Haluaisitko lapsillesi luokallisen koulutuksen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.10.2008 - 01:04

Kyllä se hyvin sopisi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.10.2008 - 21:58

Jos minun lapseni olisivat vielä pieniä, niin haluaisin, luokallisen koulun (jos oikein ymmärsin kysymyksen, kun heitin kouluajoista jo aikaa), niin siinä/silloin mielestäni syntyy vasta ne pysyvät kaveri/ystävyyssuhteet, mitä ei nykyään synny, ja josta myös johtuu osaltaan mielestäni tämä,ettei ole ns. juuria mihinkään ja näin ollen voi tehdä 'mitä vaan'. Mutta kun tämä yhteys syntyy/jatkuu ja pysyy, niin lapsi/nuori toiimii toisella lailla, välittää kanssaihmisistä, jne...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2008 - 20:28

Luokaton koulutus kuulostaa tosi hurjalta (vaikka sopiikin toisille oikein hyvin), ja se mitä olen asiaa seurannut, niin kyllä niitä pitkäikäisiä yhteisöjä (opintotiimejä) syntyy ilman luokkamuotoistakin koulua.

Kun tämä ei enää ole mitenkään henkilökohtainen, eikä edes meidän jääkaapilla asioivien ongelma, niin vähän vaikea ottaa kovin jyrkästi kantaa.