Venäjä juhlii tänään, onko muistikuvaa itselläsi tapahtumasta?

www.iltalehti.fi/etusivuvase...6_el.shtml

Minulla on vaikka olinkin vasta noin 6 vanha...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.04.2011 - 11:02

Muistelen, että pienenä kovasti tuolloin katseltiin taivaalle näkyisikö kyseisen kulkuneuvon valonvälkkeet ja kuuluuko piipitys, kun raketti porhaltaa eteenpäin.....

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastaajille!

Kyllähän tuota tuli taivaalle vilkuiltua joskos näkis edes hivenen...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.04.2011 - 08:17

ei ole muistikuvia kun en ollut syntynytkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 08:27

Olen ollut silloin melkein yhdeksän vuotias ja kyllä tämä tapahtuma on muistissani,siitähän puhuttiinkin paljon siihenaikaan ja on se vieläkin isojuttu ihmiskunnalle,etä ihan ihminen avaruuteen meni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 08:29

Muistan selkeästi, kun kosmonautti Sergei Krikaljov palasi pitkäksi venähtäneeltä lennoltaan:

SK: Olen kiertänyt avaruudessa 10 kuukautta ja odottanut, että Gorbatsov toivottaa minut tervetulleeksi takaisin...
Virkailija: GORBA ON POISSA PELISTÄ...
SK: ... Neuvostoliittoon...
V: NEUVOSTOLIITTO ON HAJONNUT...
SK: Gorbatsov poissa?! Neuvostoliitto hajonnut?! ANNA VODKA!...
V: Vodka? Selvä... se on sitten 12 ZILJOONAA ruplaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 08:57

Olin silloin käymässä Göteborissa (1962). Viikon reissulla.
Majuri Juri Gagarin oli myös käymässä siellä. Ullevin stadionille hän saapui ruotsalaisten ihmeteltäväksi.
Täydellä stadionilla olin minäkin mukana. Hieno muisto!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 09:28

Muistan kyllä tuon vaikka olin aika nuori silloin. Oli erikoinen tapahtuma sen ajan maailmassa ja kovaa mainosta NL:lle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 10:01

eka kerta jää aina mieleen

hyvinpä tuon muistan ja muistan senkin kuinka naapurit revittelivät kaiken propaganda-hyödyn tästä saavutuksesta ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 10:18

Seurattiin tarkasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.04.2011 - 10:43

Saapuva kesä, ja matka kummitädin luo, oli tuolloin tärkeämpänä asiana - kaikki muu jäi siinä sivuseikaksi. Eikä silloinen pikkutyttö ymmärtänyt mitään ison maailman asioista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 15:22

Muistan sen hyvin elävästi. Olin silloin 7-vuotias.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 16:53

Hyvin muistan tuon tapauksen, vaikka aikaa on kovin kauan.
Moni on laittanut ikänsä, voin minälin laittaa olin silloin jo täysi-ikäinen ja silloin pääsi
täysi-ikäiseksi 21-vuotiaana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 22:29

Kyllä on jäänyt hyvin mieleen,olin silloin 16 vuotias..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 13:17

Enpä olisi tiennyt, ei ole muistikuvaa.