pitäisikö mielestäsi napsussa olla alaikäraja?

tiedän että täällä on aika paljon nuoria 10-17 vuotiaita ja he osaavat käyttäytyä suurin osa, mutta on myös semmoisia tapauksia jotka ei mielestäni tämmöisille sivuille kuuluisi (kielen käyttö liian sopimatonta). ( ja eivät pelkästään nuoret välttämättä ole pahoja suustaan, mutta yhden pahasuisen tapauksen tiedän napsusta )

Lisätty: 13.10.2008 - 18:42

kaikkien vastaukset/ kommentit olivat hyviä kiitos siitä, mutta vain yhtä voipi parhaaksi äänestää. tartzan vikat tekstit/ kommentit olivat hyvät, jotta tuo pakollinen kirjautumine olisi aikas hyvä, vaikkakin ketään ei voi pakottaa.

Avainsanat: napsu alaikäraja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.10.2008 - 18:41

Mielestäni jonkinlaisen alaikärajan voisi Napsu laittaa, edellyttäen että jos nämä Napsun ns. väärinkäyttäjät (onneksi vain murto-osa, eikä mulla iästä tietoa oikeesti) ovat todellisuudessa sen ikäisiä kuin sanovat olevansa (alaikäisiä/tai minkä ikäisiä tahansa). Jos pystyy profiilissaan valehtelemaan ikänsä, niin (vastakysymys); pystyykö Napsun ylläpito tarkistamaan ko. henkilö iän, tms.?, kas siinä pulma...
Miulle sopii ala- että ylä- ja kaiken ikäset, siin ei mittee, kunhan noudatavat Napsun sääntöjä; ei loukata, pilkata, haukuta, 'huudeta', tms. törkeyksiä, eli kunnioittaa toista napsukaveria/vastaajaa/kysyjää täällä Napsussa, niin me kaikki voimme hyvin ja saamme mukavii vastauksii ja kysymyksii ja silloin on kaikilla nautinto olla täällä ja tässä seuras, jookosta?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.10.2008 - 18:42

En asettaisi ikärajaa. Jonkun nuoren on ehkä helppo kysyä täällä mieltä askarruttavaa asiaa.

Aika pianhan sensuuri näyttää toimivan ja v-alkuinen voimasana tuntuu olevan yleisessä kielenkäytössä muuallakin. Sinänsä harmi, että kaunis äidinkielemme köyhtyy.

Pidetään me aikuiset silmämme avoinna. Pistetään huumoria peliin ja suhtaudutaan häiriköihimme napakan kasvattavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2008 - 19:12

Ei kannata asetella rajoja, joita ei käytännössä pystytä valvomaan. Toisaalta iso ikähaitari pistää vanhankin vähän skarppaamaan (ja ne häiriköinnit kyllä onnistuu kaikenikäisiltä).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2008 - 19:13

mielestäni ikäraja olisi huono asia koska kuitenkin täältä on helppo kysyä vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin ja koneella henkilöllisyyttä ei tarvitse paljastaa eikä tule näin syyllistämistä ja uskaltautuu paremmin.....
jos ikäraja tulisi niin mihin kohtaan se muka olisi sitten hyvä asettaa 15-18 (?) jokaisen ihmisen kehitys on kuitenkin omakohtaista
ja vielä toinen asia tuohon ikärajaan että miten sitä sitten edes pystyttäisiin valvomaan.....

on sitten myös vielä huomioitava että yleensä ne jotka käyttäytyvät asiattomasti ovat vierailijoita joten mielestäni saattaisi olla harkinnan aihetta että tulisiko kirjautuminen pakollistaa~