Onko puutarha Napsulaisille hyvää vinkkiä ?

www.iltasanomat.fi/asuminen/...02069.html

Huomasin ilmoituksen, löytyykö uutta vinkkiä puutarhan hoitoosi?

Lisätty: 05.04.2011 - 14:59

puutarha.net/index.asp?s=/ar...m=nostoing

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.04.2011 - 15:45

Meillä on menossa noita touhuja joita voi tehdä vaikka lunta on maassa. Puutarhakalkkia on viime viikolla levitetty lumen päälle, ja huomenna aloitamme pensaiden typistykset, minä leikkaan ja mieheni ajaa ne oksat silppurin läpi. Olen muutamia puskia vielä peitellyt lumella, ettei aurinko niitä polttaisi, harso on nimittäin kaupassa vielä, Puksipuita lähinnä suojaan ja pienempiä Kartiotuijia, on viime kesänä niitä istutettu ja juuret eivät olleet vielä isot joten kuivuvat kevät auringossa oksat. Ei tuossa linkissä ollut minulle uusia vinkkejä. Mielenkiinnolla odottelen Mangolian heräämistä, taimen istutin viime keväänä ja sinisiä tulppaaneja odotan myös tulevaksi minua ihastuttamaan.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastaajille!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.04.2011 - 18:25

Meillä on vasta viime keväänä istutettu omppupuu, joten sitä ei tarvinne vielä leikata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 19:33

Minä pääsen vielä helpommalla kuin tuutikki100, ei ole edes omenapuuta istutettua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 19:36

Yritän heitellä lunta kukkien päälle, ettei aurinko niitä polttaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 20:54

Meillä ei ainakaan pääse vielä omenapuita ja marjapensaita leikkaamaan,kun on niin paljon lunta..
Tuhkaa olen vienuyt kasvimaalle sipulipenkin kohdalle....
Sitten kun kunnostan penkin laitan lisää tuhkaa..En tiedä mikä taika on tuhkassa,että sipulit kasvaa todella hyvin..ennen tätä konstia sipulit jäivät aika pieniksi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 05:27

Vielä on lunta jäljellä ja ihan entisin vinkein taidan mennä. Ainut uusi asia itselläni on se, että myyriin kyllästyneenä istutin viime syksynä sipulikukkia sinkkisankoihin, vanhoihin kattiloihin jne. ja nyt on tullut aika ottaa ne kellarista päivänvaloon. Jos onnistuin niin aikanaan saatte katselle niistä kuvia. Jänis mokoma on "leikannut" suurimman omenapuun oksia sekä myöskin napsaissut luumupuusta ainakin yhden oksan poikki. Rungot oli hyvin suojattu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 08:40

En osallistu noihin hommiin, mutta vinkit luen. Onhan se sitten mukavaa ilmoittaa miten nuokin tulisi hoitaa. Yllättyvät varmasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 11:50

Eipä löydy ei, sillä meillä aijotaan pistää ensi kesänä koko puutarha uuteen uskoon ja siihen ei jo olemassaolevien kasvien hoitoohjeet auta. Me aijomme poistaa kaikki kukkapenkit ja istuttaa niiden tilalle muutamia näkösuojaa antavia havukasveja sekä ruusupensaita. Tämä puuha alkaa vasta routakauden loputtua sillä tuskimpa havukasvitkaan ilahtuisivat jos istuttaismme ne jo nyt nurmikon pälvikohtiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.04.2011 - 21:10

Saha, lapio ja kirves ovat sitten vinkkinä kun lumet sulaa.