Onko olemassa vitamiiniyhdistettä liuoksena seniorikissalle (n. 17 vuotias). Hampaat ovat melko kuluneet. Ruokasuosituksia?

Kisu on suhteellisen hyväkuntoinen, mutta ruoka-annoksien koko pienentynyt ratkaisevasti.
Juo paljon vettä. Ruuansulatus toimii hyvin. Ikäänsä nähden pirteä ja seurallinen. Haluaisin kuitenkin varmistaa kaikkien tarvittavien hivenaineiden saannin.

Avainsanat: seniorikissa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.04.2011 - 23:16

Mikä on paljon? Normaali vuorokautinen vedentarve on 0,3 - 0,5 desiä per painokilo. Jos se juo jo 1 desi per painokilo, on kissa toimitettava eläinlääkäriin. Omat kissani syövät kuivamuonaa (esim. Hills), jossa on jo huomioitu ruoan tasapainoisuus sekä lisäksi tavallista Latzia. Eivät ole suostuneet ottamaan vitamiinipillereitä. Luotan siihen, että kissa kyllä syö sen mitä tarvitsee. Sanoit, että kissan hampaat ovat kuluneet. Olisiko niissä arkuutta ja siksi syö mahdollisimman vähän. Ehkä kannattaisi käyttää lääkärissä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.04.2011 - 12:13

www.yliopistonapteekki.fi/fi...catalog%29

tämä vitamiini pommi on monien eläinten pitämä, geeli muodossa, käy toipilaille ja sairaillekin...

www.seniorinetti.fi/keskuste...issanruoka

itse syötän kissalleni seniori ruokaa on jo melkein saman ikäinen kuin sinun...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 13:47

Kyllä niitä on, en tiedä minkä nimisiä vitamiinivalmisteita hän kisoilleen antaa.
Hänellä on kolme kissaa ja ei hanno luopua yhdestäkään.