Mikä on mieleisin juhlapyhäsi?

Tykkäätkö Joulusta vai kenties Juhannuksesta?

Avainsanat: juhlapyhä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.04.2011 - 11:44

Joulu juhlista jaloin, juhannus kengittä eli kyllä ne minun suosikkijuhlani ovat joulu ja juhannus vaikka joka maanantai on mannaa, tiistai taikaa, keskiviikko kivaa, torstai tervetullut, perjantai pirtsakka, lauantai lystikäs ja sunnuntai suurenmoinen.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastaajille nimimerkillä Strategisten ohjusjoukkojen päivä :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.04.2011 - 19:46

Joulu on aina ykkönen...
muut ovat kivoja kun tulevat ajankohtaan..
esim. pian on pääsiäinen ja vajaa viikkoa ennen tulevat meidän pikku virpojat Mummoa & Pappaa virpomaan...
Vappu taas on ollut nuorempana kiva juttu kuin juhannuskin..
ym.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 19:47

Kyllä minulle on pääsiäinen kiirastorstaista toiseen sunnuntaihin se hartain juhlanaihe.
No se toinen sunnuntai on jo niinkuin totuttelemista arkeen, mutta ohittaa minulla pääsiäinen
joulun.
Joulun sanoma on suuri, mutta se hukkuu siihen vouhotukseen lahjoineen.
Ostellaanhan sitä pääsiäiseksikin munia jos minkälaista ja kokoista, mutta pääsiäisen kristillinen sanoma on sykähdyttävä. Se ei repeä ihan niin kauaksi juhlan persuajatuksesta ja alkuperästä...
Odotan ilolla ja hartaudella nytkin tämän kuun lopussa olevää pääsiäistä ja sen vanhaa, mutta aina
uutta sanomaa.

Lähteet:
oma järjestykseni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 20:12

Tykkään kaikista pyhistä, sillä ne tarjoavat mukavaa joutenoloa ja yleensä mys silloin tulee tavattua sukulaisia ja ystäväiä. Erityisesti tykkään pääsiäisen ajasta sillä silloin on monta vapaapäivää, usein sää suosii ulkoilua ja on jo kevät. Vaikka en kovin uskonnollinen olekaan, niin pääsiäisyön messut ovat mieluista seurattavaa. Erityisesti olen nauttinut niistä pääsiäisitä kun olen ollut Kreikassa tai Portugalissa ja päässyt itsekin paikan päälle messuun osallistumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 20:44

Kaikki pyhät omalla tavalla kivoja..mutta juhannus vie voiton kumminkin..Kesä parhaimmillaan... silloin saan aina viettää syntymäpäiviä...vaikkei aina nykyään ihan juhannuksen kohdalle satu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 21:33

Minä kallistun Joulun kannalle, silloin palautuu mieleen kaikki lapsuuden tunnelmalliset muistot...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 22:13

En ole kovinkaan jouluihminen, joten joulu se ei ainakaan ole. Taidan tykätä kesästä ja juhannuksesta, silloin alkaa pitkä kesälomakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 00:10

Itselläni ei Suomessa ole kovinkaan monta, mutta venäläisillä kyllä on, esim:

Päivämäärä

Merkkipäivä

8. maaliskuuta (vapaapäivä)

Kansainvälinen naistenpäivä

11. maaliskuuta

Huumevalvonnan työläisen päivä

Maaliskuun toinen sunnuntai

Geodesian ja kartografian työläisten päivä

Maaliskuun kolmas sunnuntai

Kaupan, kodinhoitohenkilökunnan ja asunto- ja kuntatalouden työläisen päivä

25. maaliskuuta

Kulttuurityöläisen päivä

27. maaliskuuta

Venäjän sisäministeriön joukkojen päivä

29. maaliskuuta

Asevoimien oikeuspalvelun spesialistien päivä

2. huhtikuuta

Kansojen yhtenäisyyden päivä

Huhtikuun ensimmäinen sunnuntai

Geologin päivä

8. huhtikuuta

Kutsuntatoimistojen työntekijöiden päivä

12. huhtikuuta

Ilmailun ja avaruuslentojen päivä

Huhtikuun toinen sunnuntai

Ilmapuolustuksen päivä

15. huhtikuuta

Elektronisen sodankäynnin spesialistin päivä

18. huhtikuuta

Venäjän sotilaskunnian päivä, ruhtinas Aleksanteri Nevalaisen voitto saksalaisista ritareista Peipsijärven taistelussa (1242)

