Naista hankittaessa on syytä kiinnittää huomiota seuraaviin ominaisuuksiin: Väri, valmistusmaa, koko ja korimalli, varustelu, ikä.

Enpä kerro enempää, lue itse: tykkaan.com/Naista-hankittae...04808.html

Avainsanat: nainen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.04.2011 - 20:32

Miehen hankinta
Miestä hankittaessa on syytä kiinnittää huomiota seuraaviin ominaisuuksiin:

* väri
* valmistusmaa
* koko ja korimalli
* varustelu
* ikä

Miehen väri on useimmiten jollain lailla sidoksissa maahan, jossa mies on valmistettu. Etelän maissa valmistetut miehet ovat väriltään huomattavasti tummemman sävyisiä kuin pohjoismaissa valmistetut.

Tänä päivänä Suomesta on saatavissa kaikenvärisiä miehiä, sillä niitä on tuotu ulkomailta tai valmistettu lisenssillä Suomessa.

Miestä valittaessa kannattaa huomioida, että ulkomailta hankitun miehen käyntiääni on erilainen kuin kotimaisen, joten se vaatii hieman totuttelua.

Miehen koko kertoo, millainen kokonaiskulutus miehellä on. Pienikorinen mies on lähes aina kulutukseltaan taloudellisempi kuin tilavakorinen. Etenkin keskiosaltaan leveämallisiin on syytä suhtautua erityisen varauksellisesti.

Miestä hankittaessa on syytä valita yksilö, jossa on vakiona riittävä varustelutaso, sillä lisävarusteet ovat kalliita. Mikäli kuitenkin on epähuomiossa tullut hankittua varustelultaan puutteellinen mies, on joitakin lisävarusteita saatavana: yleisimmät puutteet miehellä löytyvät poistoventtiilistä, johon markkinoilta löytyy tukia ja kiristimiä. Liian lyhyitä poistoventtiileitä on myös pidennetty hitsaamalla, mutta huomattavasti helpompaa on valita mies, jonka poistoventtiili on alunperin kunnossa. Korin muotoilua varten on myös olemassa erilaisia lisävarusteita, joita löytyy melkein kaikilta hyvinvarustetuilta huoltoasemilta.

Jos ollaan hankkimassa käytettyä miestä, kannattaa lisäksi huomioida mm. edellinen omistaja / edelliset omistajat, ajotunnit ja yleinen kunto (onko kolhittu, likainen tai pidetty huonosti). Ihanneyksilö on mies, joka on siisti, vähän käytetty ja hyvin huollettu. Miehestä kannattaa tarkistaa, ettei istuinsuojista löydy syöpäläisiä. Kuntoarvio on syytä teettää virallisella katsastuskonttorilla.

Mies kannattaa aina koeajaa ennen lopullista valintaa. Koeajossa selviävät ajo-ominaisuudet sekä mahdolliset piilevät viat ja puutteet. Koeajolla kannattaa myös kokeilla erilaisia ajoasentoja ja niiden vaikutusta miehen käyttäytymiseen.
Käynnistys
Uusi mies on yleensä helppo käynnistää, mutta sammuu melko nopeasti lyhyen ajon jälkeen. Joissain tapauksissa ei etenkään vanhempi mies välttämättä käynnisty lainkaan. Tällöin lienee helpointa hankkia uusi mies.

Uutta miestä ei tarvitse yleensä esilämmittää. Uusi mies on valmis käynnistymään heti, kun ovi avataan. Lämmitysaika on sitä pidempi, mitä vanhempi käynnistettävä mies on. Ryypyn käytön suhteen tulee olla erityisen huolellinen. Runsas ryypyn käyttö estää käynnistymisen ja voi aiheuttaa jopa oikosulun.

Joskus saattaa tulla eteen tilanne, että mies käy jo valmiiksi kuumana tai ylikierroksilla. Tällöin miehen kannattaa antaa käydä itsekseen, kunnes liiat ylikierrokset ovat purkaantuneet. Tämän jälkeen pieni lämmitys ja sitten miehen pitäisi olla valmis kunnolliseen pitkään ajomatkaan.
Sisäänajo
Käyttämätön mies täytyy aina ensin sisäänajaa. Sisäänajovaiheen aikana mies ei vielä jaksa ajaa pitkiä matkoja. Tämän pitäisi kuitenkin parantua ajan myötä. Sisäänajovaiheen aikana kannattaa ajaa useita lyhyitä matkoja peräkkäin. Jo viidennellä perättäisellä käynnistyskerralla mies jaksaa usein jo hieman pidemmälle. Käyttämättömän miehen ajo-ominaisuudet eivät aluksi vastaa käytetyn miehen ajo-ominaisuuksia, mutta ne voivat parantua, kun miehellä ajetaan enemmän.
Huolto
Kun ominaisuuksiltaan ja ulkomuodoltaan mieleinen mies on hankittu, on kuitenkin edelleen syytä pelata varman päälle ja käyttää miestä huollossa säännöllisesti, ettei myöhemmässä vaiheessa tule yllätyksiä.

