Josko sittenkin?

www.iltalehti.fi/kauneuskiru...1_kf.shtml
Kävin juuri otattamassa kuvan ajokorttia varten ja tulin todenneeksi, että pieni kasvojenkohotus voisi olla oikeastaan paikallaan.
Mitä mieltä muut ovat, olisiko tuossa sittenkin asiaa?

Lisätty: 08.04.2011 - 10:34

Pikku lisänä tähän, minulla on menossa kolmas kymmenen vuoden passi samoilla kuvilla.
Jossain ei syynätä kuvia turhan tarkkaan.
Seuraavaan täytynee otattaa ihan tuore?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.04.2011 - 11:49

Eipä virkailijat oikein tykkää ,pitää näyttää pidempään samannäköiseltä.Tuskin kannattaa kohotella itseään, joutuu alennettavaksi.Kävin tässä pankissa missä aina yleensä käyn. Hain rahaa ja esitin taasen ajokortin jossa kuva ollut 30v.tta sama.Virkailija opasti jos voisin otattaa uuden kuvan korttiin kun tästä sua ei tunnista..Sanoin hänelle kiitos kohteliaisuudesta päivä pelastettu. Ei hän senjälkeen ole huomautellut, sama kuva siinä edelleen.

Kysyjän kommentti

Sinun vastauksessasi on sitä mitä hainkin.
Minun kortilleni postineiti pyrskähti hillittömään nauruun, kun kuva esitti 15-vuotiasta hippitukkaista poikaa, joka oli tullut kuvaukseen kahtasataa moottoripyörän tarakalla ilman kypärää ja suojalaseja.
Ilmoittauduin autokouluun ajaekseni kuorma-autokortin, jossa olisi sitten uusi kuva.
Samalla tilasin kuvallisen Kela-kortin, jota näytin hiljan paikallisella huoltiksella. Nyt se kuva on 30 vuotta vanha ja herätti ansaittua hilpeyttä, vaikka kuvassa olikin siisti nuorimies.
Nyt minulla on tuliterä ajokortti ja herätin hilpeyttä kuvaajassa, kun säädättelin valoja ryppyjen mukaan moneen kertaan. Tähän kuvaan olen kyllä nyt erittäin tyytyväinen, joten jääköön kiristelyt myöhempään harkintaan. ;)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.04.2011 - 07:05

Kaikki tehdään kauneuden eteen..
No nykyään tämä tyyli, itse en moiseen ole menossa...
Jokainen hassaa rahansa minne tykkää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2011 - 07:30

Aion pysyä luomunaisena ei kohoteta eikä kiristetä ei lisätä ei pois oteta.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 08.04.2011 - 08:02

Itse en lämpene tuohon suuntaan. Eri juttu on oman terveyden hyväksi tehtävät operaatiot. Lasteni äiti kävi muutama vuosi sitten pienennyttämässä rintansa jatkuvien selkä- ja hartiakipujen takia. Lysti oli kallista, onneksi työpaikan vakuutus korvasi suurimman osan, mutta siitä saatu hyöty jäi kyllä aika olemattomaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2011 - 08:07

Kävin hakemassa uuden ajokortin joka on voimassa seuraavat 5v. Siinä kuvassa ei näy silmäläseja eikä kirjaimia CE. Muutenhan tuo menettelee!
Eilen virkavalta tähtäili jollakin tötteröllä tuolla maantiellä, eivät ohjanneet jäähylle kuten eräitä hätäisempiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2011 - 08:31

passiluvat ovat aina yhtä julmia ja raakoja, olet sitten minkäikäinen tahansa.

kerronpa tarinan kun otin ei virallisen passikuvan eräästä naisesta joka tarvitsi valokuvan bussikorttiinsa. häneltä kysyttiin onko tämä oikein valokuvaajan ottama ja onko tämä juuri äskettäin otettu. poistin nääs kaikki rypyt ja luomet kuvasta hänen kasvoistaan , nainen oli tietysti erittäin tyytyväinen valokuvaan mutta offiseeri oli ihmeissään :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2011 - 09:23

kyl tääl kaik imut ja muut jutskat saa jäädä tekemäti ...jos ei tää riihipiru ryhävalas kelppa näines hyvines niin ei sit kelppa ...no viel ei ol ystävät eikä rakkaatkaan pakoon juosseet ,jot tälläisenä tallaan ,jos luoja vaan suo noit elonpäivii :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2011 - 10:18

Mieluummin rypyt naamassa ja hymy herkässä kuin amerikkalaismuorien takakireeksi vedetyt naamarit, iho niin pinkeellä ettei irvistämään pysty, kyllä luomu on parempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2011 - 12:23

ikä aiheuttaa luonnollista riippuvuuta kelle mihinkin kohtaan kroppaa,
turha sitä on alkaa 'väärentämään' vaan parasta elää tätä päivää tosiasioihin tyytyen sen kummemmin stressaantumatta ja itsensä kanssa kiukuttematta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2011 - 13:01

Kuva ajokortissa tuo nostalgisia muistoja. Niin maaima muuttuu napsulaisillakin!
Taitaa olla jo sellainen vaihe, että kaikki muutos on eduksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2011 - 16:05

Peiliin katsoessa tekisi mieli vaikka minkä kohotukseen ja kevennykseen, mutta sitten on köyhän vain huokaistava ja koetettava pärjätä ittensä kanssa. Ehkä luomuna on kuitenkin parempi, kun näkyy ne korjaukset tuovan uusia ongelmia..kiristää, puristaa, kipuilee ja ainakin naama hymyineen muuttuu jotenkin oudoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2011 - 18:49

Jos ei mene ihan mahdottomuuksiin, niin miksipäs ei. Muutaman vuoden kuluttua on kuitenkin edessä yläluomien kohotus. Mun mielestä jokainen tehköön nahkoillaan mitä lystää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.04.2011 - 21:27

Imut ja imutukset olisi kyllä paikallaan, tosin pärstäkerroin ei ihan vielä kaipaa korjailua, mutta keskokohta sitäkin enemmän. Ovat vain niin hinnaika nuo tuollaiset hoidot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2011 - 09:00

Ikä tekee tehtävänsä ja siihen on vaan sopeuduttava, halusi tai ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2011 - 16:25

Juu kyllä tällä pärstäkertoimella meinaan polkuni päähän taivaltaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2011 - 23:37

Kauneuden eteen on vain kärsittävä.