26. huhtikuuta

Muistopäivä säteilyonnettomuuksissa kuolleille

30. huhtikuuta

Palosuojelun päivä

1. toukokuuta (vapaapäivä)

Kevään ja työn päivä

7. toukokuuta

Radion päivä, viestiliikenteen työläisten päivä

9. toukokuuta (vapaapäivä)

Voitonpäivä
Venäjän sotilaskunnian päivä, neuvostokansan voitto suuressa isänmaallisessa sodassa 1941—1945

13. toukokuuta

Miliisin suojelu- ja saatto-osastojen päivä

Toukokuun viimeinen sunnuntai

Kemian päivä

24. toukokuuta

Slaavilaisen kirjoituksen ja kulttuurin päivä

26. toukokuuta

Venäjän yrittäjien päivä

27. toukokuuta

Kirjastojen päivä

28. toukokuuta

Rajavartijan päivä

1. kesäkuuta

Lastensuojelun päivä

5. kesäkuuta

Ekologin päivä

6. kesäkuuta

Puškinin päivä

8. kesäkuuta

Sosiaalityöläisen päivä

12. kesäkuuta (vapaapäivä)

Kansallispäivä

14. kesäkuuta

Maahanmuuttopalvelun työläisen päivä

Kesäkuun toinen sunnuntai

Tekstiili- ja kevyen teollisuuden työläisten päivä

Kesäkuun kolmas sunnuntai

Lääkintätyöläisen päivä

Kesäkuun viimeinen lauantai

Keksijän ja innovaation päivä

22. kesäkuuta

Muiston ja surun päivä, suuren isänmaallisen sodan alun päivä (1941)

27. kesäkuuta

Lasten päivä

Heinäkuun ensimmäinen sunnuntai

Meri- ja jokilaivaston työläisten päivä

10. heinäkuuta

Venäjän sotilaskunnian päivä, voitonpäivä ruotsalaisista Poltavassa Pietari Suuren johdolla (1709)

Heinäkuun toinen sunnuntai

Kalastajan päivä
Venäjän postin päivä

Heinäkuun kolmas sunnuntai

metallurgin päivä

Heinäkuun viimeinen sunnuntai

Laivaston päivä

1. elokuuta

Venäjän federaation asevoimien selustan päivä

2. elokuuta

Laskuvarjojoukkojen päivä

6. elokuuta

Rautatiejoukkojen päivä

Elokuun ensimmäinen sunnuntai

Rautatietyöläisen päivä

9. elokuuta

Venäjän sotilaskunnian päivä, Venäjän historian ensimmäinen merivoitto ruotsalaisista Pietari Suuren alaisuudessa Hankoniemen edustalla (1714)

12. elokuuta

Ilmavoimien päivä

Elokuun toinen lauantai

Ruumiinkulttuurin päivä

Elokuun toinen sunnuntai

Rakennusmiehen päivä

Elokuun kolmas sunnuntai

Venäjän ilmailun päivä

22. elokuuta

Venäjän federaation valtiolipun päivä

23. elokuuta

Venäjän sotilaskunnian päivä, neuvostojoukkojen voitto saksalais-fasistisista joukoista Kurskin taistelussa (1943)

