Joko olet maistanut mämmiä? Odotatko pääsiäiseen? Vai jätätkö suosiolla sen herkun muille ?

Avainsanat: mämmi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.04.2011 - 19:49

Kaupoissa näkyy jo olevan, mutta vielä on maistamatta. Pienin tuokkonen riittänee tälle vuodelle, kun vanha kissamme on nukkunut pois, Misse oli meidän taloudessa innokkain mämmin syöjä, kerman kera tietenkin......

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.04.2011 - 19:53

Kaupoissa myydään ympäri vuoden ei kiinnosta kuin ainoastaan pääsiäisenä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 20:16

Olen syönyt mämmiä viimeksi lapsena ja silloinkin siksi, että minut pakotettiin syömään sitä. ei maistu ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 20:29

Minä pidän mämmistä,mutta syön sitä vain pääsiäisenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 20:30

Tuli syötyä pari viikkoa sitten ja maistui hyvälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 20:35

Parina päivänä, jälkiruokana.Hmnn.. hyvää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 20:46

Olen sitä vuosia sitten maistanut, enkä tämän herkun päälle ymmärrä. Syön , jos tarjotaan, mutten itse sitä osta.Pasha paljon parempaa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 21:14

Valkkaan vaihtoehto kolmosen elikkä jätän sen "herkun" suosiolla muille,jos multa kysytään se on kovin epämääräistä mömmöä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 21:40

Saatan ostaa jo ennen pääsiäistä,kun on vähän mieli tehnyt mämmiä..On kyllä ruman näköistä,mutta tykkään mausta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 22:05

Lapsena en pitänyt mämmin mausta ja opinkin sitä syömään vasta vanhoilla päivillä. Perheen toivomuksesta jätän mämmin syömättä, itsekään en haluaisi viettää koko Pääsiäistä terassilla hytisten, suomeksi sanottuna mämmi rupeaa paukuttamaan vimmatusti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.04.2011 - 22:10

Läpi vuoden syön mämmiä. Ennen kerman kanssa, nykyään vaniljakastikkeen kanssa. Lapsuuden herkkua jonka veroista ei enää ikinä saa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 00:59

Monta pientä (pakaste-) mämmipikaria on jo mennyt jälkiruokana, kerman kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 02:25

pariin otteeseen sitä on jo ollut tuossa kotoisassa ruokapöydässä ollut tarjolla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 06:30

Olen syönyt monta kertaa. Jos tykkää niin miksi pitäisi pihdata. Pääsiäisenä syön myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 08:47

Kaksi ropposta 10-mämmiä, vaniljakastikeen kera. Vielä kun saan pashat päälle, niin pajutkin saavat
kukkia ja munat olla väriskaalan alusta loppuun värivalikoimaltaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 09:02

En voi syödä mämmiä, hyvää se kyllä olisi.Ostin yhden tuokkosen ja hyvin näyttää muille kelpaavan.
Heti uudenvuoden jälkeen tuli mämmiä kauppaan täällä, oli vain yhtä merkkiä, mutta nyt on ollut jo myynnissä Kymppi Mämmi joka on kuulemma se ehdoton eli paras.
Pääsiäisenä meillä ei varmaan mämmiä ole tarjolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 09:20

Yhden roppeellisen syömme mämmiä pääsiäisen aikaan. Siinä saa samalla kertaa koko vuoden tarpeen. Syön kyllä, mutta ei ole minusta erikoisen herkullista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.04.2011 - 10:16

Ehkä ostan yhden roppeellisen. Pelkään pahoin, että käy niin kuten viime vuonna. Puolet jäi syömättä ja pois heitettäväksi. Mutta täytyy sitä saada maistaa. Kuuluu perinteisiin, vaikka muuten en perinteistä paljoa perusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 16:55

En taida koskea mämmiin tänäkään pääsiäisenä. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 18:12

Kyllä mämmi on minun ja mieheni suuura herkkua. En voisi elämää ajatella ilman hyvää mämmiä ,siihen kermaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 18:22

Mämmiä en suuhuni pistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 19:10

En ole ollenkaan mämmin ystävä, joten en osta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2011 - 23:32

Maistan minä, ja kerman kera. Huomenna ostan kaupasta.