Arvoitus. Mikä tämä sana on? -Viisi kirjainta, ensimmäinen V ja lopussa U, Lindaltakin se löytyy?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.04.2011 - 03:29

Kyllä hän wikin mukaan todella omistaa soittimensa.
"Vuoden 1781 Gagliano-viulullaan, arvoltaan noin 200 000€, Lampenius on esiintynyt useita kertoja valtionpäämiehille ja kuninkaallisille, mukaan lukien Suomen presidentille, Monacon ruhtinaalle ja Ruotsin kuningasperheelle."
Piti tarkistaa, ettei ole rahapulassa tullut myyneeksi.

Kysyjän kommentti

Matti Vanhanen ja Mauri Pekkarinen lensivät yhteiselle työmatkalle Brysseliin, EU-kokoukseen. Koska molemmat olivat joutuneet palauttamaan tuhansia euroja sotkuisia vaalirahoja, poliitikkomme yöpyivät samassa, kahden hengen huoneessa; yhden hengen herrasviitteihin ei tässä arassa poliittisessa tilanteessa ollut varaa.
Ennen kokouksen alkua Vanhanen ja Pekkarinen kuluttivat aikaa hotellihuoneessaan. Molemmat kun ovat tunnetusti raittiusmiehiä, baarin antimet eivät kelvanneet, vaan he ratkoivat kumpikin ristisanatehtäviä omista lehdistään.
Matti kysäisi:
- Kuulehan Mauri. Tämä minun ristikkoni on muuten valmis, mutta tässä on yksi ongelmakohta,eli kaikki ei täsmää. Mikä on viisikirjaiminen sana, jonka ensimmäinen kirjain on V ja viimeinen kirjain on U? Vihjeenä on sanat ”Lindalla ihana”.
Mauri vastasi:
- No se sanahan on ilman muuta ”viulu”.
Matti:
- No niinhän se pentele onkin! Heitätkö mulle sen pyyhekumin…

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.04.2011 - 02:38

voihan viulu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 04:20

viulua veikkaisin myos

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 05:17

Jottaen rummoo tuli ensin mieleen, mutta viuluhan se on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 06:40

Kyllä Lindalla on vauva toinen tuo viulu. Mutta vauva se on.Se on sitä elämän erotiikkaa ja eliksiirii.Nuori rakkaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 06:51

Linda ja Lindan viulu, vaikka ensin tietysti tuli mieleen tämä etenkin nuorison suuresti viljelemä sana.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 07:28

Viuluhan on Lindalla joten vastaus on VIULU !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 08:59

Viritti viulunsa kielen.

Mitähän eroa on Vanessa-Maella ja Linda Lampeniuksella?

Vanessa-Maella on viulu poikittain!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 09:09

Lindalla on viulu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 09:22

Voi viulua voi. Kun siinä on kieliä, muttei se soi. Voi viulua voi.
Siis viulu ja taitaa Lindan viulu soidakin.

Vois olla vaunu ja vauvakin, eiks hänellä ole pikkuinen.

Lähteet:
omasta muistista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 09:29

Joo tämä on kyllä kaksimelinen juttu sen tiedän V...tu. Mutta en vastaa sitä muuten kuulostaa rumalta sanalta.Mutta kyllä se viulu on Lindalla myös ja on minusta oikea vastaus myös.Viulu kuulostaa mutenkin nätimmältä sanalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 09:38

Sanaristikoissa usein esiintyy Amati, kuuluisa viulusuku. Lindakin on kuuluisa, ei ehkä niinkään viulistina, mutta kyykytettynä viulistina nousi suureen julkisuuteen. Vastaukseni on viulu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 11:52

Viuluhan se on, ei tosin lampaan viulu vaan aito puusta rakennettu soittopeli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 18:38

Arvokas viulu Lindalla on..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 20:40

Koska tämä napsu on kaikin puolin siisti palsta, vastaan että lindalla on viulu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.04.2011 - 21:24

Tällainenhan se on:
fi.wikipedia.org/wiki/Viulu

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 18:52

Viulu, jota Linda soittaa vaikka kyykyssä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2011 - 04:02

Voihan Lampeniukset.