Elokuun viimeinen sunnuntai

Kaivosmiehen päivä

27. elokuuta

Elokuvan päivä

1. syyskuuta

Tiedon päivä

2. syyskuuta

Venäjän kaartin päivä

3. syyskuuta

Solidaarisuuden ja terrorismin vastaisen taistelun päivä

4. syyskuuta

Ydinhuollon spesialistin päivä

Syyskuun ensimmäinen sunnuntai

Öljy- ja kaasuteollisuuden työläisten päivä

8. syyskuuta

Venäjän sotilaskunnian päivä, Venäjän armeijan voitto Mihail Kutuzovin johdolla ranskalaisista Borodinon taistelussa (1812)

11. syyskuuta

Venäjän sotilaskunnian päivä, Venäjän eskaaderin voitto Fjodor Ušanovin johdolla turkkilaisista Tendran niemen edustalla (1790)

Syyskuun toinen sunnuntai

Panssarimiehen päivä

21. syyskuuta

Venäjän sotilaskunnian päivä, venäläisen armeijan voitto mongolien ja tataarien joukoista Kulikovon taistelussa suuriruhtinas Dmitri Donilaisen johdolla

Syyskuun kolmas sunnuntai

Metsätyöläisten päivä

28. syyskuuta

Ydinteollisuuden työläisen päivä

Syyskuun viimeinen sunnuntai

Koneenrakentajan päivä

1. lokakuuta

Kansainvälinen vanhusten päivä
maavoimien päivä

4. lokakuuta

Avaruusjoukkojen päivä

5. lokakuuta

Opettajan päivä

20. lokakuuta

Viestijoukkojen päivä

24. lokakuuta

Erikoisjoukkojen päivä

25. lokakuuta

Venäjän federaation tullimiehen päivä

Lokakuun toinen sunnuntai

Maatalous- ja jalostusteollisuustyöläisen päivä

Lokakuun kolmas sunnuntai

tietalouden työläisten päivä

Lokakuun viimeinen sunnuntai

Autokuljetusalan työläisten päivä

30. lokakuuta

Poliittisten vainojen uhrien päivä

4. marraskuuta (vapaapäivä)

Venäjän asevoimien päivä, kansallisen yhtenäisyyden päivä

5. marraskuuta

Sotilastiedustelijan päivä

7. marraskuuta

Sovinnon ja sovittelun päivä
Venäjän sotilaskunnian päivä, paraati Punaisella torilla Moskovassa Suuren sosialistisen vallankumouksen 24. vuosipäivän muistoksi
Lokakuun vallankumouksen päivä

10. marraskuuta

Miliisin päivä

13. marraskuuta

Radiologisen, kemiallisen ja biologisen suojelun joukkojen päivä

19. marraskuuta

Ohjusjoukkojen ja tykistön päivä

21. marraskuuta

Venäjän federaation verotyöläisten päivä

Marraskuun viimeinen sunnuntai

Äitienpäivä

1. joulukuuta

Venäjän sotilaskunnian päivä, Venäjän eskaaderin voitto Pavel Nahimovin alaisuudessa turkkilaisesta eskaaderista Sinopin niemen edustalla (1853)

3. joulukuuta

Juristin päivä

5. joulukuuta

Venäjän sotilaskunnian päivä, neuvostojoukkojen vastahyökkäyksen alku saksalais-fasistisia joukkoja vastaan Moskovan taistelussa (1941)

9. joulukuuta

Isänmaan sankarien päivä

12. joulukuuta

Venäjän federaation perustuslain päivä

17. joulukuuta

Strategisten ohjusjoukkojen päivä

20. joulukuuta

Venäjän federaation turvallisuusjoukkojen työntekijöiden päivä

22. joulukuuta

Energiatyöläisen päivä

24. joulukuuta

Venäjän sotilaskunnian päivä, turkkilaisen Izmailin linnoituksen valtaus A. Suvorovin johdolla (1790)

