Millainen on Sevilla-Barcelona väli ajaa autolla, moni on varmaan sen tehnyt,sattuuko joku lukioista.

Avainsanat: barcelonaan autolla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.04.2011 - 19:29

Mitäköhän oikein kysyt ? Aika pitkä ja sisämaan kautta kesällä tulikuuma matka.
Ajaisin mieluummin hienoa rantatietä Valencian, Malagan kautta, ellet välttämättä tahdo Madridiin. Matkalla on hienoja näkymiä ja kohteita.
Matkalla: Tarragona, Peniscola (linnoitus), Valencia, Benidorm, Cartagena, Almeria, Nerjan luolat, Malaga (mutta aikaa kannattaa varata jopa viikon).
Sisämaassa on paljon vuoristoja ja lähes "autiomaa" osuuksia (huonompia teitä).

Tuota väliä en ole ajanut, mutta Torremolinos - Granada - Torre meno Nerjan A7 ja paluu Santa Fe A92, sekä Torre - Sevilla, meno Estepan A92 kautta ja paluu Rondan kautta (pienempiä teitä yöllä).
On myös ikimuistoinen kokemus vuorokauden pituisesta matkasta Valenciasta A23 Teruel, siellä todettiin sisämaan liian kuumaksi ja ajettiin vuoristoissa pikkuteitä takaisin rannalle.
Onneksi autoon ei tullut vikaa siellä vuoriston tulikuumassa "erämaassa".
Yhteenvetona täytyy sanoa, että uskomattoman hyväkuntoisia teitä (EU:n rahoituksella) verrattuna meidän (roudan rikkomiin) teihin.

Lisätty: 13.04.2011 - 14:11

Sevillan perinteikkäät feriat käynnistyivät
www.espanja-info.net/tietopa...ivaet.html
Mukavasti junalla Barcelona - Seville AVE
www.renfe.com/EN/viajeros/av...villa.html

Lisätty: 22.04.2011 - 00:45

Moottoritiet on yleensä maksullisia ja nopeita, vanha rantatie (N-340 ym. joka kulkee AP-7 suuntaisesti) on ilmainen ja paljon nähtävää, mutta hidas.
Googleen: Autopista del Nordeste Via de peaje
en.wikipedia.org/wiki/List_o...s_in_Spain
es.wikipedia.org/wiki/Autopi...l_Nordeste
Maksupaikka ja maisemia:
maps.google.com/maps?f=q&...35,,0,1.49

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.04.2011 - 18:47

Onkohan täällä lukiolaisia?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2011 - 19:31

www.par1golf.com/vuokra-autot/

Autolla

Madridin liikenne on sekavampi kuin muiden eurooppalaisten pääkaupunkien liikenne. Ruuhkat ovat tavallisia kaupungin ydinkeskustassa etenkin iltaisin.

wikitravel.org/fi/Madrid

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2011 - 20:28

Saman matkan olen junalla tehnyt,Madridin liikenteestä en olisi niin huolissaan,varmasti samalla lailla ohitusteitä kuin muuallakin,ettei ydinkeskustaan tarvitse sotkeutua.Samoin kulkee läpi punaisen maaston kuin rautatie.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2011 - 08:56

Mene vaan junalla, niin varmimmin pääset perille ja turvallisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.04.2011 - 09:57

Päätiet ovat yleensä hyviä, mutta jos lähtee vanhoja vuoristoteitä ajelemaan on pidettä kieli keskellä suuta.