Näetkö paljon unia?

Avainsanat: uni

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

-m-
Vastattu: 04.04.2011 - 15:29

Minulla unet ovat usein sellaisia että ikäänkuin herään unessani. Aluksi kaikki vaikuttaa samalta kuin valveilla ollessanikin mutta sitten jossain vaiheessa se uni alkaa muuttua. Jos jokin asia voi mennä pieleen niin se varmasti menee: myöhästyn junasta kun nukun pommiin, unohdan kokouksesta tärkeät paperit tai unohdan pukea vaatteet päälle ja kaikki asiat vain tuntuvat olevan käsittämättömän vaikeita hallita.

Kun sitten oikeasti herään unestani kestää hyvän hetken että tajuan todellisuuden. Unimaailma tuntuu pitkään todelliselta ja kaikki koetut asiat ovat hyvinkin terävinä mielessäni.

Kun viimein aamulla herään lopullisesti ei minulla ole minkäänlaista muistikuvaa koetusta unesta, vain sellainen outo tunne koetusta unesta joka sekin pian haihtuu pois.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastauksista

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.04.2011 - 15:02

Joskus on näkyvissä jos minkälaista unta jotkut muistaa jotkut ei...
Mutta tulee pitkiä ajanjaksoja jossa ei minkäänlaista muistikuvaa joten uskon että ei ole unia nähtynä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 15:46

toisinaan niitä näkee melko tiheäänkin, aika järjettömiä yleensä, muutama esimerkki :

valperi.blogspot.com/search/label/uni

valperi-ontheroad.blogspot.c.../label/uni

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.04.2011 - 17:10

Nykyään aika harvoin. Ja ne mitä näen, niissä ei ole päätä eikä häntää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 18:51

Unia näen, mutta hyvin harvoin muistan niistä juuri mitään. Olen suorastaan kade, kun joku kertoo pitkät tarinat, millaista unta on nähnyt muistaen kaikki yksityiskohdatkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 19:28

Joo ja makuuhuoneessa valot päällä, että on parempi katsella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 19:29

Näen paljon unia ja niinä öinä en nuku kunolla,joskus uneni ovat enteitä ja se on pelottavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 19:31

Jonkin verran ja toiset jopa muistan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.04.2011 - 21:07

Aika paljon näen, mutta en muista kuin jonkun välähdyksen sieltä täältä. Ennen muisti pelasi paremmin näissä unissakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 21:47

En muista koska olisin unta nähnyt. Nuorella iälläni, näin joka yö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 21:59

Kyllä näen ja varsinkin kellon soidessa jää unet usein kesken, harmi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 00:39

Kyllähän niitä leffoja tulee katsottua,mutta häviävät muistista ja siitä kummia,ettei niitä voi *pausen* jälkeen jatkaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 08:30

Näen paljon unia ja osa niistä on enneunia. Viime yönä varsinkin uneksin ja pyörin ja valvoin, mutta eilinen iltavuoro olikin vaikea, kiireinen ja osin traaginenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 11:24

Näen paljon ja värikkäitä kauniita, mutta myös hirvittäviä. Sellaisia, että kun siitä selviää kiittää Luojaa,
ettei se ollut totta. Jotkut unet säilyvät kauan muistissa, useimmat häipyvät kuin tuhka tuuleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 12:58

näen joka yö unia. ja joka kerta herään "kesken unen" joten muistan sen myös.
riippuen unen laadusta unohdan pikku hiljaa päivän mittaan. jos erittäin painostava uni se voi olla mielessä monta päivää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 19:07

Kyllä näen unia..Välillä tulee painajaisunia useamman kerran samanlaisia..ja kun herää helpotuksen olo,että olikin vain unta.
Joskun käy niin,kun herään kesken unen..ja nukahdan uudestaan sama uni jatkuu.
Jotkut unet muistan hyvin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2011 - 03:41

Näen, osan muistan, osa unohtuu.