Kuinka kevät etenee elikäs tämän päivän uusia merkkejä?

Sade lakkasi ja lähden kipin kapin ulos katselemaan, kun on paljasta maata, ruohoa näkyvissä ja rannasta kuuluu kaamea mekastus. Joutsenet tulleet kuulema eilen illalla hirveän huudon kera.
Arvaan jo mitä rannassa tapahtuu. Mökkiämme lähellä on pieni "paratiisisaari" jossa jotsenpari pesinyt jo monta kesää. Näin keväisin siellä jäällä käydään kiista kuka sinne pääsee ja sen vuoksi kuuluu tuo huuto. Pitää mennä katsomaan.

Avainsanat: kevään merkki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.04.2011 - 16:05

Runsaasti töyhtöhyypiöitä pelloilla.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksistanne. "Hyypiöt" tulivat tänne Savon maille myös, eilen. Se on kevättä se.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.04.2011 - 14:49

Vettä sataa silloin tällöin, ei tosin nyt. Kevään merkkihän se on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 15:33

Lumet sulavat, jalkakäytävät jo ilman jäätä ja lunta...
Kyllä tästä kevät kummasti tulevi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 15:33

Tänään on tullut nurmikkoa näkyville muutamaan paikkaan pihallamme, ja naapurin kivijalan edessä on narsissin varret 10 cm näkyvillä, heillä on kyllä paljon lämpövuotoa siinä alueella, lumikin sulaa siitä äkkiä pois. Ja sepelkyyhky pariskunta huhuilevat toisilleen antennien päällä aamuisin ja illalla, syövät pähkinöitä ym pihallani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 16:54

Taas linnut laulujansa visertää kauniisti. Kuuluu aivan tähän sisälle missä olen.
Se on tämän päivän merkkinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 17:10

Jäät ovat sulaneet pihasta,ja jostakin kohtaa alkaa nurmikkoa näkyä..
Aamulla kun läksin työkeikalle..oli ihan keväinen sateinen ilma..pistin ihan sadetakin päälle,kun tuulee...ei sateensuojasta ole mitään hyötyä.
Lintujen viserrys on ihanaa kuuneltavaa.
Melkein koko päivän satanut..nyt on kova sumu..
Jakakäytävät ovat jo ihan sulaneet...kunhan tulee aurinkoista pitää lähteä polkupyörällä taas ajelemaan työkeikkoja.saa samalla hyvää kuntoilia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.04.2011 - 18:12

Märkää on, mutta luntakin riittää vielä joka paikkaan. Ei mikään muutu täällä korvessa kovinkaan nopeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 19:45

Viikossa lumet sulaneet vauhdilla ja paljastaa tuhoja lumen alta.
Rusakot/citykanit syöneet omena,päärynäpuut, Kärhöt alhaalta asti. Muutamassakohdassa alkaa helmililjat nousta, niin nekin on nakerrettu poikki lienee myyrät asialla.
Rinnekohdissa näkyvillä jo nurmikkoa, joten kyllä se kevät kohisten tulee!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 20:20

Lumi on ilahduttavalla vauhdilla vähentynyt viime yön ja tämän aamun sateen ansiosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.04.2011 - 21:56

Lunta on lähtenyt ainakin puolisen metriä nyt näiden leutojen aikana. Ja kun kävin tänään kaupungilla, niin katujen varsilla oli nurmikot näkyvillä - niin hyvin olivat vallit kadonneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 22:54

Jos oikein olin katsovinani, niin Tuomiokirkon portailla olisi ollut jossakin kohdassa vielä lumijäänne, niin ja sitten Senaatintorin patsaalla, muuten täällä ollaan jo ihan sulassa sovussa. Varma kevään (myös syksyn) merkki on Hullut Päivät, jotka tänään taas saivat Stockan kulman sekaisin. No, kävinhän siellä minäkin hankkimassa Juniorille kapioita eli ostin Dysonin imurin sopivaan hintaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 23:25

Illalla kotiin palatessa ja hämärän laskeutuessa kuuntelin lintuja,lauleskelivat puissa talojen väleissä,mutta kun en niitä tunne,en voi nimetä.Kevään ääniä nekin.Kiva kuunnella ääntä askelien alla,soran rahinaa,kun kadut vielä pesemättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 02:15

mustarastas pitää kahdeksantoista tunnin konsertteja tuossa kulmalla ja verovirastosta tuli vuoden 2010 veroehdotus ... varmat kevään merkit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 08:37

Vettä, sumua ja linnunlaulua aamukahvin lomassa. Merkki on varma keväästä ja matkasta keäaikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 19:05

Vettä satanut oikein kunnolla koko päivän ja lumesta on kohta muisto vaan.