Joko on syyhynyt laittaa orvokkeja omaksi iloki pihallesi.

Uskokaa tai älkää minulla kahdessa astiassa ja yksi orvokki amppeli ulkona.Ostin tänään 20kpl orvokkeja, sinisilmiä ja keltasilmiä.Amppelissa silmällisiä .Peitän jos vilu liian kova.En voinut vastustaa.Viimevuonnakin laitoin ja olivat äitienpäivänä kauniita.Kestivät koko kesän syksyyn myöhään.

Lisätty: 08.04.2011 - 14:58

Hain lisää toisen samanlaisen satsin. lumikellotkin ovat tosi herkän kauniita.On kukat kaniita.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.04.2011 - 13:20

Voisinpa jopa istuttaa noita parvekkeelle..
On vaan niin kivan näköisiä!

Kysyjän kommentti

kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.04.2011 - 13:36

Lumikellot ovat pihalle puhjenneet, muita tuloo kun lumet sulaa luonnostaan.

Lisätty: 08.04.2011 - 19:10

3.bp.blogspot.com/-7zuK5KbxO...lo+004.jpg

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Lumikello

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2011 - 13:44

Ei mitään istutuksia mutta tänä aamuna näin kevään ensimmäiset lumikellot paikassa jossa niitä vuosittain näen aina ekan kerran. Oli lumiröykkiötä ympärillä ja lumikellorypäs keskellä.
Luonnonkukkien puhkeamista seuraa mielellään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2011 - 15:18

On,mutta edelleen paljon lunta pihalla,kivetysreunaa kukkapenkistä vain hiukan esillä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2011 - 15:19

Narsissikorin vasta parvekkeelle uskalsin laittaa. Orvokit sitten myöhemmin amppeliin roikkumaan. Vähän liikaakin tuolta kukka- taimikaupoista mukaan tarttuu ihania kukkasia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2011 - 15:59

Ei toki vielä täällä Pohjois-Savossa. Lunta vaikka kuinka. Tulppaani- ja narsissiastiat olen kyllä kellarista nostanut jo ulkoeteisen ikkunalle. Työpaikalla seinustalla krookukset nousseet, mutta siellä onkin lämmin eteläseinusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2011 - 19:01

Minulla on viikon ollut pari orvokkiamppelia talon seinustalla roikkumassa...Ja ovenpielessä narsissiamppeli..Kauniisti kukkivat,ja antavat väriä..tuntuu jo ihan keväiseltä..vaikka viimeyönä satoi räntää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2011 - 20:33

Minulle ei kuki tänä vuonna orvokitkaan, on tapahtunut niin surullisia asioita, että pyydän vain voimia niiden kestämiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2011 - 20:40

Mul on kotona kaunein kukkanen.
Orvokkini tummasilmä kultasydän pieni....
En paljon muita tarvitse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.04.2011 - 21:31

En todellakaan, pitäisi ensin saada nuo lumet katoamaan. Olisi jotenkin irvokkaan näköistä jos nyt laittaisi orvokkeja. Tulkoot narsissit ensin kaunistamaan terassia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2011 - 08:51

Ei vielä, laitan kyllä orvokkeja partsille, mut antaa talven häipyä kokonaan pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2011 - 11:41

Eipä ole sillä kuten olen muutamaan puutarha-aiheeseen kysymykseen vastatessani jo kertonut meillä on aikeena tehdä ensi kesänä suuri puutarharemontti jonka seurauksena kukkapenkit häviävät havupuiden ja ruusupensaiden tieltä. Se sekä penkkien päällä yhä oleva lumi hillitsevät niin tulppaanien kuin muidenkin kukkien istutusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2011 - 18:53

Narsissit laitettu ja tulevalla viikolla laitetaan orvokkeja. Ihanaa kun kevät tulee

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2011 - 19:06

narsisseja on kuistin ikkunoilla ja tuos oven pieles isos kukkapurnukas .. ovat ne niin aurinkoisia ja ilo silmälle , mut orvokkeja en vielä ole raaskinut laittaa ulos enkä kuistillekkaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2011 - 20:31

mä oon käynny vaan vieraissa ihailemassa

www.napsu.fi/matkailu/matkak...28--Lontoo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2011 - 23:52

En vielä, kun on tuota lunta niin paljon. Mutta nauti sinä kauniista kukista.