miksi mazda 626 ruisku moottori rupeaa humppaan tyhjäkäynnillä ja hiipuu sit käynti kokonaan 5-10 sekunnin normaali käynnistä

osia vaihettuna tähän mennessä , akku , sytytysyksikkö , tulpat ,tulpan johot ,ruisku suutin ,ilmamassamittari , lamda anturi , polttoaineen ohjain boxi tarkistettu,pensa pumppu toimii , imusarjan tiiviste ei vuoda ,eikä venttiileissä vuotoja paineet täyet , nyt olis sit jollekkin viisaalle pään vaivaa kun mulla alkaa jo loppuun ideat , polttoaine filtterikin vaihettu ja kaikki letkut käyty läpi

Lisätty: 09.04.2011 - 18:34

kiitän jo tähän mennessä tulleista vastauksista yritän nyt sit löytä sen releen sille polttoaine puolelle jos sellanen sattus oleen tuolla jossain sulakerasian lähettyvillä , vaikka mulla onkin ruiskupumppu tankissa , mutta relehän saattaa olla missä vain ,. ja onhan niitä anturitakin ihan kiitettävästi mitä voi vielä vaihattaa että eihän ne vielä lopu ,,.

Avainsanat: mikä mättää

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.04.2011 - 10:50

Vanhuuttaan, oli sama vika jossakin 90-luvun fordissani.
Nollasin auton tietokoneen vikamuistin pitämällä minuutin sähköttömässä tilassa irroittamalla akkukaapelin. Tuli uudelleen sama ilmiö jonkun kk kuluttua.
Vaihdoin koko auton niin korjaantui merkkikin.

Vie se merkkikorjaamoon tai osta tietokoneeseesi adapteri
ja tutki silä ohjelmat autostasi.
Joudut ostamaan nähtävästi ohjelmointipalikan tietokoneesi myös.
Tulloo kalliiks. Oppia sillä rahalla kyllä saa jos olet nuori mies.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.04.2011 - 10:58

Merkkikorjaamo kertoo tuleeko autosta vielä juhtaa sinulle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 18:50

Riisikupissa on öljyt ja liemet sekaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2011 - 03:52

Joskus oli XR Sierrassani kengurubensaa vaatimattomat kymmenen vuotta, eikä merkkikorjaamo osannut muuta tehdä kuin laskuja vaihtamalla tulppia ja säätämällä syöttöä isommalle.
Tulin menneeksi pieneen nyrkkipajaan ja kaveri kuunteli hetken selityksiäni ja otti johdonpätkän, pihdit ja muutaman liittimen ja konttasi hansikaslokeron alle, nakkasi polttoainepumpun releen ulos ja oikosulki pumpun toimimaan aina, kun virta on päällä.
Nykiminen loppui siihen. Kysyin mitä maksaa? "Ei mitään".
Ko. "auto" taisi tulla maksamaan toisen mokoman korjauskuluina, eikä ollut edes ihan halvin malli. Eipä ole tullut ostettua Fordia sen jälkeen.

En tiedä, oliko tästä mitään apua, mutta jostain aivan olemattomasta viasta sinullakin varmaan kiikastaa, kunhan sen joku kekkaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2011 - 13:46

Ei kannata ammattimiehelle mitään maksaa. Jatkat vaan osien vaihtamista. Kyllä se joskus sitten kuntoon tulee. Tosin ammattimiehelle joutuisit maksamaan todennäköisesti vain pienen osan siitä, mitä olet jo nyt maksanut.