27. joulukuuta

pelastusmiehen päivä

Päivämäärä

Merkkipäivä

1.—5. tammikuuta

Uusivuosi

7. tammikuuta

Joulu

12. tammikuuta

Venäjän federaation syyttäjien päivä

13. tammikuuta

Venäläisen kirjapainon päivä

21. tammikuuta

Pioneerijoukkojen päivä

25. tammikuuta

Tatjanan päivä / Opiskelijoiden päivä

27. tammikuuta

Venäjän sotilaskunnian päivä, Leningradin saarron päättymisen päivä (1944)

2. helmikuuta

Venäjän sotilaskunnian päivä, neuvostojoukkojen voitto saksalais-fasistisista joukoista Stalingradin taistelussa (1943)

8. helmikuuta

Venäjän tieteen päivä

10. helmikuuta

Diplomaattien päivä

23. helmikuuta (vapaapäivä)

Isänmaan puolustajan päivä / Venäjän sotilaskunnian päivä, Puna-armeijan voitto Saksan keisarillisista joukoista (1918)

8. maaliskuuta (vapaapäivä)

Kansainvälinen naistenpäivä

11. maaliskuuta

Huumevalvonnan työläisen päivä

maaliskuun toinen sunnuntai

Geodesian ja kartografian työläisten päivä

maaliskuun kolmas sunnuntai

Kaupan, kodinhoitohenkilökunnan ja asunto- ja kuntatalouden työläisen päivä

25. maaliskuuta

Kulttuurityöläisen päivä

27. maaliskuuta

Venäjän sisäministeriön joukkojen päivä

29. maaliskuuta

Asevoimien oikeuspalvelun spesialistien päivä

2. huhtikuuta

Kansojen yhtenäisyyden päivä

huhtikuun ensimmäinen sunnuntai

Geologin päivä

8. huhtikuuta

Kutsuntatoimistojen työntekijöiden päivä

12. huhtikuuta

Ilmailun ja avaruuslentojen päivä

huhtikuun toinen sunnuntai

Ilmapuolustuksen päivä

15. huhtikuuta

Elektronisen sodankäynnin spesialistin päivä

18. huhtikuuta

Venäjän sotilaskunnian päivä, ruhtinas Aleksanteri Nevalaisen voitto saksalaisista ritareista Peipsijärven taistelussa (1242)

26. huhtikuuta

Muistopäivä säteilyonnettomuuksissa kuolleille

30. huhtikuuta

Palosuojelun päivä

1. toukokuuta (vapaapäivä)

Kevään ja työn päivä

7. toukokuuta

Radion päivä, viestiliikenteen työläisten päivä

9. toukokuuta (vapaapäivä)

Voitonpäivä
Venäjän sotilaskunnian päivä, neuvostokansan voitto suuressa isänmaallisessa sodassa 1941—1945

13. toukokuuta

Miliisin suojelu- ja saatto-osastojen päivä

toukokuun viimeinen sunnuntai

Kemian päivä

24. toukokuuta

Slaavilaisen kirjoituksen ja kulttuurin päivä

26. toukokuuta

Venäjän yrittäjien päivä

27. toukokuuta

Kirjastojen päivä

28. toukokuuta

Rajavartijan päivä

1. kesäkuuta

Lastensuojelun päivä

5. kesäkuuta

Ekologin päivä

6. kesäkuuta

Puškinin päivä

8. kesäkuuta

Sosiaalityöläisen päivä

12. kesäkuuta (vapaapäivä)

Kansallispäivä

14. kesäkuuta

Maahanmuuttopalvelun työläisen päivä

kesäkuun toinen sunnuntai

Tekstiili- ja kevyen teollisuuden työläisten päivä

kesäkuun kolmas sunnuntai

Lääkintätyöläisen päivä

kesäkuun viimeinen lauantai

Keksijän ja innovaation päivä

22. kesäkuuta

Muiston ja surun päivä, suuren isänmaallisen sodan alun päivä (1941)

