Miten valmistat wok vihannekset,miten mielestäsi niistä tulee hyviä?

Avainsanat: wok vihannes

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.04.2011 - 09:38

Ostin ihan vihannekset tiskitä suoraan mitä haluan milloinkin..
Silloin kun hommasin sähköwokkini, ja pitihän sitä treenaamaan päästä, tuli ostettua vinot pinot lihoja ja vihanneksi, tuli siinä vielä riisitkin keitettyä..
Siinä kun niitä paistelin ja yhdistelin, tuli APUA huudon paikka suuri wokkini oli kukkurallaan ruokaa saman verran mitä sisälläkin oli, ei muuta kuin soittamaan lapset äkkiä kylään ja tyhjentämään ruokasaavin voisi jopa sanoa... saivat vielä mukaansakin kotiinviemistä...

Nyt ostan noita valmiita pakastewokki vihanneksia siinä on vaikka mitä makua riippuu tietenkin mitä lihaa laitat tai kalaa...

Vahingosta viisastuu...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.04.2011 - 10:05

Oli Vokki, mutta en pitänyt siitä ja annoin tyttärelleni. Höyryttelen,käytän mikroa ja vesikattilaa nyt
vihanneksien laittoon. En yrittänyt lihaa ollenkaan. Olen niin vanhanaikainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 10:30

Valurautaisessa wokki-pannussa pienessä määrässä kasvisöljyä nopeasti kääntelemällä kuumalla pannulla,tulevat al dente-rapsakoiksi,en tykkää löllöistä vihanneksista,samalla kääntyy herkkusienetkin siivuina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 10:33

pääsevät hetkeksi wokkipannulle ja siinä se, al dente

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 11:31

Varmaan ei saa vastata näin mutta en pidä wokkiruoista, en ole wokkipannua hankkinut enkä aio hankkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 12:07

Tässä alan juuri wokkaamaan taikkuruokaa. Pakasteesta otan wokkivihannekset. Niissähän on erilaisia, mitä milloinkin ja paistan ensin broiskuviipaleita ja sitten tänään sekaan ne vihannekset. Täytyy jäädä sillai sopivan rapeiksi. Jos liikaa kypsentää tulee lötköjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 17:22

Minulla ei ole vokkipannuakaan. Keitä tai höyrytän kasvikset ,laitan aika useasti omia vihanneksia uuniin. Laitan öljyä hunajaa pippuria ja suolaa sitten seesamin siemeniä.Tulee hyviä syön ihan sillee vaan .Kylmänäkin hyviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 17:59

Minulla on valurautainen wokkipannu, jota en ole käyttänyt vähään aikaan. Silloin, kun sen hankin, tuli itämaista ruokaa laitettua todella usein. Ostan vihannekset tuoreina ja paloittelen kaiken valmiiksi. Käytän oliivi- tai avokadoöljyä paistamiseen. Vihannekset wokkaan nopeasti kuumalla pannulla al dente.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 18:49

En mitenkään, kun ei ole kania joka ne söisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 20:14

Minulla on teflon-wokkipannu ja se on mukavan iso, että siihen mahtuu isommankin porukan sapuskat. vihannekset ja muut ainekset tykkään pilkkoa itse ja yleensä maustan aika tulisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.04.2011 - 21:35

Wokkipannulla, öljyssä ja miedolla lämmöllä olen hauduttanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2011 - 04:28

Ostopalveluihin olen tyytynyt.
Kahdeksan ruokalajin ateria kahdelle 21,90€ ja tähteistä söi vielä illalla kolme henkeä. Taisi jäädä vieläkin. En tiedä miten oli valmistettu, mutta hyvää oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2011 - 08:59

wokkivihannesket pitää olla napakoita ja hiukan hampaissa narskuvia ( al dente ). ei kokonaan kypsiä ja miltään maistumattomia ällöttäviä lötköjä.