Mitä mieltä olet, kun Otto-automaatti rahannoston yhteydessä vonkaa lahjoitusta hyväntekeväisyyteen?

Oletko jo antanut euron lahjoituksen vain pitänyt rahat omassa pussissasi?

Lisätty: 05.04.2011 - 20:08

Huonostipa olin edelliset kysymykset lukenut, kun vasta ihan vähän aiemmin oli samasta asiasta kysymys. Hyi minua!

Avainsanat: otto-automaatilla hyväntekeväisyyttä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.04.2011 - 19:30

En lahjoita siihen keräykseen mitään, tuli kiukku päälle tuollaisesta kerjäämisestä.

Kysyjän kommentti

Onneksi koko hullutus on nyt poistettu Otto-automaateilta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.04.2011 - 18:53

Juuri noin 9 kysymystä sitten joku kysäisi tätä, mutta et varmaan ole huomannut, niin vastaanpa omalta osaltani,että 1 euro meni. Sittenjoku nuori ystävällinen poika siis meidän nuorisoamme neuvoi minua, että
siinä on nappula, jota painamalla saa rahat itselleen, eli lukee vain yksityisnosto tms.
Asia selvisi. Mutta minullekin näkövammaisele on vaikea erottaa, jos paikkoja on muutettu.
Ja meillä paistaa Otolle aurinko päin lasia, ettei näe edes hyvin lukea.
Kertoivat, että se menee Planille, saisivat ilmoittaa isolla kyltillä vieressä, että jokainen
huomaisi sen. On muuten ovela temppu kerätä rahaa, ainutlaatuinen.
Mitähän me Tuutikkki keksittäisi, että saataisi vähän yiimääräistä sieltä.
Se olisi kiva se yksi eurokin 20 € päälle ,joka nostosta.

Lähteet:
kerran erehdyin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 19:34

Tällainen pitäisi lailla kieltää ajatellen vanhuksia ja muita hiukan jonkun kyvyn menettäneiltä. Rahan keruuta taas vähäosaisten kustannuksella. Olisivat ottaneet nekin rahat rikkailta suoraa palkasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 19:50

edelleen sitä mieltä että moinen homma pitäisi heti kieltää, siinä on nähtävissä selvä vilpillisen toiminnan tunnusmerkistö ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 19:51

viikon vaihteessa nostin 90€ ja minusta siihen tuli haluatko lahjoittaa 10€.
En jakele kerjäläisille mitään, härskiä touhua!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 20:46

Se on mielestäni ihan törkeetä..En ole kyllä automaatilla käynyt..mutta kuulut asiasta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 22:09

Harmi vaan, jos henkilö haluaa nostaa ainoastaan rahaa ja vahingossa painaakin lahjoitus nappulaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 12:33

Juu,kyselin maanantaina...tänään keskiviikkona pääsen vastaamaankin.
En tykkää tavasta.Kun tälle tielle on ryhdytty,niin mikä on seuraava keräyskohde tai hyväntekeväisyysjärjestö?Montako senttiä ky 1€sta jää Plan-säätiölle?Samaa mielipidettä ns.puhelinlahjoituksista,suuren potin kerää operaattori,nyt joku jokin automaattiyhtiö automatisoudusta euronkeruusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 15:47

En tykkää ollenkaan mistään pakkokeräilystä. Jos haluan antaa kolikoita johonkin, niin sitten annan, mutta tämä tapa on inhottava. .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.04.2011 - 18:01

Antaa vongata. Siinä on nappula jolla voi valintansa tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 19:51

En pidä ja nyt siitä on jo noussut huoli...

www.iltalehti.fi/uutiset/201...4_uu.shtml

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.04.2011 - 21:11

Sielläköhän minäkin törmäsin siihen - en anna vähäisistäni, antakoot pomot ja muut ökyrikkaat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 17:01

Mä en ihte tykkää kyllä yhtään kun tuollainen vonkumis yritys tulee tomaateillekkin! (automaatti) Meinasin vahingossa lahjoittaa ties mitä kun siinä kiirreessä näppäilin.. Eihän lahjoittamisessa mitään väärää todellakaan ole, mutta ei ne minusta automaateille kuulu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2011 - 14:39

Oli aika inhottava tapa kerjätä, en lahjoita yhtään mitään. Joutuivat palauttamaan kaikki kertyneet rahat ja se oli aika iso summa.