Mitäs Napsut tykkää rahannostoautomaatin rahankeruusta?Viikonloppuna seinän luona oli monta rumasti kiroilevaa tyyppiä...

Lisätty: 05.04.2011 - 00:34

Ahaa,viime viikonloppuna tullut pankki-nostoautomaateilla mahdollisuus rahaa nostaessa,lahjoittaa 1€/nosto Plan-säätiölle.Lopputilanteessa näkyy nosto sekä nosto+lahjoitus eli itse valittava kumpi.Nyt herännyt kritiikkiä varsinkin iäkkäiden ja huononäköisten vikapainalluksista elikkä mennyt 1€ tarkoittamatta.Sen summan saa hakea takaisin,mutta ehkä vaivalloinen prosessi...linkki varmasti jossain,mutta en nyt alkanut etsimään.Selvittiköhän selitys...

Avainsanat: rahankeräys pankkiautomaatilla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.04.2011 - 07:28

Täällä kukaan ei tykkännyt tuosta kerjäläisestä. KIrjoitetiin oikein paikallislehdessäkin ja haastateltiin. Kaikkia ikäviä ne keksii .

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 05.04.2011 - 00:27

Uusi asia, en olekaan tuohon vielä törmännyt. Mitä tuo pitää sisällään?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 03:59

Olen lukenut ko.asiasta, mutta omakohtaista kokemusta ei ole.
Täällä kiroilua aiheutti viimeksi se, että kumpikaan automaatti joihin minulla on kortti, ei toiminut.
Täytyi matkustaa seuraavalle, joka onneksi toimi, eikä kerjännyt hyväntekeväisyyteen.
Kohta saattaa olla, että tämä valtio kerjää teiltä ja paljon enemmän kuin euron hengeltä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 06:59

Minä vähän mielessäni raivostuin kyseisestä rahan keruu menetelmästä, enkä taatusti lahjoita mitään heille, kuka tämän systeemin on saanut läpi , kenelle seuraava keräys on, huononäköiset voivat väärin ensin alkuun klikata, mutta kyllä ne tekstit tulevat tutuksi oppirahojen kautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 07:29

En tykkää lainkaan, tuntuu aika arveluttavalta touhulta. Minulla ei ole omakohtaista kokemusta, sillä teen ostokset useimmiten pankkikortilla ja käytän hyvin vähän käteistä, mutta jos se mitä tv-ohjelmassa kerrottiin pitää paikkansa, keruusta jää ikävä jälkimaku etten sanoisi suoraan että huijausta. Kyse ei aina ole hyväntekeväisyydestä vaan erehdyksestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 08:18

En tykkää yhtään enkä siis lahjoitakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 08:29

Onko siis yksikätisen rosvon lisäksi olemassa kädetön rosvo?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 08:51

Ein pidä, kuten en niistä mainoksistakaan...
kyllä rahannostos automaatissa pitäisi olla vain tämä toiminto, eikä mitään ylimääräistä hömpötystä..
Jos teen lahjoituksen niin en minkään automaatin välityksellä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 09:27

Väärä paikka varojen keräämiseksi. Asia voi olla vaikka kuinka hyvä, mutta aiheuttanee päinvastaisen reaktion. Ainakin minulla on käynyt näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.04.2011 - 09:55

Ei minua vaivaa tuollainen keräystyyli. Valita voi mitä nappulaa painaa. Tietysti hämmästyneenä katsoin sitä näyttöä vähän aikaa, mutta ei sen kummempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 09:57

papan kanssa yhteiset aatokset tässä asiassa, kaikki jotka sortuvat tuollaiseen keräys (kerjäys) muotoon jäävät ilman minun pennosiani

ps. 90 v äitini jo kerkesi huomaamattaan euron tuonne lahjoittaa ... sikana suututti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 11:52

Joo minä näkövammaisena lahjoitin ensikerralla sen Euron, mutta sitten nuorimies selitti minulle
seuraavan kerran siinä, että siinä lukee jotain ainoastaan itselle nosto tms.
Kyllä siinä jonossa moni kiroili tuota kun ei kanssa huomanneet.
Vaikka se on vapaaehtoinen ja hyvään tarkoitukseen Planille menevä, niin ei sitä saisi noin laittaa.
Ehdottomasti EI.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 17:56

Huomasin kyllä mahdollisuuden hyväntekeväisyys lahjoitukseen ja hiukan herätti ihmetystä. Ajattelin, että kuinka moni menee vahingossa painamaan väärä nappulaa ja näinollen lahjoittaa tietämättään. Hieman ehkä tulee enemmän jonoa automaateille, kun porukat lukevat ja ihmettelevät eri vaihtoehtoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 02:41

Jeps, kävin automaatilla ja hämmästyin. Vähän aikaa pitikin miettiä mikä juttu tämä nyt on. En pitänyt ajatuksesta. Lahjoitan kyllä hyväntekeväisyyteen, muttei sitä tarvitse tuputtaa.