Oletko näin aikuisena (kin) kehdannut/uskaltanut leikkiä joitain leikkiä, tms.? Jotta ei väärinkäsityksiä, lue yst. lisätiedot.

Välillä tuntuu, ettei aikuiset kehtaa/viitti/uskalla ns. leikkiä (voip jopa arvovalta mennä/kärsiä?, heh..). Oletko sinä uskaltanut ns. leikkiä/pelata (en ny tarkota jalkapalloo, tms.) aikuisten kanssa jotakin (Lasten kanssahan me kaikki 'uskalletaan' heittäytyä lapseks jälleen), mutta kuinkas sitten muuten juuri sinä uskallat olla lapsenmielinen aikuisten kesken?

Avainsanat: pelit leikit lapsenmielisyys aikuinen kehdata uskaltaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.10.2008 - 18:18

Kyllä vaan, työporukat kokoonnutaan usein yhteen ja leikitään rennosti, lapsellisia leikkejä. Pallo paikalla, kymmenentikkua laudalla, piilosta ja tietysti talvikeikit ulkona ja monen moista muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.10.2008 - 21:32

miun ystävä/ kaveri porukka/ piiri on kyllä 'lapsenmielistä porukkata' elikkäs osataan leikkiä lasten lailla vain aikuis porukassa. ollaan oltu talvella pulkkamäessä ja välillä puhellaan toisillemme kuin lapset toisillensa. jne, jne. mielestäni ei oo yhtään 'noloa' jos välillä vähän lapsenmieliseksi heittäytyy, jopa julkisesti tiettyst kohtuudella sekin heittäytyminen. ja sie olet varmaan jo joistain miun viesteistäkin huomannut että, en ihan aikuismaisesti aina kirjuuttele. kihi heh. joops, nyt lopetan tän vastauksen tähän ennen kun menee taas yli ymmärryksen. haa haa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2008 - 21:58

Lasteni kanssa aikoinaan ja opeteltiin vanhoja leikkejä kuin myös metsäreissuilla opeteltiin mielestäni hyödyllisiä asioita.kyllä ne tämän päivän leikit ovat mm.kyykkä ja betangue eikä ole oikein sen henkisiä leikkikavereita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2008 - 01:02

Tokihan tok, mutta johtuu työstäni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2008 - 09:23

aina pitää joku "lapsi" löytyä myös aikuisena:). meillä kaveripiiri on sen verran rento, että kukaan ei "menetä kasvojaan" jos hieman heittäytyy lapsen mieliseksi. esim.voidaan naamioitua ihan ekstemporee naamiaisasuun ja esittää jotain ihan toista kuin on, itse esim.keräilen pehmoleluja(eläin aiheisia), ihastelen nykyisiä barbeja," voi kun olis joskus itse saanut sellaisen", ei silloin joskus vuonna yks ja kaks ollut nyky nukkeja... meillä kaveripiirissä pelataan lautapelejä ja ulkona mölkky on hitti..hmm..mut se taitaakin olla enempi aikuisten suosiossa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2008 - 18:22

voi veikkonen kakenlaista leikkiä vielä harrastetaan kun sattuu vanhoja ukkoja koolle,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2008 - 20:25

No kyllä kieltämättä hieman jopa itseä huvitti, kun viime kesänä (niinä parina ainoana hellepäivänä) kehiteltiin sellainen peli, jossa toinen heitti baseball-tyyliin vesi-ilmapallon ja toinen löi sen (edelleen baseball-tyyliin) krokettimailalla. Ja bonuspisteitä tuli, kun oikein hyvän osuman sai vedellä täytettyyn isompaan ilmapalloon, jonka seurauksena kastui kaikki. Kyllä meillä oli kivaa. Suosittelen kokeilemaan! :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2008 - 16:01

Leikkinyt olen lastenlapsien kanssa.