27. kesäkuuta

Lasten päivä

heinäkuun ensimmäinen sunnuntai

Meri- ja jokilaivaston työläisten päivä

10. heinäkuuta

Venäjän sotilaskunnian päivä, voitonpäivä ruotsalaisista Poltavassa Pietari Suuren johdolla (1709)

heinäkuun toinen sunnuntai

Kalastajan päivä
Venäjän postin päivä

heinäkuun kolmas sunnuntai

metallurgin päivä

heinäkuun viimeinen sunnuntai

Laivaston päivä

1. elokuuta

Venäjän federaation asevoimien selustan päivä

2. elokuuta

Laskuvarjojoukkojen päivä

6. elokuuta

Rautatiejoukkojen päivä

elokuun ensimmäinen sunnuntai

Rautatietyöläisen päivä

9. elokuuta

Venäjän sotilaskunnian päivä, Venäjän historian

Lisätty: 06.04.2011 - 00:12

Muutama unohtui vielä:

12. elokuuta

Ilmavoimien päivä

Elokuun toinen lauantai

Ruumiinkulttuurin päivä

Elokuun toinen sunnuntai

Rakennusmiehen päivä

Elokuun kolmas sunnuntai

Venäjän ilmailun päivä

22. elokuuta

Venäjän federaation valtiolipun päivä

23. elokuuta

Venäjän sotilaskunnian päivä, neuvostojoukkojen voitto saksalais-fasistisista joukoista Kurskin taistelussa (1943)

Elokuun viimeinen sunnuntai

Kaivosmiehen päivä

27. elokuuta

Elokuvan päivä

1. syyskuuta

Tiedon päivä

2. syyskuuta

Venäjän kaartin päivä

3. syyskuuta

Solidaarisuuden ja terrorismin vastaisen taistelun päivä

4. syyskuuta

Ydinhuollon spesialistin päivä

Syyskuun ensimmäinen sunnuntai

Öljy- ja kaasuteollisuuden työläisten päivä

8. syyskuuta

Venäjän sotilaskunnian päivä, Venäjän armeijan voitto Mihail Kutuzovin johdolla ranskalaisista Borodinon taistelussa (1812)

11. syyskuuta

Venäjän sotilaskunnian päivä, Venäjän eskaaderin voitto Fjodor Ušanovin johdolla turkkilaisista Tendran niemen edustalla (1790)

Syyskuun toinen sunnuntai

Panssarimiehen päivä

21. syyskuuta

Venäjän sotilaskunnian päivä, venäläisen armeijan voitto mongolien ja tataarien joukoista Kulikovon taistelussa suuriruhtinas Dmitri Donilaisen johdolla

Syyskuun kolmas sunnuntai

Metsätyöläisten päivä

28. syyskuuta

Ydinteollisuuden työläisen päivä

Syyskuun viimeinen sunnuntai

Koneenrakentajan päivä

1. lokakuuta

Kansainvälinen vanhusten päivä
maavoimien päivä

4. lokakuuta

Avaruusjoukkojen päivä

5. lokakuuta

Opettajan päivä

20. lokakuuta

Viestijoukkojen päivä

24. lokakuuta

Erikoisjoukkojen päivä

25. lokakuuta

Venäjän federaation tullimiehen päivä

Lokakuun toinen sunnuntai

Maatalous- ja jalostusteollisuustyöläisen päivä

Lokakuun kolmas sunnuntai

tietalouden työläisten päivä

Lokakuun viimeinen sunnuntai

Autokuljetusalan työläisten päivä

30. lokakuuta

Poliittisten vainojen uhrien päivä

4. marraskuuta (vapaapäivä)

Venäjän asevoimien päivä, kansallisen yhtenäisyyden päivä

5. marraskuuta

Sotilastiedustelijan päivä

7. marraskuuta

Sovinnon ja sovittelun päivä
Venäjän sotilaskunnian päivä, paraati Punaisella torilla Moskovassa Suuren sosialistisen vallankumouksen 24. vuosipäivän muistoksi
Lokakuun vallankumouksen päivä