Miehen omistamisesta aiheutuu melkoisesti kuluja, sillä tuorekin mies kuluttaa paljon polttoainetta. Mies täytyy tankata joka päivä. Jos mies kuluttaa tuulilasinpesunestettä runsaasti, voi kyseessä olla merkki vakavasta viasta. Tällainen mies on syytä vaihtaa pian.

Miestä voi lainata myös muille kuljettajille, mutta jos miehen ovet aukeavat itsekseen, vaikka olet ne lukinnut, on mies syytä vaihtaa välittömästi. Muistathan, ettei vakuutus korvaa luvattomasti käyttöönotettua miestä, ellei miehestä löydy murtojälkiä. Jos mies jostain syystä lakkoilee, nakuttaa jatkuvasti, jättää tien päälle tai jos miehen pikkuviat kasvavat liiaksi, on aika vaihtaa mies tuoreempaan.
Muut miehet
Ellei haluta hankkia omaa miestä, on myös mahdollista käyttää yleisiä miehiä tai vuokrata mies käyttöön määräajaksi. Kavereiden miehiä voi myös yrittää lainata. Katujen varsilta ja ravintoloiden edustalta löytyy usein hylättyjä, käytöstä poistettuja miehiä, joita voi ottaa käyttöön tarpeen mukaan. Jos omistaa oman miehen ja ajelee silti esim. työsuhdemiehellä tai käyttää yleisiä tai vieraita miehiä, kannattaa omaa miestä säilyttää kotona.

Kysyjän kommentti

On se pakko valita hyvä vastaväittäjä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.04.2011 - 12:16

;-D Varmasti hauska juttu,en vaan jaksanut lukea...tykkaa.com:ssahan noita on suvitolkulla.Kaikki merkillepantavia asioita ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 12:18

Vastiketta sinulle... Miehistä...

Miehen hankinta
Miestä hankittaessa on syytä kiinnittää huomiota seuraaviin ominaisuuksiin:

* väri
* valmistusmaa
* koko ja korimalli
* varustelu
* ikä

Miehen väri on useimmiten jollain lailla sidoksissa maahan, jossa mies on valmistettu. Etelän maissa valmistetut miehet ovat väriltään huomattavasti tummemman sävyisiä kuin pohjoismaissa valmistetut.

Tänä päivänä Suomesta on saatavissa kaikenvärisiä miehiä, sillä niitä on tuotu ulkomailta tai valmistettu lisenssillä Suomessa.

www.avaruusmies.com/jokes/fi...h/121.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 13:39

Kyllähän ne miehet pikkupojasta alkaen saavat käyntiin naisen kun naisen ja vempeleen kuin vempeleen.
Siitä on minulla takeena 5-vuotia Tuuka poika, joka löysi puhelimestanikin jos mitä mahdollisuutta.
En itse ole edes hakenut niitä, hyvä kun soitot pelaa ja viestit siinä tärkeimmät.
Eiköhän se nainen ole miehellekin vähän kuin outo kone ensialkuun, jota täytyy tutkia ja rassata.
Ja siirtyä sitten vaikeampiin ratkaisuihin naisen suhteen.

Lisätty: 06.04.2011 - 13:40

Toffe antaa vähän lisäkyytiä Teille miehet, että ei me naisetkaan ihna viltttitosssuja hyväksytä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 14:06

En tykkää nakuttavista koneista, täytyy hyrrätä tyytyväisenä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 14:30

Heh, heh. Olen itse jo museotavaraa, vuosimalli-55 joten voin sanoa, että tärkein asia alkuvaiheessa on se sisäänajo ja näin jo vanhenevassa mallissa säännölliset huollot. Kylmällä ehdottomasti kunnon alkulämmitys...ja miksikäs ei muulloinkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 14:47

En avannut linkkiä mutta vaikuttaa huumoria olevan mukana...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.04.2011 - 21:53

Hankitaanko nainen tai mies. Auto mielestäni hankitaan =D?
Aika paha juttu tuolla linkin takaa, mutta humoristinen. Auta armias mitä todella feministi tuohon sanoisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 22:04

Ei niin pientä pilaa, ettei olisi hieman totuuttakin joukossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 23:02

Täällä Bertta. En ole koskaan ollut pieniruokainen, joten mitä sitä nyt sitten valittamaan. Jos ei ole varaa pitää kunnon konetta, niin on sitten ilman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 02:11

nuo jutut kun kyselet, testaat ja tarkistat valintatilanteessa niin taitaapa jäädä luu käteen ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 19:02

Sama pätee miestä hankittaessakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2011 - 10:28

Koeajon aikana tulisi huomata mahdolliset piilevät viat. Mutta miten se nyt siinä onnistuu, jos uutuudenviehätys on suuri??