittaa käsitteitä.
Liekityksessä kyllä käytetään ja se taas toimi ilman vahvaa alkoholia - aineen täytyy syttyä palamaan ja konjakki on siihen hyvää.
Katkarapuja friteeraan silloin tällöin, friteerausohje näkyy jo ketjussa olevan.
Kaikki friteeraus on alkoholitonta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 12:58

Outo juttu tuo oli minulle. Mielenkiinnostus heräsi vastauksia lukiessani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 15:17

Outo oli minullekin ja tuossahan oli jo napsujen arvioita asiaan joten eipä nyt sen enempää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 16:31

Aiva uusi asia minulle. ;Minä noita vanhanaikaisia helppoja eväitä.Onnea valmistukseen. Pistäydyn syömässä sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 16:36

Minä en tiedä edes mitä on friteeraus oikein on. Liekö rasvassa keittämistä. Liekittämisen kyllä osaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.04.2011 - 08:19

Enpä ole koskaan kuullutkaan että friteeraukseen käytetään alkoholia, hih. Sellaisen ohjeen minä tahtoisin - =D.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 13:22

Ei friteeraukseen käytetä alkoholia.