10. marraskuuta

Miliisin päivä

13. marraskuuta

Radiologisen, kemiallisen ja biologisen suojelun joukkojen päivä

19. marraskuuta

Ohjusjoukkojen ja tykistön päivä

21. marraskuuta

Venäjän federaation verotyöläisten päivä

Marraskuun viimeinen sunnuntai

Äitienpäivä

1. joulukuuta

Venäjän sotilaskunnian päivä, Venäjän eskaaderin voitto Pavel Nahimovin alaisuudessa turkkilaisesta eskaaderista Sinopin niemen edustalla (1853)

3. joulukuuta

Juristin päivä

5. joulukuuta

Venäjän sotilaskunnian päivä, neuvostojoukkojen vastahyökkäyksen alku saksalais-fasistisia joukkoja vastaan Moskovan taistelussa (1941)

9. joulukuuta

Isänmaan sankarien päivä

12. joulukuuta

Venäjän federaation perustuslain päivä

17. joulukuuta

Strategisten ohjusjoukkojen päivä

20. joulukuuta

Venäjän federaation turvallisuusjoukkojen työntekijöiden päivä

22. joulukuuta

Energiatyöläisen päivä

24. joulukuuta

Venäjän sotilaskunnian päivä, turkkilaisen Izmailin linnoituksen valtaus A. Suvorovin johdolla (1790)

27. joulukuuta

pelastusmiehen päivä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 04:06

Minä valitsin tuosta Onttopohjan listasta

" 21. marraskuuta

Venäjän federaation verotyöläisten päivä"

Se lienee päivä, jonka jälkeen tienatut ruplat jäävät itselle?

Suomessa se päivä lienee nykymenolla suunnilleen samoihin aikoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 05:23

Tavallisista pyhäpäivistä tykkään ja vapaapäivistä eniten. Jos nyt joku pitäisi valita niin kait se on Itsenäisyyspäivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 06:47

riippuu missa niita juhlapaivia viettaa ja kenen kanssa. ellei ole joku juhlapaiva, ainahan sellaisen voi keksia. tavallinen arkikin voi olla juhlapaiva.
ehkapa sittenkin juhannus, saasket ja yoton yo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 07:06

Juhannus on juhlista jaloin. Keskikesän koho kohta.Kaikista päivistä pidä. Mutta tuo vappukin on yhtä hyvä ,pikän kaamos talven jälkeen. Aivan ihanaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 08:46

Jokainen päivä on juhlapäivä, kun aamusella herää uuteen päivän viettoon. Joulun aikaan aattoaamu riisipuuron parissa on mukavampia juhlapäivän alkuja. Ehkäpä paras.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 09:41

Itselleni se on kyllä pääsiäinen eli pääsiäsipyhät kokonaisuudessaan. Ajankohta on kevät ja silloin on jo valoisaa, siksiköhän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 09:48

Kaikista ja sitten tuosta naapurimaan syyskuun 28. ydinteollisuuden työläisen päivä, hatun noston arvoinen suoritus niille japanilaisille ja venäläisille, jotka henkensä kaupalla toisten tyrimisiä korjaavat ja korjasivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 16:34

Pääsiäinen ja joulu, koska silloin olen aina matkoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.04.2011 - 18:00

Ei juhannuksen voittanutta löydy. Olen kesäihminen, siksi juhannus sopii minulle parhaiten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.04.2011 - 21:16

Olipa tuo Opoy:n lista niin pitkä että kesti ikuisuuden ennen kuin tuli vastausruutu eteen.
Joulu se olisi, vaikka meillä sen merkitys on kadonnut. Pääsiäinen on raskasta aikaa esikoiseni pois menon takia. Silloin oli pääsiäinen eli nyk. kalenterin mukaan toinen pääsiäispäivä olisi nyt tulevana lauantaina. Juhannus tietää mökillä oloa ja kokkailua - ei oikein iske enää sekään.