Miksi suomalaisia tulee työttömiksi?

en usko tilastoihin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.10.2008 - 01:10

Työvoimatoimikunnan pitkäaikaisena jäsenenä olen havainnut, että vastuullisia työnantajia on rajallinen määrä ja kaikista ei ole yrittäjiksi.
Tällä hetkellä varaministeri Kataisen toimet näyttävät alkavan lisätä työttömyyttä ja turvattomuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.10.2008 - 21:38

Tarkoitatko, että miksi suomalaisia jää/joutuu/on työttömämänä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2008 - 22:24

Hyvä kysymys.vaikea vastaus.useinmiten työttömät leimataan yhteiskunnan loisiksi joita työ ei kiinnosta.suurin osa työttömistä on vailla työtä tahtomattan monesta eri syystä

Lisätty: 06.10.2008 - 22:26

vale,emävale,tilasto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2008 - 18:11

laiskuuttaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2008 - 18:37

joo kyllä tuosta on saanut nauttia aiva kylliksi ,mutta aina olen pompannut töihin,kohta pomppaan eläkkeelle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2008 - 16:45

Yksi syy mikä lisää työttömyyttä ovat maahanmuuttajat. Toinen suuret lomautukset eri aloilla. Kolmantena ehkä työnantajien kohtuuttomat vaatimukset, on oltava työkokemusta alalta ja silti ikää mieluiten n. 20 vuotta.

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2008 - 12:27

Juttelin linja-autonkuljettajan kanssa.Hän on ajanut autoa melkein 30 vuotta ja nyt irtisanottiin,kun virolaisen saa halvemmalla,ei tarvitse maksaa ikälisiä sun muita.Mies oli tosi katkera ja minäkin surin tätä miestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 13:09

Yksi ja ehkä tärkein työttömyyden aiheuttaja on kun Vienti ei vedä>ei voi paljonkaan auttaa ennenkuin markkinat muualla kunnossa. Toinen on palkkataso joka kieltämättä Suomessa korkea (olemmeko kenties niin hyviä myös). Esim Nokian Rengastehdas tekee Venäjällä saman työn ja kustannukset huomattavasti pienemmät kuin Suomessa.
Ainoa keino on saada luottamus Suomalaiseen tekemiseen,vaatisi peräti palkanalennuksia,mutta lienevät mahdottomia. Nyt katsomme kuinka alas talous meneekään (???????) ja kuinka moni selviää pinnalle. Karua,kolkkoa,raakaa,mutta kuitenkin totta.