Tuleeko talvi uudestaan kun katson ulos sataa lunta?

Avainsanat: tuleeko tavi kevään keskelle

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.04.2011 - 09:20

Sataa sataa ropajaa
tuuloo tuuloo kopajaa
ilta tulloo,
tuuli käy
vaan ei issää missään näy.
kevät keikkuen tulevi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.04.2011 - 09:35

Pahalta näyttää sillä:

Navajot kysyvät nuorelta päälliköltään: "Tuleeko kylmä talvi?" Päällikkö ei taida esi-isiensä taitoja, joten kehottaa varmuuden vuoksi keräämään polttopuita. Viikon päästä hän päättää kuitenkin soittaa ilmatieteenlaitokselle: "Tuleeko kylmä talvi?" Vastaus: "Siltä näyttää tällä hetkellä."

Päällikkö rohkaistuu, ja kehottaa jälleen heimoaan keräämään lisää polttopuita. Viikon päästä hän soittaa taas ilmatieteenlaitokselle: "Tuleeko tosiaan kylmä talvi?" Vastaus: "Vaikuttaa siltä, että talvesta tulee todella kylmä."

Päällikkö päättää näyttää säätietäjänlahjansa toden teolla, ja kehottaa heimoaan: "Kerätkää paljon puita. Tehkää suuri varasto. Talvesta tulee kylmä. Vain vanhat soturit muistavat kylmempiä talvia, kuin on tuleva."

Viikon päästä päällikkö alkaa kuitenkin arkailemaan: mitä jos ilmatieteenlaitos onkin väärässä? Taas hän soittaa ja kysyy: "Onko varmaa, että talvesta tulee kylmä?" Vastaus: "Kyllä on, ehdottoman varmaa. Talvesta tulee kylmin miesmustiin!" Päällikköä kiinnostaa, joten hän kysyy: "Miten te osaatte ennustaa säätä noin tarkasti, ja niin pitkälle ajalle?"

Ilmatieteenlaitos vastaa: "Paikalliset intiaanit ovat keränneet hullun lailla puita."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2011 - 09:47

Ei näköpiirissä takatalvea lounas-suomeen. Saisi tullakin minun puolestani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2011 - 09:56

Sataa joten sillä nuo lumet lähtee ja kevät astuu voimaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2011 - 09:59

Kevät on alkanut kun yölämpö on tuon 0 +yläpuolella ja takatalvi taasen saattaa tulla jos menee pakkaselle ja sataa lunta.Ei sen kummempaa määritelmää takatalvella ole. Joten se voi sekoittua hyvin kevään puolelle.Useimmiten sitä keväisin tulee. UUsi vanhan surma tarkoittaa lunta.Meillä kaunis keväinen päivä pilvineen .Aurinko pilvinen takaa kirkkaudellaan koitti ilahduttaa.Joitain pakkasasteita yöllä ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2011 - 10:26

aurinko paistaa ja västäräkki viipertää pihalla, kurkiauroja on lentänyt koko aamun yli kohti pohjoista, aika keväiseltä vaikuttaa

talvi tulee varmasti uudestaan, mutta onneksi siihen on yli puoli vuotta aikaa ... ; - D))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2011 - 10:29

Ei tule uudestaan, kyllä se uusi lumikin äkkiä sulaa pois kun on lämpötilat plussan puolella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2011 - 12:27

Uusi lumi on vanhan lumen surma. Eli ei saa tulla enään talvi, minä en ainakaan enään jaksa. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2011 - 12:58

Ei tule, täällä ei sada. Keväällä voi tulla räntää joka sulaa välittömästi pois. Tämä nyt on eteläisen Suomen tilanne, pohjoisessa on varmaan toisin. Jossain Savon suunnallahan on ainakin lehtitietojen mukaan ollut runsaasti lunta ja jos ei maata vielä näy kyllä uusi lumi hidastaa kevääntuloa.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 11.04.2011 - 13:02

Aamupalaverissa eräs työkaveri kehui jo vaihtaneensa autoonsa kesäkumit. Tästä varmaan johtuu että palverin jälkeen alkoi taivaalta putoilemaan lumihiutaleita...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2011 - 14:08

Mikäli minun sisäinen sää ennustavat oikein niin kesä keikkuen tulevi viimeistään toukotöiden alkaessa jotenka ole huoletta ei takatalvi tullessaankaan jää ikuiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2011 - 16:49

Ei tule vielä moneen kuukauteen. Täällä ei ole lunta satanut. Kevät temppuilee...kyllä se siitä vielä lämmöksi muuttuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2011 - 18:23

Ei tule. Uusi lumi on vanhan surma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2011 - 18:26

ei tule. Ei toivoteta vastaanotetuksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2011 - 18:40

Kyllä Kotkassa jo kevät häämöttää...Lämpöasteita ollut yölläkin ja päivällä oli +10 En usko takatalven tuloon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2011 - 19:32

Ei tule talvi enää, sillä aurinko paistaa päivällä niin lämpöisesti, jotta sulattaa kaikki lumet pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2011 - 20:11

Haha mies Onttopohjasta murjas taas!Enpä usko parin hiutaleen tekevän talvea,enää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.04.2011 - 10:22

Uusi lumi on vanhan surma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 02:38

Ei tule, nyt odotellaan iloisin mielin kevättä.